Ja, ik heb een canvas ongevoerd regendeken voor mijn oude C pony merrie.
Die merrie loopt bij een paard dat er telkens in slaagt om haar winterdekens zowat van haar lijf te scheuren. (letterlijk
)
En dat werd mij een iets te kostelijke zaak. Dus nu heeft die pony in de winter een waterdicht gevoerd winterdeken aan en daarboven draagt ze dat canvas deken om haar gewone deken te beschermen.
Het is echt een heel sterk deken! Er zit na een hele winter nog geen scheurtje in terwijl dat andere paard daarvoor al 2 winterdekens een een regendeken compleet gesloopt had op 2 weken tijd.
Ik geloof ook dat het wel een redelijk waterdicht deken is. Alhoewel mijn pony nog een waterdicht deken draagt onder haar canvas deken. Dus qua waterdichtheid durf ik er niet helemaal op zweren.
In de lente heb ik haar ook een korte periode alleen onder de canvas deken gehad zonder de gevoerde ivm de overgang naar beter weer. En toen is ze alleszins ook niet nat geweest ofzo.
Om misschien 1 negatief punt te noemen, vind ik de afwerking iets minder 'modieus'. Het is vrij basic. Niet te vergelijken met 'modemerken'
En de singel en gespen zijn erg simpel. De ringetjes die de gaatjes in de gespen aflijnen zullen volgens mij ook makkelijk los komen. Maar dat is al helemaal een detail. Functioneel zijn ze alleszins. En prijs-kwaliteit zit ook wel goed.