Morgen (woe 3 aug) rijden op het strand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meganyr

Morgen (woe 3 aug) rijden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 16:16

Wie kan me helpen?
Ik wil graag morgen een lekkere strandrit maken met mijn eigen paard, maar ik ben er pas één keer geweest en wil nu graag een andere plaats proberen.

Is het ergens mogelijk om morgen overdag op het strand te rijden? Het liefst zo dicht mogelijk bij het Gooi, niet te ver noord- of zuidwaards...

Zijn er stranden open?
Kan je er makkelijk parkeren?
Welke tijden (ivm eb en vloed) zijn het beste?
Heeft iemand een adres?

Meganyr

Re: Morgen (woe 3 aug) rijden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 17:38

Heeft iemand ervaring met het Zuidelijke gedeelte van strand Katwijk (zuiden van Boulevard 143 Katwijk)?
Daar is het de hele dag vrij rijden, maar is het makkelijk parkeren en kun/mag je daar goed het strand op met je paard? En hoe zit het met de duinen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:16

Ik denk dat het morgen erg lastig is om met een paard het strand op te gaan. Reken op een flinke drukte ivm de warmte. Als je persee morgen wilt zou ik heel vroeg gaan (uurtje of 7/8 's ochtends) of juist tijdens de laatste uurtjes licht/zon. (tot half 11 's avonds zeg maar)

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 18:55

Daar heb je natuurlijk weer gelijk in!
Misschien toch ergens anders heen dan maar... Ik had even geen rekening gehouden met mooi weer :)...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:56

Meganyr schreef:
Heeft iemand ervaring met het Zuidelijke gedeelte van strand Katwijk (zuiden van Boulevard 143 Katwijk)?
Daar is het de hele dag vrij rijden, maar is het makkelijk parkeren en kun/mag je daar goed het strand op met je paard? En hoe zit het met de duinen?

Mijn paard staat in Noordwijkerhout, daar mogen wij ook op het strand komen..

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:59

Meganyr schreef:

Ik woon in Katwijk en kom regelmatig op dat stuk strand om te rijden.. als je iets verder door rijdt met de auto is er enorm veel parkeergelegenheid (bij het Quick Boys voetbalveld en de Soefitempel) en je zit dan zo op het strand. Wel is het als het mooi weer is wel overal druk, maar ik geloof dat het qua zon een stuk minder is dan vandaag.

Bij de boulevard kun je gewoon het strand op en dan zuidwaarts kun je vrij rijden, maar zou inderdaad wel een beetje vroeg op de dag gaan.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 19:01

Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:04

loulou86 schreef:
Meganyr schreef:

Ik woon in Katwijk en kom regelmatig op dat stuk strand om te rijden.. als je iets verder door rijdt met de auto is er enorm veel parkeergelegenheid (bij het Quick Boys voetbalveld en de Soefitempel) en je zit dan zo op het strand. Wel is het als het mooi weer is wel overal druk, maar ik geloof dat het qua zon een stuk minder is dan vandaag.

Bij de boulevard kun je gewoon het strand op en dan zuidwaarts kun je vrij rijden, maar zou inderdaad wel een beetje vroeg op de dag gaan.

Die straat waar je kunt parkeren heet trouwens de Laan van Nieuw Zuid / Zuidduinseweg, er parkeren ook veel vrachtwagens dus er is genoeg ruimte voor een auto met trailer erachter.