van pony's naar paarden in dezelfde klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

van pony's naar paarden in dezelfde klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 15:31

hallo bokkers!

ik had net gelezen in de paardensport dat de rabotalentedagen 2011 er weer aankomen, en zelf wil ik daar wel graag eens voor in aanmerking komen met mijn pony alleen daar zitten weer regels aan vast.

dressuurpony's (want ik rij dressuur)
*leeftijds categorie ruiter/amazone: geboren in 1996 of daarna;
*categorie pony's: D;
*klasse: Z1 & Z2;
*prestatie: 63% of hoger in de eerste proef

mijn probleem hier bij is dus dat ik geen D pony heb maar een grote E pony. Mijn pony is 155cm en dus nog 2 cm en dan is het een paard. Als ik dan bijvoorbeeld dan Z1 of Z2 ben met mijn pony zou ik haar dan ook over kunnen zetten naar paard zodat ik misschien toch in aanmerking kom voor de rabotalentendagen?

ik weet zelf wel dat ik nog niet Z1 of Z2 met mijn pony ben maar dan ben ik alvast op alles voorbereid haha. en weet ik een beetje waar ik aan toen ben. want ik weet ook wel zeker dat ik voor 30 en 31 augustus niet van de B in de Z1 of Z2 zit.

mijn vraag in het kort:
zou ik als ik Z1 of Z2 ben in de pony's met mijn pony over kunnen stappen naar de paarden en dan in dezelfde klasse kunnen blijven??

x

Elise95

Re: van pony's naar paarden in dezelfde klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:49

Volgens mij mag dat.
Maar houd er wel rekening mee dat er bij de paarden veel meer van je wordt verwacht dan bij de pony's ;)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:39

Het jaar nadat je 18 bent geworden moet je zelfs met je pony bij de paarden starten (als je met je pony verder wil)
Maar om op je vraag terug te komen, je kan overstappen naar de paarden. Hierbij blijft je klassering en zelfs je winstpunten blijven geldig :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:14

Antwoord op je vraag: Als je met je pony Z1 rijd mag je bij de paarden ook Z1 starten. Als je Z2 start mag je kiezen of je tussen de paarden Z1 of Z2 gaat starten (ivm andere proeven)

Groter probleem lijkt me dat je volgens mij een uitnodiging moet krijgen voor de rabotalentendag, je kan daar niet zomaar aan meedoen...Ik geloof dat er gescout word op regiokampioenschappen en hippiade, andere wedstrijden weet ik zo niet.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:06

_Esther_87_ schreef:
Antwoord op je vraag: Als je met je pony Z1 rijd mag je bij de paarden ook Z1 starten. Als je Z2 start mag je kiezen of je tussen de paarden Z1 of Z2 gaat starten (ivm andere proeven)

Groter probleem lijkt me dat je volgens mij een uitnodiging moet krijgen voor de rabotalentendag, je kan daar niet zomaar aan meedoen...Ik geloof dat er gescout word op regiokampioenschappen en hippiade, andere wedstrijden weet ik zo niet.

Ze scouten niet meer, werd te veel mee gerommeld. Ze kijken nu aan de hand van de uitslagen.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 15:57

oke bedankt voor deandwoorden