Help! Welke betaalbare 1,5 paardstrailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Op_zoek

Help! Welke betaalbare 1,5 paardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 20:13

Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik ben op zoek naar een betaalbare nieuwe 1,5 paards trailer. Natuurlijk zijn veiligheid en comfort voor het paard voor mij belangrijk.
Ik heb op internet al veel over trailers gelezen, maar vind het lastig om te bepalen waar ik nu echt op moet letten bij de aanschaf. Daarom ben ik bij twee dealers gaan kijken. Daar heb ik gekeken naar:

XX Trail Garnet
Humbaur Single
Atec Starline Diamond

Maar welke van deze trailers nou de beste keuze zou zijn of dat er nog betere opties bestaan... daar ben ik helaas nog niet achter.
Hier mensen met goede adviezen of ervaringen met deze of vergelijkbare trailers? Ik hoop het! Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mocht je een dealer weten die goed advies kan geven (ik woon in Zuid Holland), dan kun je me ook met zo'n tip helpen.

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 13:03

Echt niemand met nuttige tips?

cissy

Re: Help! Welke betaalbare 1,5 paardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:04

gebruik de zoekfunctie eens, daar vind je meerdere topics over trailers en wat de ervaring met bepaalde merken zijn.

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 15:09

@ Cissy
Ik heb al veel topics gelezen. Daar gelukkig wel wat dingen gevonden, maar helaas nog niet voldoende om echt het gevoel te hebben dat ik weet waar ik op moet letten en welke keuze ik moet maken.
Over de XX Trail kan ik ook weinig vinden, dus hoopte in een eigen topic waar ik dit merk specifiek noem, wat ervaringen te horen te krijgen. Ik weet dat dit merk vroeger Sluis en Saris heeft geheten, maar het is me niet duidelijk of er bij de overname van het bedrijf, ook veel aan de trailers is veranderd. Of ik ook af kan gaan op ervaringen met Sluis/Saris in oudere topics, weet ik dus niet.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:13

Ik heb zelf een Hotra Elegance Trailer, ben hier erg tevreden over! Ik vind het een fijne ruime trailer..

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:25

Ik heb onlangs een Weijer 1,5 paards met zadelkamer gekocht. Prima ding, heel veel schik van !
En als je toch een trailer gaat kopen, kijk dan voor een met zadelkamer, want dat is echt superhandig... geen spullen in je auto, alles bij de hand in de trailer.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:47

Atec ken ik niet, XX Trail heb ik gezien maar qua afwerking en algemene kwaliteit kon deze niet tippen aan de humbaur. (die heb ik dus gekocht).
Andere merken die mij positief opvielen waren Bockmann en Blomert.

Enne, ga shoppen bij verschillende dealers, mijn ervaring is dat de onderhandelingsruimte per dealer enorm kan schelen. Bij mij in de omgeving (NH) vragen ze de hoofdprijs en ga je meer naar de andere kant van het land kijken zijn ze vaak een stuk goedkoper. (en ja voor exact dezelfde trailer, opties en al).

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 09:56

Bedankt voor jullie reacties!

Zadelkamer is een goede tip. Twijfelde er eerst over omdat ik in mijn auto ook veel ruimte heb. Maar las in andere topics mensen die ook een zadelkamer adviseerde ivm vieze spullen. Daar had ik niet bij stil gestaan. Op de heenweg zijn die spullen in de auto prima, maar als paard erg gezweet heeft of je door de bagger hebt gereden, kan ik me voorstellen dat het fijn is om die spullen niet in de auto te hoeven leggen.

Ook goed om te weten dat de prijzen zo verschillen. Ik heb adressen van verschillende dealers opgezocht, dus ga zeker de prijzen goed vergelijken. Bedankt!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:37

Ik heb een Atec, relatief een hele goedkope trailer nieuw. Ik heb hem vanaf 2003 en hij is nog perfect, op wat gebruiksschade na natuurlijk. Ik vind ze prima, heel basic maar je kunt er van alles bijkopen natuurlijk..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:55

ingvdh schreef:
Atec ken ik niet, XX Trail heb ik gezien maar qua afwerking en algemene kwaliteit kon deze niet tippen aan de humbaur. (die heb ik dus gekocht).
Andere merken die mij positief opvielen waren Bockmann en Blomert.

Enne, ga shoppen bij verschillende dealers, mijn ervaring is dat de onderhandelingsruimte per dealer enorm kan schelen. Bij mij in de omgeving (NH) vragen ze de hoofdprijs en ga je meer naar de andere kant van het land kijken zijn ze vaak een stuk goedkoper. (en ja voor exact dezelfde trailer, opties en al).

