Goedkope leren rijlaarzen welke zijn het fijnst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelaurie

Goedkope leren rijlaarzen welke zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 09:32

Heee :D ik ben op zoek naar lerenrijlaarzen. Maar ik wil niet hele duren kopen want dat zit er helaas niet in! Wie weet er een paar die goedkoop zijn maar waar de kwaliteit ook niet snel van slijt. Ik weet dat het niet de allerbeste kwaliteit is. Maar een beetje kwaliteit mag dan tochwel. _/-\o_ wantze zijn toch best wel duur! :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:37

Ik heb Petrie Standard rijlaarzen.

http://www.vanrijs.nl/images/stories/la ... andard.JPG

Ik heb ze nu al tien jaar en ze zien er nog perfect uit :). Ik ga er ook niet mee uitmesten of door de rommel lopen, maar ik rijd er altijd mee.

Ik met de laarzen nu:
http://img403.imageshack.us/img403/1962/1001501.jpg

Ze kostten zo'n 200 euro, in die tijd een hele bak geld, maar als ik ze vergelijk met de rijlaarzen van Divoza (Mondoni) die iemand die ik ken heeft, dan heb ik toch veel en veel meer waar voor mijn geld. Haar laarzen kun je qua pasvorm en kwaliteit nauwelijks meer leren laarzen noemen.

ashley1

Re: Goedkope leren rijlaarzen welke zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:40

Ik heb Lipica's op maat laten maken, helemaal naar m'n zin zonder al teveel frutsels maar wel met een extra hoge dressuurboog en gouden merkje en rits schuinvoor erin en bijpassende sporenriempjes... kostte me 225 euro :D en krijg er regelmatig complimenten over, over mijn mooie laarzen ;)

www.lipica.nl en op bokt is er ook een HK topic over met een heleboel foto's.

Lovelaurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 09:41

Oke bedankt voor je reactie heeft die laars ook een rits aan de achterkant? De perrie standaard

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:44

Nee, de laars heeft geen rits aan de achterkant. Persoonlijk vind ik dat ook niet nodig. Je komt er goed in en het is fijn als ze niet al te krap om de enkel heen zitten.

Volgens mij zijn laarzen met een rits, van petrie althans, meteen wel 100 euro duurder. De rits heeft ook nog risico op kapotgaan. Ik zeg niet dat het gebeurt maar ik heb het wel zien gebeuren, en dat is zonde.

Lovelaurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 09:51

G
Laatst bijgewerkt door Lovelaurie op 03-08-11 09:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Lovelaurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 09:52

Ashley1 heb je misschien een foto van je rijlaarzen ? ben wel benieuwd hoe ze eruit zien <3

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:13

Nee helaas heb ik geen foto van mijn rijlaarzen :\ stom he?
Ik zal kijken of ik er vandaag nog foto's van kan maken, mijn bijrijdpaard van vriendin is verkocht maar ander vriendinnetje zit met een gebroken arm dus ik ga die van haar nu tot haar herstel rijden dus misschien kan ik daar vanavond foto's van laten maken.

Dan zet ik ze op de computer voor je.

Ze zijn wel bruin hoor ;)

marish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:22

Derby of lipica?

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:35

ik heb de mondoni field heb ze nu plus minus 2 jaar en heb er geen problemen mee en nooit gehad ook ik spoel mijn pony ook gewoon af en zo met mijn laarzen en ze zijn nu nog goed op een enkele gebruiksspoortjes (deukje in de teen er stond een tinker op mijn teen maar volgens mij kan geen enkele leren laars daar tegen) ben super tevreden over de kwaliteit dit is nou een goedvoorbeeld dat goedkoop geen duurkoop is voor meer info pb maar even voor bijvoorbeeld foto's of zo

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:51

Ik heb mijn petrie standaard in de uitverkoop gekocht, was iets van 30% korting op de normale prijs. Gewoon eerst je maat laten meten, en dan wachten tot je ze ergens in de uitverkoop treft :j

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:01

welke prijsrichting zit je te zoeken?? dan zal ik eens even voor je het internet afsnuffelen :D

Lovelaurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:09

Ja ik wil graag gaan tot de 210 <3 maar er mag wel 5 euro overheen zitten maar niet 30 euro .
alvast bedankttt

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:12

Welke maat heb je??
Ik heb namelijk een paar petrie's staan. Nieuw waar ik een rits in heb laten zetten maaar ze zijn mij net te smal.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:14

Ik heb de harry's horse grace II, euro 159 en ze zitten helemaal super. Heb zu nu bijna een jaar en na een goede poetsbeurt weer zo goed als nieuw.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:11

Eerlijk gezegd vind ik € 210,-- een behoorlijk bedrag. Je had het eerst over niet te duur, dan denk ik aan max. € 120,-- ofzo.
Zoals hiervoor al genoemd werd kun je wellicht denken aan de Divoza Mondoni Field van € 109,95
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html

Seliennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:21

mountain horse laarzen heerlijk !

nannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:54

Ik ben helemaal niet tevreden over Lipica. Ze meten eerst alles op en kijken daarna in welke standaard maat je valt. Mijn laarzen zijn 4x terug geweest omdat ze echt te wijd waren. Het leer lijkt ook erg nep. Ik het model met de rits achter. Heb er een eeuwigheid op moeten wachten (6 maanden) en nu heb ik nog geen op maat gemaakte laarzen..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:19

Da's vervelend nannah dat je er zo lang op hebt moeten wachten, ik heb ze toen in Nov. laten opmeten en in Feb. kon ik ze ophalen, bij het passen waren ze iets te smal dus hebben ze ze daar gelijk opgerekt tot ze wel lekker zaten... ik ben er erg tevreden over.
Ik zal straks proberen er een foto van te plaatsen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:24

Ik heb een paar extra laarzen van HKM (naast mijn De Niro's) omdat ik graag bruine en zwarte wil.
Kosten € 180,- en ik moet zeggen een superlaars, goede kwaliteit en pasvorm.

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:31

Ik ga dit toppic volgen :o

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:38

Heb petrie, ariat en lipica laarzen. De lipica's bevallen mij nog het beste. Nog nooit problemen gehad dat de maten niet klopten oid. Heb zonder rits, met veter en rits en het polo model.

Weet niet welke maat je hebt want ik heb 1 paar donkerblauwe zonder rits te koop.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:17

Ik heb ervaring met Petrie en met Cavallo (beide zonder rits), dan zou ik 100% voor Petrie gaan.
Mijn Cavallo's waren (en bleven!) super stug en waren dus altijd 'te' groot, want als ik juiste maat had kon ik er niet in of uit. Mijn Petrie zitten als gegoten en waren vrij snel lekker 'soepel' voor zover een leren laars soepel wordt natuurlijk :P

Arista123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:28

heee hoi,,

ik ben op dit moment zelf opzoek maar heb het nadeel dat ik best smalle kuiten heb. als ik van die rubberen rijlaarzen (met voering) dan zit het daar heel wijd en ook bovenin.

ik rijd daarom ook met jodpurs maar wil toch wel rijlaarzen, weet iemand goeie met smalle kuit voor niet meer als 150,00???

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:07

Hier de foto van mijn laarzen, de dingen die ik er persé op/aan wilde hebben zijn:
-rits schuinvoor (vind ik mooier omdat je 'm dan niet ziet te paard, het is makkelijker aantrekken dan een rits aan de achterkant en je trekt 'm niet zo snel kapot dan aan de achterkant, waarbij je de rits steeds over het breedste deel van je kuit moet trekken en hij dus sneller kapot gaat).

- Hoge dressuurboog (7cm) omdat ik van die korte beentjes heb ;) (ben maar 1.60m)
- Het merkje van Lipica helemaal van boven en geen apart lipje nog eroverheen zoals bij sommige springlaarzen wel eens.
- Leren sporenriempjes met goudkleurige gesp in dezelfde bruintint als de laars, die zijn in de gewone ruitersportzaak natuurlijk ook nooit in precies dezelfde kleur te vinden.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FTM8ZJBA

Verder heb ik er geen frutsels op of aan dat vond ik iets te gewaagd... vond deze kleur al behoorlijk heftig maar gelukkig krijg ik er allemaal maar positieve reacties op :D