gietvloer verwijderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hans_eefje

gietvloer verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:57

wij zijn net eigenaar geworden van een trailer, van der sluis uit 95. momenteel ligt er een gietvloer in maar deze willen wij eruit. we verkiezen matten en willen de bodem grondig kunnen inspecteren.

Iemand tips voor het verwijderen van deze vloer? Of andere suggesties?

dank je wel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:09

Bestel een nieuwe vloerplaat en daarna heiligt het doel alle middelen.......
Je kunt kiezen voor de versie "engelengeduld" en de vloer er stukje bij beetje uitsnijden en hopen dat ie niet al te goed heeft gehecht (en dus gemakkelijk los komt) maar ik vrees met grote vrezen dat de vloerplaat het uiteindelijk niet zal overleven.

hesterve

Re: gietvloer verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:04

wat ikke zegt: of een nieuwe bodem erin of laten zitten en regelmatig de vloer (laten)controleren!(eruithalen is eigenlijk geen optie, die vloer zit echt vastgeplakt aan de vloer!)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:43

@ Hans-eefje;

Is de vloer nog orgineel of weet je hoe oud deze is ?? Idd zoals "ikke" zegt is een gietvloer erg moeilijk helemaal te verwijderen zonder de vloer te beschadigen, bovendien als hij WEL makkelijk loslaat dan is meestal de houtlaag eronder verrot. Een nieuwe vloerplaat van 24 mm betonplex gaat je ongeveer 150 á 200 euro kosten. Voor goede matten van 122 x 182 (ongeveer) en 17 mm dik, heb ik wel een adres waar je niet teveel betaald (32,50 p/st), want eenmaal gebruikt, maar echt als nieuw.
Dan heb je dus voor rond de 300 en flink wat handenarbeid, een vertrouwde goede vloer in je trailer.
Meer info, desnoods via PB, te krijgen.

Grtz.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:01

baretta schreef:
@ Hans-eefje;

Is de vloer nog orgineel of weet je hoe oud deze is ?? Idd zoals "ikke" zegt is een gietvloer erg moeilijk helemaal te verwijderen zonder de vloer te beschadigen, bovendien als hij WEL makkelijk loslaat dan is meestal de houtlaag eronder verrot. Een nieuwe vloerplaat van 24 mm betonplex gaat je ongeveer 150 á 200 euro kosten. Voor goede matten van 122 x 182 (ongeveer) en 17 mm dik, heb ik wel een adres waar je niet teveel betaald (32,50 p/st), want eenmaal gebruikt, maar echt als nieuw.
Dan heb je dus voor rond de 300 en flink wat handenarbeid, een vertrouwde goede vloer in je trailer.

Grtz.

Die 24mm is prima, maar ik raadt je aan alle kanten af om betonplex te nemen. Dat is veel te glad en bovendien niet na te bewerken. Ik zou gaan voor watervaste multiplex in buitenkwaliteit. betaal je iets meer dan 200 euri's voor (het dubbele ongeveer), maar wel helemaal bewerkbaar zoals jij het wil (schilderwerk).

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:25

ikke schreef:
baretta schreef:
@ Hans-eefje;

Grtz.

Die 24mm is prima, maar ik raadt je aan alle kanten af om betonplex te nemen. Dat is veel te glad en bovendien niet na te bewerken. Ik zou gaan voor watervaste multiplex in buitenkwaliteit. betaal je iets meer dan 200 euri's voor (het dubbele ongeveer), maar wel helemaal bewerkbaar zoals jij het wil (schilderwerk).

Mijn ervaring is, dat als je betonplex MET antisliplaag neemt en de gezaagde kanten afwerkt met "randsealer" en de naden dicht met een zuurbestendige PU-kit, je een geweldige en goed urinebestendige en waterdichte vloer vloer legt. Goedkoper en hoef je niet meer,ook nog, te schilderen/lakken, want heeft een stevige coating.
De antisliplaag van de betonplexplaat wel "naar boven" leggen, zodat je mat grip heeft.
Gebruik wel goede materialen en ga niet alleen voor de goedkoopste.

Grtz.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:32

baretta schreef:
ikke schreef:

Mijn ervaring is, dat als je betonplex MET antisliplaag neemt en de gezaagde kanten afwerkt met "randsealer" en de naden dicht met een zuurbestendige PU-kit, je een geweldige en goed urinebestendige en waterdichte vloer vloer legt. Goedkoper en hoef je niet meer,ook nog, te schilderen/lakken, want heeft een stevige coating.
De antisliplaag van de betonplexplaat wel "naar boven" leggen, zodat je mat grip heeft.
Gebruik wel goede materialen en ga niet alleen voor de goedkoopste.

Grtz.

Ik heb niet de ervaring dat een losse mat goed blijft liggen, ook niet op de anti-slip versie.

