Om half 5 vanmorgen ging mijn wekker en om kwart voor 6 waren we al op stal. De staleigenaresse was er extra vroeg voor ons uitgegaan om de stal open te doen en heeft meteen maar de paarden gevoerd.

Heb Ret ff snel ingevlochten en daarna zijn we richting Gorssel gereden. Van mijn vader mocht ik de heenweg nog niet zelf de trailer rijden, maar hij beloofde dat ik terug mocht rijden.
Om kwart over 7 waren wij in Gorssel. Ka en Marco hadden mijn startnummer al gehaald. Ik hoefde mij alleen nog maar om te kleden en toen kon ik erop.
Ret had meteen door waarvoor we hier vandaag waren

Ret dacht daar dus een beetje anders over dan ik, want hij was bijna niet te rijden. Hij was zo druk, ik kon mijn been echt niet teveel aanleggen, want anders gingen we met 50km per uur door de ring. Het enige wat ik kon doen was ontspannen blijven rijden.
Na de galop werd hij wat meer ontspannen en dat zag je ook terug op mijn startcoupon. Uiteindelijk hadden we 155 punten. Jammer, maar meer hadden we ook niet verdiend.
Na de dressuur nog even de cross gelopen. Daarn was het alweer tijd om te springen. Ook toen was Ret nog steeds een kanon, zelfs nog een tikkeltje erger. Ben maar weer ontspannen blijven zitten, meer kon ik niet doen.
Hij ging redelijk netjes door het parcours, hadden alleen een balkje op hindernis 9.
Daarna nog even 3 warming-up sprongetjes gemaakt voor de corss en toen was ie meteen lekker door zijn rug. Zoveel fijner dan in het springparcours.
Bij de keuring goedgekeurd, en daarna moesten we de cross alweer in.
Ret was erg voorwaarts, eigenlijk iets te , waardoor ik hem soms teveel bij me moest houden, want anders pakte ie het bit vast. Vooral op het stuk zandpad naast het spoor werd hij me even te sterk.
Toen besloot ik om niet meer zo zeer op tijd te rijden, maar ik had liever dat ie gewoon bij me bleef, zodat we veilig door het parcours kwamen.
De hele weg is ie sterk gebleven, maar hij sprong wel alles heel netjes. De waterbak vond Ret echt kicken

Kwamen zonder hindernisfouten over de finish, maar zaten net wat over de tijd heen. Heel netjes gereden dus met een paard dat zo sterk was (als zeg ik het zelf, haha

Ik was tevreden en de nakeuring was ook goed. Hij had wel een harstslag van 80, doordat ie zich zo vreselijk liep op te fokken.
Daarna lekker op de trailer gezet en nog even gezellig gekletst met de vorige eigenaren die waren komen kijken. Ze waren nog steeds Ret-fan

Toen was de uitslag en bleek dat we nog 10e waren van de 21, dus dat was nog niet eens zo slecht.

Lekker weer 2 winstpunten binnen en weer een ervaring rijker.
Bij stal aangekomen (ja ik heb de trailer terug gereden en het ging erg goed. Zelfs mijn vader was tevreden

Hij was dus niet zo moe als ik, want ik val nu echt bijna in slaap. Ga denk ik zo maar even wat uurtjes inhalen

Kortom, het was een heel geslaagd, gezellig dagje met ontzettend mooi weer en ik ben erg tevreden met het resultaat.
Op naar Vasse (4/5 oktober)!!
(Vraag me nu alleen wel af wie nou diegene was die mij succes wenste op het moment dat ik bij de startbox stond...