bodyprotector??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jesziiica

bodyprotector??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 21:17

hallo,
ik heb een arabische pony, /3
ze is best wel onrustig.
ik wil met haar gaan springen. *D
mar ik ben er nog maar 1 keer afgevallen in anderhalf jaar tijd. *\o/*
(dat hoeft natuurlijk niks te zeggen)
maar ik vind een bodyprotector onzin.
zou het nou echt nodig zijn?
gr. jessica

kusjexjayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:22

Ik ben vandaag van mij pony gevallen en ik was mijn bodyprotector vergeten. Ik heb me best zeer gedaan doordat mijn pony mij raakte met zijn hoefijzer.
Ik moet met springen en buitenrijden eigenlijk mijn bp aan van mijn ouders en ik denk ook dat het veiliger is :j

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:23

ik vind een bodyprotector ook maar onhandig, ik heb er nog nooit mee gereden, maar als ik iemand er mee zie rijden denk ik steeds weer 'hoe kan die daar nou mee rijden?'. :?
maaaar, als het écht nodig is, zal ik het maar proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:24

Lijkt mij een heel goed idee! :)
ik ben een keer van een paard (1.70 := ) afgedonderd (eigen schuld) en toen heb ik nog 2 jaar last gehad van mijn stuitje, met bodyprothector!
ik wil er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd zonder :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:25

Even kort door de bocht..
Je bent 14, als je mijn dochter was, werd er alleen gesprongen met bp.
Zegt niet dat je dan niet alsnog je nek kunt breken, maar dempt in veel gevallen wel de val op de balk,
dan wel de hoef op je rug of zo.
Dus nuttig, ja, in mijn ogen wel.

chieppie

Re: bodyprotector??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:18

Mijn kinderen morgen zonder die body echt niet rijden, en dan heb ik het alleen over rijden. laat staan springen

_Monii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:26

Een bodyprotetor is onhandig en ik vind het altijd in de weg zitte,
maar ik moet hem van mijn ouders altijd om..
ik val niet veel maarja,,

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:35

Als je het zelf onzin zit waarom zou je er eentje kopen dan?
Bedoel dat niet vervelend maar om er een te kopen en dan in de kast te leggen zou ik ook niet doen.
De keus is aan jouw zelf. Ik heb er nog nooit een gedragen en ik ben het ook niet van plan dat is ieder z'n eigen keus.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:41

Ik ben binnen 2 weken 20 en ik spring nog met BP en ik zal het blijven doen tot dat ik me veilig genoeg voel met mijn paard te springen, hij is nog jong en bij het springen is hij snel uit evenwicht.

Met wat oudere paarden die al jaren in de sport gezeten heb, heb in de neiging soms wel hem 'vergeten' aan te doen, maar die paarden hebben jaren ervaring en kunnen beter hun evenwicht houden.

Maxxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:43

Ik vind het niet perse nodig. Maar het biedt natuurlijk wel meer bescherming. Je kan er altijd afvallen en als je paard erg pittig is kan het absoluut geen kwaad.

_Monii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:49

Ik rij op een manege..
meestal rij ik wel op dezelfde pony
(hij is mijn livelingspony)
Pony heeft nog nooit gebokt en gesteigerd..
maar toh moet ik em om..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:59

Misschien moet je eerst wat meer rust erin krijgen voordat je gaat springen.

Kun je aangeven waarom je een bodyprotector onzin vindt? Dit is wel heel kort door de bocht.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:38

_Monii_ schreef:
Ik rij op een manege..
meestal rij ik wel op dezelfde pony
(hij is mijn livelingspony)
Pony heeft nog nooit gebokt en gesteigerd..
maar toh moet ik em om..

dat moet vaak van de maneges omdat ze verantwoordelijk voor je zijn... als er wel eens wat gebeurd (pony schrikt bijvoorbeeld) en hij springt ineens opzij en je hebt je gedachten er niet bij ofzo.. dan kun je naar terecht komen... is in dat geval de manege dus verantwoordelijk..

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:43

Zeker een goed idee, je hebt maar 1 lichaam en als je pony per ongeluk een hoef plaatst op je ribbenkast, brrr. het zal je maart gebeuren, nee hoor, veiligheid voor alles en het rijdt helemaal niet verkeerd! Het went heel snel!(Ik gebruik het vaak voor het rijden van jonge en onrustige paarden) Veel succes!

Nietzijweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:47

Ik ben ook eens gevallen met springen en mijn bodyprotector schoot los waardoor een stukje in mijn nek schoot en op die plek mijn bodyprotector gebroken was, sinds toen heb ik er een hekel aan maar met buitenrijden moet ik hem om en met springen eigenlijk ook. Ik doe hem aan op buitenritten (lang niet elke rit) en wanneer het koud is of als ik er gewoon zin in heb. Maar als je op je rug valt (een keer gezien) dan zal een bodyprotector zeker helpen!

spiritester1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:24

Nou soms kan je van een pony heel hard afvallen he!
dan is het soms wel handig , maar licht er ook aan hoe groot je pony is

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:32

Ik rij met springen, crossen en buitenrijden altijd met BP!
Zorg dat je er een koopt die lekker zit, dan is het niet zo erg om er een te dragen.
Kan even goed zoeken zijn maar dat is wel de moeite waard.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:32

Als ze onrustig is, zou je beter eerst kunnen zorgen dat ze helemaal rutig is. Voordat je begint met springen?
En, waarom vind je het precies onzin?
Als je één koopt die goed past, zit ie echt niet in de weg hoor.
Ik rijd ook heel veel met die van mij, en heeft me al een hoop ellende bespaart. Ben ongeveer drie keer met mijn bovenlichaam (waar je bodyprotector je dus beschermt) tegen/ op een hindernis gevallen en had er niet heel erg veel last van. Dus het beschermt echt wel. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was, als ik hem niet om had... ;)

danieck_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:46

de kans is klein maar als je toch valt is het beter dat je een bodyprotector draagt het is voor je eigen veiligheid,

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:57

Ben al mama van 3 kindjes en rijd zelf altijd met bodyprotector met springen en cross, mijn kindjes moeten hem ook aan als ze gewoon gaan rijden. Ik heb er al een paar keer plezier van gehad dat ik hem aan had, en tegenwoordig heb je best bodyprotectors die niet zo vervelend zitten. Je went er aan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:00

XxDessy schreef:
ik vind een bodyprotector ook maar onhandig, ik heb er nog nooit mee gereden, maar als ik iemand er mee zie rijden denk ik steeds weer 'hoe kan die daar nou mee rijden?'. :?
maaaar, als het écht nodig is, zal ik het maar proberen.

Kom die van mij maar eens uitproberen dan.

Een How's racesafe is een superfijne bp, ik kan me helemaal opvouwen (dus geen excuus voor niet kunnen doorrollen. ;) ) achterkantje is lichtelijk naar buiten gebogen dus ook geen kans (of iig klein) om je stuitje door je bp te kunnen breken.
En hij zit gewoon fijn. :j
Ik heb m zelfs soms met dressuur aan met training. :j vind het een fijn gevoel en met cross is ook verplicht en dat vind ik super want zonder zo'n ding... weet niet of ik dan mn rug of ribben nog heel zou hebben...

TS; hier zijn zoveel topics van, gebruik de zoekfunctie eens.

xKatayoun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:26

Ik vind het ook onzin.
Ik reed met mn New Forest op de manege in een les.
Een meisje had ook een bodyprotector aan.
Ze viel dr af & brak alsnog 2 ribben & dr sleutelbeen.
Ik heb hem gelijk aan de kant gesmeten, ik vond het onhandig rijden en als het toch niet helpt...

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:31

De laatste keer heb ik mijn rug gebroken door dat ding... ik doe hem niet meer om dus.

Hoewel met springen het wel veilig is als je op de balk valt.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:37

Ik moet hem van mijn ouders gebruiken voor springen en buitenrijden :)
Omdat ik toch nooit spring vind ik het niet erg , en van dat buitenrijden kan ik best begrijpen . Ik heb een bodyprotector die gemaakt is voor de cross dus heel soepel echt een goede , als je zo 1 neemt is het wel wat duurder maar zeker de moeite waard , want in de andere kan je je toch niet bewegen :+ . Een vriendin is onlangs gevallen bij het springen ( 90cm ) denk ik , maakt eigelijk niet veel uit . Haar paard had nog nooit geweigerd en nu ineens wel dus viel ze in de sprong , pijnlijk ! Dus gaat ze nu maar voor het hogere springen met bp rijden. :)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:03

wendietjuhhh schreef:
De laatste keer heb ik mijn rug gebroken door dat ding... ik doe hem niet meer om dus.

Hoewel met springen het wel veilig is als je op de balk valt.

Hoezo heb je door dat ding je rug gebroken?
Had je niet veel meer gebroken als je dat ding niet omgehad had?
Een bodyprotector bied gescherming maar geeft geen garantie dat je niks breekt....

Misschien komt dit nogal bot over maar ik zweer bij een bodyprotector en vind het altijd nogal irritant als mensen zeggen ik doe hem niet om want hij zit niet lekker!