Welke AVP dekt ook mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Welke AVP dekt ook mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 13:42

Ik ben nu klaar met studeren en ik moet dus binnenkort mijn eigen AVP (aansprakelijkheidsverzekering) gaan aanvragen. Nu kom ik er bij de voorwaarden van de verschillende maatschappijen niet helemaal uit wanneer een eigen paard nu wel of niet onder de dekking valt.

Kunnen jullie mij zeggen bij welke verzekeringsmaatschappijen het paard sowieso onder de dekking van de AVP valt?

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:55

Bij mijn APV werden grote huisdieren ook niet expliciet vermeld, maar de paarden zijn (schriftelijk) in mijn polis opgenomen.

Marije_jiplover

Re: Welke AVP dekt ook mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:02

In onze AVP-polis werd niet speficiek over paarden als huisdier gesproken.
Toen ik mijn pony kreeg, hebben we speciaal nagevraagd of 1 paard als huisdier onder de dekking valt en door de tussenpersoon werd bevestigd dat dit zo was, mits ik hem puur als huisdier gebruik en hem niet voor commerciele activiteiten gebruik (zoals bijv. lesgeven aan anderen op jouw paard).
Wij zijn verekerd bij Nationale Nederlanden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:44

Paarden (en ook andere dieren) worden eigenlijk zelden in de polisvoorwaarden genoemd.

Dat komt omdat dit ook niet nodig is.
Wat namelijk verzekerd is dat is jouw 'wettelijke aansprakelijkheid'. Nou ben je voor gedragingen van je dieren wettelijk aansprakelijk, dus het valt er gewoon automatisch onder.

Tanja @ [TAO] FAQ TAO

Polly
Moderator Algemeen

Re: Welke AVP dekt ook mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:08

ikben er ook speciaal voor extra naar de tussenpersoon gegaan omdat ik er meer heb.
Ik heb nu interpolis en geen enkel probleem.

Romeo98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:20

Die van mij vallen ook gewoon onder wa verzekering. Mits ik ze indderdaad alleen voor prive gebruik heb :) Ik ben bij ZLM

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:31

Romeo98 schreef:
Mits ik ze indderdaad alleen voor prive gebruik heb

Inderdaad, de P staat niet voor niets voor Particulier!
Let hier op, want je kunt wel vinden dat je particulier bent, maar in sommige gevallen kan het maar zo zijn dat dat niet het geval is!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 10:05

Oke, bedankt! :)