luba (winter) dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

luba (winter) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:05

Zijn hier bokkers die ervaring met Luba dekens hebben?
met name de canvas dekens?

Positief of negatief,alle ervaringen zijn welkom.

ben met name benieuwd naar de sterkte(sloopproof)en waterdichtheid.
en hoe ze liggen..

barst los.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:33

Ja, ik heb een canvas ongevoerd regendeken voor mijn oude C pony merrie.
Die merrie loopt bij een paard dat er telkens in slaagt om haar winterdekens zowat van haar lijf te scheuren. (letterlijk := )
En dat werd mij een iets te kostelijke zaak. Dus nu heeft die pony in de winter een waterdicht gevoerd winterdeken aan en daarboven draagt ze dat canvas deken om haar gewone deken te beschermen.
Het is echt een heel sterk deken! Er zit na een hele winter nog geen scheurtje in terwijl dat andere paard daarvoor al 2 winterdekens een een regendeken compleet gesloopt had op 2 weken tijd.
Ik geloof ook dat het wel een redelijk waterdicht deken is. Alhoewel mijn pony nog een waterdicht deken draagt onder haar canvas deken. Dus qua waterdichtheid durf ik er niet helemaal op zweren.
In de lente heb ik haar ook een korte periode alleen onder de canvas deken gehad zonder de gevoerde ivm de overgang naar beter weer. En toen is ze alleszins ook niet nat geweest ofzo.

Om misschien 1 negatief punt te noemen, vind ik de afwerking iets minder 'modieus'. Het is vrij basic. Niet te vergelijken met 'modemerken'
En de singel en gespen zijn erg simpel. De ringetjes die de gaatjes in de gespen aflijnen zullen volgens mij ook makkelijk los komen. Maar dat is al helemaal een detail. Functioneel zijn ze alleszins. En prijs-kwaliteit zit ook wel goed. ;)

Anoniem

Re: luba (winter) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:41

@Lucky, dankjewel.
Ik heb afgelopen winter ook 3 dekens kunnen weggooien,oa 2 rhino dekens. zonde dus.
waren compleet gesloopt.

Modieus maakt me in elk geval niets uit, het is maar een deken denk ik dan.

Benieuwd naar meer

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:47

Ik zag net dat je ook vroeg hoe die dekens lagen. Dat was ik vergeten te beantwoorden.
Ze liggen best wel stabiel. Mijn pony is een ouwetje en zwaar atactisch waardoor ze sleept met 1 achterbeen. En door dat slepen hebben dekens gemakkelijk de neiging om scheef te gaan hangen. Omdat mijn pony niet symmetrisch beweegt.
Maar dat had deze deken niet. Die bleef netjes recht liggen. Zowel met die gevoerde deken eronder als zonder onderdeken.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:17

Ik had, voor bestelling, speciaal een filmpje geplaatst met de vraag of de deken bestand zou zijn met datgene wat mijn meneer paard met zijn deken doet.

Daarbij het verzoek om de deken aan de voorkant dicht te naaien.
Ziehier het resulaat na 1 nacht dragen.....
Afbeelding

Ik zou hierna korting kunnen krijgen op een niew zeeland deken, maar ook daar zit een voorsluiting op, en die word door mijn paard los gepeuterd, dus daar heb ik niks aan.

Verder ben ik op zich wel tevreden over de service :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:42

jeutje,wat een sloper.
en dat is de 1200D deken?

Mijn pony doet het niet zelf,maar speelt met zijn maatje(ruin ook)en dat gaat soms nogal met de tandjes.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:34

Het is/was een sloop-proof 0 grams canvas deken. Alleen bleek Goldz-proof de overtreffende trap van sloop-proof te zijn := .
De deken van het filmpje heeft het wel 1 seizoen overleefd. Deze komt van van meerwijk dekens. Alleen heeft dat ding een naad over de rug die is gaan lekken :roll:

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:53

ik heb er ook een gehad na mijn pony 4 winterdekens had gesloopt afgelopen winter
de luba heeft 1 week geleefd toen zat er al een scheur in en was de canvas 1200d
de pasvorm was wel erg mooi maar vonde de kruisingels inderdaar erg goedkoop uitzien
ik heb toch gekozen voor dekenloos
pony vindt dekens waarschijnlijk verschrikkelijk en gaat ze slopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:30

hmmm,klinkt niet heel positief allemaal..

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:48

Ik heb helemaal geen ervaringen met de dekens maar een vriendin van mij had er een en die was er niet heel erg over te spreken, paardje werd toch nat ookal was de deken 100% waterdicht..

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:10

Hey
Ik heb 4 Luba dekens en deze zijn prima. Blijven netjes liggen en zijn echt wel goed waterproof.
Eentje is er gesneuveld maar dat is mijn eigen schuld als er een spijker in de stal uitsteekt. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd maar daar is geen enkele deken tegen bestand natuurlijk.
Ze zijn verder sterk, gaan niet kapot en blijven tenminste liggen. Dat was bij mijn vorige dekens wel anders. Heb de hele winter met dezelfde dekens gedaan en nu gaan ze van de winter weer op de paarden. Toch beter dan iedere winter 3 x een andere deken aan te moeten schaffen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:26

had er ook vele verwachtingen over maar was binnen 1 week al kapot helaas.
mijn pony sloopt dus alles en heb besloten haar dekenloos te laten omdat het een hele dure kwestie wordt zo.

de pasvorm was wel erg mooi
was prima waterdicht na ja wat ik van die week kan zeggen ;)

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:24

had zelf best veel dekens versleten en ik had nog geen 1 deken gevonden die echt 100% waterdicht was.
Dat is deze deken wel. Eindelijk geen nat paard. Alleen met herfstig weer dan is de deken langs de rand wat klam maar op de rug lekker droog en warm. Mijn paarden lopen 24/7 buiten met een inloopstal en vaak blijven ze in de regen buiten staan. De pasvorm vind ik prima en wat die buiksingels betreft, ik heb nog nooit andere dekens gehad behalve de vliegendekens waar een buikflap onder zit.
Ik ben nu op zoek naar een mooie zweetdeken voor mijn fries.