Paard laten transporteren uit Duitsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_bella_

Paard laten transporteren uit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 16:08

In de komende weken moet ik m'n nieuwe paard uit zuid duitsland, net onder Frankfurt naar nederland vervoeren. De rit is ongeveer 10 uur lang met trailer. Is het beter het paard zelf te vervoeren of kan ik beter een bedrijf inhuren? Qua kosten lijkt het niet zo heel veel uit te maken. Kennen jullie misschien goede bedrijven die dit kunnen doen?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:13

Ik heb mijn paard uit Zuid-Frankrijk gehaald. Zat met hetzelfde dilemma en heb besloten een bedrijf in te huren. Heb daar tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van gehad. Alles super geregeld, fijne vrachtwagen (met airco), hooi, water en alles wat nodig was. Buiten dat was mijn paard nog groen en was het de eerste keer dat hij vervoerd werd. Ik wilde niet dat hij slechte ervaringen zou opdoen.
Hij loopt vanaf dag 1 zó de trailer op en heb er nog nooit moeite mee gehad. Dat wil voor mij zeggen dat ze super met 'm zijn omgegaan. Ik weet niet of ze ook vervoeren vanuit Duitsland, maar je kunt het altijd vragen: http://www.horse-transport.nl/
Het is een familiebedrijf en ik had er vanaf de eerste mail en het eerste gesprek een heel goed gevoel bij, wat dus ook is uitgekomen.

edit: zie op de site dat ze iedere dinsdag naar Italië rijden (via Frankrijk of Oostenrijk). Zou best kunnen dat ze dan de terugweg zó kunnen plannen dat ze je paard op kunnen halen. Zo heb ik dat destijds tenminste gedaan, toen kwamen ze terug uit Spanje en hebben ze mijn paard in Zuid-Fr opgehaald.

_bella_

Re: Paard laten transporteren uit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 16:38

Wat een toeval ik heb al kontakt met dat bedrijf (met oferte) en ze klonken erg goed.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:40

Mijn 2 paarden moesten van zuid nederland, naar midden zweden. Dat hebben we zelf gedaan. :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:44

ik zou het door een profesioneel bedrijf laten doen.
Meestal hebben hun goede vrachtwagens, airco, enzo.
Zelf heb je dat MEESTAL niet.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:32

De benzinekosten én stress wogen in mijn geval totaal niet op tegen de kosten die ik moest betalen. Ik was een kleine €700 kwijt als ik het me goed herinner (was in 2008). Als ik zelf met de trailer was gegaan (heen én terug dus), dan was ik ook een dikke 500 of bijna 600 kwijt geweest. Dat beetje extra wat ik nu kwijt was nam wel alle stress van me weg én ook een hoop stress bij het paard en dát was me alles dik en dubbel waard.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:19

Mijn dieren hebben compleet geen stress geleden hoor. Ik overigens ook niet.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:20

@Quir: Dat is ook voor iedereen persoonlijk lijkt me. En aangezien IK dus wel nerveus was om dat hele eind met een trailer te rijden met een jong paard erin, komt dat al niet ten goede aan het paard want je brengt dat toch over. Als ik 'm met een B-vrachtwagen had kunnen halen, dan was het anders geweest, dan had ik me veiliger gevoeld denk ik. Met een trailer met al die halve zolen op de weg tegenwoordig, die er geen benul van hebben dat je niet zomaar vol op de rem kunt gaan staan met een paard op de trailer, die ook nog eens kan gaan slingeren, zag ik het absoluut niet zitten om 1150km te rijden. Buiten dat, leverde het me niks op qua financiën, dus dan is de keuze vrij snel gemaakt. Sommige dingen laat ik liever aan een professional over :j

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:22

Ik werk liever ook met ransport bedrijven. Ik ben vorige zomer verhuisd, was niet ver, maar heb toch gekozen voor een transport bedrijf, omdat alles dan in 2 keer rijden mee kon. Verder zat er airco in wagen en zijn ze erg proffesioneel.
Ik koop/verkoop ook regelmatig in het buitenland en ik laat alles door transporteurs doen. Scheelt een hoop stress voor mij en de paardjes.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:41

Bij ons leverde het financieel wel erg veel op (transport zou meer dan 4000,- euro kosten en dan moet de terug reis ook nog betaald worden, dus zo'n 6000/7000,- euro voor 2 paarden, 1 Shet en 1 KWPN, is wel erg veel), we hebben ruim 1600 km moeten rijden. Is allemaal prima gegaan, paarden super braaf onder weg en kwamen er ook erg rustig van af.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 02:56

http://www.pferdetaxi.de/vetri-trans.htm hebben voor mij al eens uit Zuid Duitsland een paardje opgehaald. Eigenaar is Nederlander, wat de communicatie wat makkelijker maakt. Niet te duur en voor dat geld had ik echt geen zin om naar Zuid Dld te rijden. Ik heb toen 500 euro betaald, maar dat is al een paar jaar geleden.

sifra1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:06

als het voor de kosten niet heel veel uitmaakt
zou ik het door een bedrijf laten doen. Dan weet je
zeker dat je paard goed staat.