Goedkope leaseauto voor de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KatrienVB

Goedkope leaseauto voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 10:23

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een geschikte auto om een trailer te trekken. Via mijn werk heb ik de mogelijkheid om een auto te leasen en gezien het aantal kilometers dat ik rij lijkt dat ook een voordelige optie. Ik geef niks om automerken, dus ik ben eigenlijk puur op zoek naar de goedkoopste leaseauto die (veilig) voor de trailer kan. Ik heb mijn BE rijbewijs en de combinatie trailer / paard weegt ongeveer 1.200 kg.

Via de zoekfunctie heb ik al verschillende topics gevonden met de vraag welke auto voor de trailer kan. Ik ben echter specifiek op zoek naar de goedkoopste veilige optie in de lease. De bijtelling is nog redelijk eenvoudig te berekenen (% maal prijs) maar vooral de leaseprijzen zijn heel lastig te vergelijken.

Dus mijn vraag: is er iemand anders die dit al eens heeft uitgezocht? Zijn er auto’s met 14% / 20% bijtelling die een trailer (1200 kg) kunnen trekken en waarvan de leaseprijs niet al te hoog is?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:04

Ik zou eens voor een renault kijken. Zoek anders ff de informatie op autoweek.nl op, daar kan je ook zien wat ze kunnen trekken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:06

Ik heb zojuist een citroen c5 gekocht ( prestige) die zijn ook niet al te duur.. en mogen 1500 kg trekken ( benzine)

cissy

Re: Goedkope leaseauto voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:08

mag je een mercedes vito leasen van je baas? die zijn niet zo duur in de lease en trekken met gemak je trailer

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:08

Ja, Renault Megane Estate. De diesel-versie heeft 20% bijtelling. Of Opel Astra (Sports Tourer).
Via http://www.autoweek.nl kan je hier heel gericht naar zoeken. Dacht dat het rechts op de openingspagina te vinden is. (je kan o.a. %-bijtelling, max. trekkracht van de auto, max. budget invoeren).

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:09

Sorry, op de website van autoweek, onder 'nieuwe auto's' zit een 'vergelijker' (dus niet rechts op de openingspagina)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:10

Wij hebben dit jaar gekozen om een kleine lease auto voor mijn man te gaan rijden en een grotere trekauto voor mij.
De bijtelling is niet meer leuk en nu zijn we veel goedkoper uit.

Mijn man heeft nu een Polo Bluemotion Diesel (bijtelling 90 E per maand) en ik rij een Peugeot 806 (7persoons).
Dit is voor ons veel voordeliger dan een grotere (trek)auto voor mijn man (en ik dan een kleinere auto).

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:13

Wij hebben het zelfde gedaan als Brainless. Een goedkope auto in de lease en een zwaardere trekauto zelf gekocht. Als je kijkt wat voor verschil die bijtelling is en je rijdt niet het halve land rond met de trailer, kan het gauw uit om zelf een auto te kopen om te trekken.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:18

Benzine of diesel? of mag je kiezen?

Ik heb net een nieuwe leaseauto uitgezocht: bij de diesels met een A-label (en dus 20% bijtelling) en voldoende trekkracht, kwam ik uit op een Renault Megane of een Volkswagen Golf. Of iets groter een Ford Mondeo of een Volkswagen Passat. Uiteindelijk heb ik de laatste gekozen, maar een Golf vond ik ook een prima alternatief.

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 11:21

JEvv schreef:
Ja, Renault Megane Estate. De diesel-versie heeft 20% bijtelling. Of Opel Astra (Sports Tourer).
Via http://www.autoweek.nl kan je hier heel gericht naar zoeken. Dacht dat het rechts op de openingspagina te vinden is. (je kan o.a. %-bijtelling, max. trekkracht van de auto, max. budget invoeren).

Bedankt voor de tip! Ik ga dit eens bekijken.

Ik heb er ook al aan zitten denken om een goedkope leaseauto te doen en dat mijn vriend een trekauto koopt, maar aangezien hij ook behoorlijk wat kilometers rijdt lijkt dat niet voordeliger. Ook heb ik natuurlijk geen hele zware auto nodig (ik hoef maar een paard te kunnen trekken) zodat het moet kunnen om een auto te vinden met 20% bijtelling.

Een mercedes vito is denk ik geen optie, ik ben bang dat die uitgesloten is maar ik ga het eens opzoeken.

Ik zoek nu naar zowel diesel als benzine, ik zit net op de grens qua kilometers dus beide zou moeten kunnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:23

@Kelan
En wat is dan je maandelijkse bijtelling?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:27

uhm, even rekenen, iets van 550 euro.
Daar gaat de eigen bijdrage van 155 nog af (wij hebben verplicht een eigen bijdrage, of ik nu een Polo of een Passat zou leasen), dus dan heb ik een bijtelling van iets minder dan 400 euro denk ik.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:29

kijk eens naar de scoda fabia of de skoda octavia, bij de fabia zit je op 14% bijtelling en die kun je in de stationuitvoering met trekhaak krijgen volgens mij, erg fijne auto's :j

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:33