Zweetvoeten in rubberen Ariat laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blacksheep

Zweetvoeten in rubberen Ariat laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 22:29

Ik heb rubberen Ariat laarzen met dunne voering, en als ik die een tijdje aan heb gehad en ik doe ze uit, zijn mijn voeten helemaal nat!
Ook als het vriest en ik ijskoud tenen heb, wat ik nogal bijzonder vind. Met mijn jodhpurs en chaps heb ik hier helemaal geen last van!
Herkent iemand dit? En weet iemand of er iets aan te doen is?

RusselNuwell

Re: Zweetvoeten in rubberen Ariat laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:34

Rubber houdt de warmte veel meer vast dan leer. Bij jodphurs met chaps heeft de warmte nog iets meer de kans te ontsnappen. Ik had het altijd in rubber rijlaarzen, met leren jodphurs en chaps heb ik er geen last meer van. Leer is fijner met zowel warmte als kou naar mijn mening.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:48

rubber maakt zweetvoeten, die maken voeten weer nat en dat is stervens koud in de vrieskou. Ze ademen niet, maar sluiten je voeten op.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:13

Dit probleem zul je inderdaad bij alle rubberen laarzen (en jodphurs) hebben (voetschimmel is er ook dol op).

Seliennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:27

dit probleem heb je denk bij alle ruberen laarzen ;)

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 11:30

Aha, bedankt voor jullie reacties! Voetschimmel heb ik gelukkig nog nooit gehad :) Ik denk dat ik mijn laarzen maar ergens opberg in de schuur, dan doe ik voortaan wel mijn jodhpurs (leer) en chaps aan, alleen die vergeet ik altijd in te vetten xD

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:38

Inderdaad, rubber ademt totaal niet en levert al snel zweetvoeten op, ook als het buiten koud is.

Mijn sokken vroeger na een dagje manege moest ik uitspoelen en meteen daarna in de wasmachine doen, als ik ze gewoon in de wasmand gooide, was de badkamer binnen no-time een grote stankzone van mijn sokken.
Geen rubber laarzen meer aan het probleem is stukken minder.
Je zou nog kunnen proberen of het helpt om talkpoeder in de laarzen te strooien voor je ze aantrekt. Dat neemt vocht op. Soms is in de winter een rubber laars nl wel handig in het kader van waterdichtheid enzo.

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 16:33

Marije_jiplover schreef:
Soms is in de winter een rubber laars nl wel handig in het kader van waterdichtheid enzo.

Precies, daarom had ik ze ook aan eigenlijk, omdat het bij ons op stal nogal een modderzooi was de afgelopen weken... En mijn jodhpurs zijn niet waterdicht xD Ik doe wel gewoon mijn bergwandelschoenenn aan naar stal, die zijn waterdicht, en als ik dan ga rijden trek ik mijn jodhpurs wel aan :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:08

ik had vroeger op de manege altijd rubberenlaarzen.. maar dan gevoerd.. dat scheelde in de winter wel erg veel qua kou... nu heb ik ook jodphurs en leren chaps :D echt super die dingen :D