Ik ga morgen een startkaart aanvragen met een schimmel. Echter is zij bruin geboren. Nu vraag ik me af of ik op de startkaart, schimmel of bruin moet zetten? Is een beetje raar als er twee verschillende kleuren staan, maar op dit moment is ze zo goed als schimmel. Eigenlijk nog niet echt helemaal, maar is ze bruin met heel veel witte haren én een witte staart. Wat moet ik nu aangeven op de startkaart?
Oke, dank je wel.. Wist niet dat je dat ook zo op de startkaart kon zetten. Wel dat dat in het paspoort aangepast kan worden, maar wist niet dat dat ook zo op de startkaart mocht staan. :p
Ik rijd een merrie die dus schimmel is maar vos geboren en dat staat ook zo op de startkaart. Maar ik begrijp dat er op de papieren bij jou iets anders staat?
Ja, op het paspoort staat nog bruin. Ik weet dat dit aangepast kan worden in 'schimmel, bruin geboren', maar ik denk dat de eigenaar dit niet zo belangrijk vindt. Maar als ik op de startkaart kan laten zetten 'schimmel, bruin geboren', dan is het probleem ook opgelost. Staat namelijk in het paspoort dat ze geschetst is op 05.09.07 bij de merrie. Dus is duidelijk dat het bruin ook als veulen was.
Mijn vorige schimmel had in het paspoort een extra notitie van de DA dat het een schimmel was geworden, die was als veulen ook zwartbruin geschetst. Ik heb wel graag de kleuren overeenkomend dus mijn donkerbruine paard staat als zwart in paspoort en op de startkaart.