Goed spul gebruiken geldt natuurlijk altijd. RVS bijvoorbeeld voor de moeren en bouten en dan met kunststof ringen tegen het verzinkte staal.......

hans_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 19:47

Ok, super bedankt voor de antwoorden... de trailer is echt nog heel net. alle platen zijn nog goed, maar de vloer gaat er dus uit... zijn we ineens zeker maar enig idee of de wanden eruit moeten om de vloer te vervangen? het is een sluis van 95

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:07

ikke schreef:
Ik heb niet de ervaring dat een losse mat goed blijft liggen, ook niet op de anti-slip versie.

Hangt erg af van de kwaliteit en dikte van de mat idd. Ik gebruik een mat van 17 mm dik met aan de onderzijde afvoerrillen van voor naar achter en boven op "bobbeltjes" Wel iets zwaarder maar dit schuift echt niet icm de antisliplaag en is ook goed te verplaatsen met schoonmaken.

ikke schreef:
Goed spul gebruiken geldt natuurlijk altijd. RVS bijvoorbeeld voor de moeren en bouten en dan met kunststof ringen tegen het verzinkte staal.......

Helemaal mee eens.

Ik ben van mening dat je (mits je zelf handig genoeg bent) een trailer makkelijk zelf goed op kan knappen, een goed chassis en polyester bovenwerk (wel aan de goede stahoogte denken), rechte assen, goed herstelbare remmen en oplooprem is eigenlijk alles wat je nodig bent. Vloer en wanden en verlichting kun je heel goed zelf tegen geringe kosten. Een droge ruimte is wel fijn voor dit werk, maar dan kun je een boel geld besparen en tóch een betrouwbare trailer creëren. Wel uitzoeken hoe en waar je het mee gaat doen, er zijn veel verschillen in materiaal en prijzen.
Als je betonplex voor de wanden wil gebruiken, laat je NIET verleidden om het te verven (DAT KAN NIET, het wordt na verloop van tijd ALTIJD lelijk) Dan kun je beter zoeken naar voorgekleurde.

Succes.

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:13

hans_eefje schreef:
maar enig idee of de wanden eruit moeten om de vloer te vervangen? het is een sluis van 95

Sluis even "google'en" en even contact opnemen. Chassisnummer/Type/Bouwjaar doorgeven en vragen of het "wanden op de vloer" of "vloer tussen de wanden" is. 1e versie is ingewikkelder, 2e is heel goed zelf te doen.

Grtz.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:22

baretta schreef:
ikke schreef:

Hangt erg af van de kwaliteit en dikte van de mat idd. Ik gebruik een mat van 17 mm dik met aan de onderzijde afvoerrillen van voor naar achter en boven op "bobbeltjes" Wel iets zwaarder maar dit schuift echt niet icm de antisliplaag en is ook goed te verplaatsen met schoonmaken.

Merk en type? leverancier?
baretta schreef:
ikke schreef:

Helemaal mee eens.

Ik ben van mening dat je (mits je zelf handig genoeg bent) een trailer makkelijk zelf goed op kan knappen, een goed chassis en polyester bovenwerk (wel aan de goede stahoogte denken), rechte assen, goed herstelbare remmen en oplooprem is eigenlijk alles wat je nodig bent. Vloer en wanden en verlichting kun je heel goed zelf tegen geringe kosten. Een droge ruimte is wel fijn voor dit werk, maar dan kun je een boel geld besparen en tóch een betrouwbare trailer creëren. Wel uitzoeken hoe en waar je het mee gaat doen, er zijn veel verschillen in materiaal en prijzen.
Als je betonplex voor de wanden wil gebruiken, laat je NIET verleidden om het te verven (DAT KAN NIET, het wordt na verloop van tijd ALTIJD lelijk) Dan kun je beter zoeken naar voorgekleurde.

Succes.

Sterker nog, zolang het chassis en de assen goed zijn, is de rest al minder van belang. Het staalwerk moet natuurlijk in fatsoenlijke staat verkeren en niet half weggerot :D
Remmen, elektriciteit, houtwerk, bevestigingsmateriaal en zelfs de koppeling kun je allemaal zelf herstellen/vervangen. Voorwaarde is enkel een goede set gereedschap en een beetje technisch inzicht.
Zelfs het opnieuw laten verzinken van delen is mogelijk en wanneer je dat goed doet, ben je op hetzelfde niveau als een nieuwe trailer.

hans_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 20:25

en gelukkig heb ik dan een handige man die dat allemaal kan... :-)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:28

hans_eefje schreef:

*\o/* +:)+
Maar heeft hij ook genoeg tijd.............. ?? :)* :?

Grtz.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:23

baretta schreef:
hans_eefje schreef:

*\o/* +:)+
Maar heeft hij ook genoeg tijd.............. ?? :)* :?

Grtz.

