, maar helaas werdt er niet meer gereageert
dus hier nog een poging
de roan:
naam: toen ik haar verzorgde melodie (kan ook melody zijn)
leeftijd: nu 6 jaar op 15 juni jarig (eigennaar maakte er later 15 mei van zodat ze snel ingereden kon worden...)
geslacht: merrie
schofthoogte: +/- 1.40
ras: ? iets met shet en welsch en vast nog wel iets
kleur : roan (in de lente leek ze bijna roos
) met een bles die boven aan begint als een bol en als een redelijk dunne streep naar beneden gaat, helmaal onderaan komt er weer een klein streepje een stukje naar boven naar links, en ze heeft rechts achter heeft ze een wit sokje.Ouders: de vos merrie is haar moeder en haar vader zou een schimmel zijn die met springen nederlands kampioen is (hoeveel hier van waar is weet ik niet....)
karakter: ze was erg eenkennig en vond groot verkeer eng.
wat ze kon: ze was al betuigt (2 span) op een leeftijd van 1,5-2 jaar(was er toen nog niet..), ze was op een leeftijd van ong. 2,5 jaar ingereden (ze is naar iemand toegegaan die dat heeft gedaan, ik wou niet en heb haar daarna ook niet veder gereden)
melodie kan ook een kleine litekens aan de benen (vooral achter) hebben omdat wel eens het een en ander gebeurt is doordat ze nog wel snel schrok... maar kan ook zijn dat er niks meer van te zien is
foto's:

de vos:
naam: toen Patricia
leeftijd: als het goed is nu 10 jaar
geslacht: merrie
shofthoogte: +/- 1.30
ras: waarschijnlijk shetXwelsch
kleur: vos met een kol en een beetje vage witte haartjes op de neus (daarom de twijfel van de leeftijd
), ze had aan de rechterkant tussen de schoft en schouder in een wit vlekje(kan ook een drukplek zijn geweest en in de buurt van de vlank een paar (hele) kleine vlekjes.ouders: ???
karakter: schork niet snel, wou onder het zadel niet snel galopeeren (of het ging heel hard), was best eigenwijs en kon nog wel eens een bokje geven of stilstaan.
wat ze kon: ze was betuigt(2 span en aleen) en bereden
patricia is een paar keer hoefbevang geweest
foto's:
http://i54.tinypic.com/25qx16e.jpg
http://i55.tinypic.com/18zy8w.jpg