Ik had het juist precies andersom.. De humbaur single alu en de xx trail garnet alu naast elkaar bekeken en uiteindelijk voor de xx trail gegaan vanwege de fijnere deursluiting, de zadelkamer van de humbaur is echt zo vreselijk klein dat er geeneens een zadel inpast, denk dat het 30 cm breed is en hij is gemaakt van vrij dun polyester zonder trapbescherming en heeft geen verlichting. De zadelkamer van de xx trail is van oersterk, kunststofgecoat hout gemaakt met trapbescherming, standaard met verlichting en ruimte voor twee flinke zadels, terwijl je nog fatsoenlijk je paard kan laden en door het deurtje naar buiten kan. Het enige verschil zat hem in de kleine details. De xx trail heeft boutjes en de humbaur popnagels, de humbaur een gazen rollo en de xx trail een dichte. Voor de prijs is de xx trail veel completer uitgerust, maar de humbaur heeft wel een iets sjiekere afwerking. Heb de humbaur dus laten staan, die kwam bijna 2000 euro duurder uit met de opties die we wilden.. Hebben onze trailer in Lunteren gekocht, super geholpen daar!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:12

Wij zijn Dealer van Henra en Humbaur en zitten in Zuid Holland :D we willen je uiteraard graag helpen en advies geven, welke trailer het beste bij je past en waar jij jarenlang plezier van kunt hebben.
We hebben verschillende 1/5 paards staan zodat je zelf eens kunt kijken wat je ervan vind, er is zoveel mogelijk, maar hangt helemaal af van waar je de trailer voor wilt gebruiken,wat je wensen zijn en wat je budget ervoor is!!
Wees welkom.....we nemen graag de tijd voor je!!

maccloud76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:02

Leuk om te lezen dat ik niet de enige twijfelaar ben. Ook ik weet niet precies wat ik wil. Dus tips en adviezen van harte welkom. Heb nu een Impex, hele fijne trailer!!!
Wil wel weer een Impex weer, maar weet iemand waar een dealer zit in? Woon in Drenthe.

Wil graag een 1,5 of 1 3/4. Kleur maakt niet uit. Hoor dat zwarte trailers warm kunnen zijn binnenin, iemand wel/ geen ervaring daarmee???
Wat is beter polyester of hout?? Weet iemand het verschil? Tja,,,,,,,, hout moet worden onderhouden, maar andere verschillen: sterkte???
Trapranden wel/ niet??? Zwart eerder vies dan een lichte kleur??? Gietvloer of rubbere mat???

Ben wezen kijken naar een Humbaur single. Weet iemand gelijkwaardige trailers. Wat zijn betere trailers, hoor veel verschillende verhalen. Hotra instabiel????????? Geen idee, las positieve reacties over Hotra. Hoe bevalt een Atec, Blomert, Henra of ander merk ???En natuurlijk ook de prijs?? Ik Hoef geen zadelkamer, maar als het er bij in zit geen probleem. Nadeel van een ingebouwde zadelkamer, geen idee......

Doe dus een beroep op bokters....Hoor graag wat van jullie. Ik zie door de keuze een trailer niet meer staan.......

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:01

Ook ik kan je net als Cissy aanraden om eens goed in dit forumgedeelte te duiken en alle gerelateerde topics eens door te lezen. Kost je wel een of meerdere avonden, er zijn bergen topics geweest over trailerkeuze, materiaalkeuze, polyester voordelen tov. hout, voor- en nadelen van aluminium trailers, gietvloer nadelen en voordelen etc. Ik denk dat je na het bestuderen hiervan (en het koren van het kaf te scheiden in de verschillende postings) het voor je veel helderder is welke wensen je hebt voor een nieuwe trailer. Mocht je na het bestuderen nog vragen hebben beantwoord ik ze graag.

Als ik het goed heb is Impex tegenwoordig geen trailermerk meer, maar nu enkel een bedrijf wat trailers van andere merken verkoopt en hun logo op trailers plaatst.

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:54

Op bokt vele topics over trailers gelezen, internet afgestruint en een aantal dealers bezocht. Keuze blijft dan nog steeds lastig, maar de knoop is bij mij inmiddels doorgehakt en heb voor de Humbaur Single gekozen.

Tips zijn voor mij dus niet meer nodig. Maar als mensen in dit topic nog ervaringen willen delen, kan dat natuurlijk wel fijn zijn voor mensen die hier met de zoekfunctie terecht komen.

Ik zag echt door de bomen het bos niet meer en had het idee dat ik nog steeds in een park stond nadat ik echt had geprobeerd me goed in te lezen/te orienteren :+
Voor mijn gevoel zat er op een gegeven moment weinig verschil tussen trailers in dezelfde prijscategorie die ik aan het vergelijken was. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de zadelkamers, zie je wel grote verschillen. De ene trailer heeft een grote zadelkamer waardoor je je spullen makkelijk kunt vervoeren, maar er in de trailer weer minder ruimte overblijft. Bij de andere trailer is dit weer andersom. Op dit soort punten zag ik dus wel grote verschillen die mee kunnen spelen in de keuze. Maar de verschillen tussen de trailers zelf...
Ik wens iedereen die zonder kennis/ervaring op zoek moet, veel succes :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:33

ik wil je wel 1 tip geven :j

kijk op wedstrijd heel goed uit wat je in de zadelkamer stopt
hoe vaak lees je niet dat deze leeg geroofd worden.

en verder veel plezier met je trailer! :D