WAT TE DOEN? vliegendeken, ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

WAT TE DOEN? vliegendeken, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 18:22

Hallo bokkers,

Ik weet nou niet waar ik goed aan doe zometeen. Er komt een wespen en muggenplaag en ik weet niet
waar ik goed aan doe. Paardlief staat nu al te happen en stampen van de vliegen op stal (paard staat
dit jaar niet op het land ivm asmatische allergie, nu redelijk herstelt) en is nu al op een aantal plaatsen
geprikt (ik ook, geen idee door wat, maar een hele dikke enkel).
Maar nu straks, een wespen en muggenplaag, zal ik er goed aan doen om een vliegendeken op te doen?
Nu ook zo'n dag als vandaag, stik benauwd, gaan ze dan niet zweten?

Hoe denken jullie erover?

alvast bedankt,

montana

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:25

Als je een goede vliegendeken koopt zou er niets aan de hand moeten zijn, die zitten goed en daar zweten ze niet onder, je bent dan natuurlijk wel wat geld kwijt.
Bij mij is de regel dat als mijn paardje niet meer relatief rustig kan eten (hele tijd naar de vliegen happen en slaan en geen tijd hebben om te eten) dan krijgt hij een dekentje op, gelukkig is dit nog niet nodig geweest :)

ponyparadijs

Re: WAT TE DOEN? vliegendeken, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:29

Die van mij heeft altijd een deken op. En nu met dat warme weer dus een vliegendeken. Zweten doet ze er niet onder hoor.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:17

Het is nu vooral bij haar dat als ze op de poetsplaats staat, in de paddock of als ik ga grazen
dat ze staat te stampen en te doen. Op stal valt het nu (nog) mee, wat er dadelijk gebeurt met
een muggenplaag weet ik natuurlijk niet..

maar ik heb deze deken, zonder hals en buikflap..
Afbeelding
S&K Horse Pro Mosquito

Foahriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:28

Ik zou als ik jou was een deken om doen hoor, liever dat ze het wat warmer heeft dan dat ze enorm veel gestoken wordt, daar heeft ze nog langer last van dan wanneer ze het even warm heeft.

A_Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:40

Die dekens zijn erg luchtig, en helpen mijn paard erg goed. Bovendien heeft hij helemaal geen last van de extra warmte die volgens jou wordt veroorzaakt ;)