Drie maanden in avonduren........ }:)

Bedankt voor je PB; is wellicht nuttig in de (nabije) toekomst.

harry1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 02:03

Is de vloer nog orgineel of weet je hoe oud deze is ?

hans_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 08:01

geen idee hoe oud maar niet origineel...

jannes04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:14

Nou ik heb een gietvloer uit me trailer gebikt , en nog niet eens
de houtenvloer zo beschadigd .

Maar wat een pieppp werk zeg , ik deed iedere dag een stukje en
als het warm weer was ging het makkelijker maar poehee dan is het in
een trailer ook warm zeg.

Overal spierpijn maar is gelukt :j
Nu nieuwe vloer en losse matten .

hans_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 08:21

mmm, het kan dus wel... ga straks eens een poging wagen denk ik... als het niet lukt, of te veel spierpijn oplevert dan kan ik nog zien...

mijn man is momenteel bezig in de stal nieuwe vloer te leggen... als ie daarmee klaar is, is er tijd genoeg ;-) (niet dus! mar we zien wel)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:35

jannes04 schreef:

:? ????

Dus je bikt eerst de gietvloer eruit en dan ga je de vloer vervangen ?????????
Da's toch veel werk om niks, of snap ik iets niet ????

Let wel dat als je de houten vloer beschadigd, de zuren en vocht vrij spel hebben en dan gaat het heel hard.
Je moet hem dan na die tijd erg goed behandelen. Waarbij je de vloer helemaal en goed moet coaten. Bovendien moet hij, voor dat coaten, brandschoon zijn, elk restje achtergebleven gietvloer heeft nadelig invloed op duurzaamheid en het effect van je coating.
Qua tijd/kosten/vertrouwen is het meestal beter om de hele gietvloer er met de ondervloer gelijk uit te zagen, DENK WEL AAN KABELS EN VERBINDINGEN DIE AAN DE VLOER VERBONDEN ZIJN.
Je zou niet de 1e zijn die de vloer eruit zaagt en er dan achterkomt dat er "nog iets vastzat"

Succes.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:06

Deze opmerking heb je natuurlijk niks aan, maar als je geen gietvloer wilt waarom koopje dan een trailer MET gietvloer???

hans_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 12:20

omdat betaalbare trailer niet zo makkelijk te vinden zijn... :-)

ondertussen merkten we ook dat de bodem niet meer 100% is, achteraan bij de valdeur in de hoeken is ie rot...

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:11

Daarom was ie waarschijnlijk ook 'betaalbaar". Zo zie je maar weer dat het spreekwoord "Alle waar is naar zijn geld" de waarheid nog steeds heel dicht benaderd. Kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden. een goeie trailer is niet gauw te duur en een slechte is altijd te duur.
( Het ontbreekt er nog maar aan dat ik er geen AMEN onderzet ;-) )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:13

Karreman schreef:
Daarom was ie waarschijnlijk ook 'betaalbaar". Zo zie je maar weer dat het spreekwoord "Alle waar is naar zijn geld" de waarheid nog steeds heel dicht benaderd. Kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden. een goeie trailer is niet gauw te duur en een slechte is altijd te duur.
( Het ontbreekt er nog maar aan dat ik er geen AMEN onderzet ;-) )

Daarom durfde ik die Westfalia ZONDER bodem ook wel mee te nemen, de was goed voor het geld...........

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:28

hans_eefje schreef:
omdat betaalbare trailer niet zo makkelijk te vinden zijn... :-)

ondertussen merkten we ook dat de bodem niet meer 100% is, achteraan bij de valdeur in de hoeken is ie rot...

Let dan ook op dat de wanden niet (te erg) zijn aangetast op dat punt.

Grtz.

jannes04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:42

baretta schreef:
jannes04 schreef:

:? ????

Dus je bikt eerst de gietvloer eruit en dan ga je de vloer vervangen ?????????
Da's toch veel werk om niks, of snap ik iets niet ????

Let wel dat als je de houten vloer beschadigd, de zuren en vocht vrij spel hebben en dan gaat het heel hard.
Je moet hem dan na die tijd erg goed behandelen. Waarbij je de vloer helemaal en goed moet coaten. Bovendien moet hij, voor dat coaten, brandschoon zijn, elk restje achtergebleven gietvloer heeft nadelig invloed op duurzaamheid en het effect van je coating.
Qua tijd/kosten/vertrouwen is het meestal beter om de hele gietvloer er met de ondervloer gelijk uit te zagen, DENK WEL AAN KABELS EN VERBINDINGEN DIE AAN DE VLOER VERBONDEN ZIJN.
Je zou niet de 1e zijn die de vloer eruit zaagt en er dan achterkomt dat er "nog iets vastzat"

Succes.

We hebben betonplex erop gelegd , zodat je dat opstaande randje achterkant trailer kwijt bent.