leren laarzen ruiken muf.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

leren laarzen ruiken muf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 17:15

Hallo allemaal,

Ik heb pas leren laarzen van iemand overgenomen. Ik kon ze zo meenemen en eigenlijk passen ze me goed.
Alleen stinken ze vreselijk muf. Me moeder zei al dat die lucht er nooit meer uitgaat.
Is dat echt zo? Of is het er nog met iets uit te krijgen?

alvast bedankt.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:31

Ik weet niet wat ze bij een bowlingbaan in de schoenen spuiten, maar misschien helpt het ook tegen luchtjes. Daarnaast deed ik vroeger, zij het in gewone lederen schoenen die ik blootvoets droeg, talkpoeder, dan bleven ze goed droog en kan wellicht ook tegen luchtjes helpen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:32

He gatverrrrr, gedragen schoeisel/laarzen overnemen en dan dragen, dat zou ik nooit doen.

Hup de vuilnisbak in :D .

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:49

Ragdollcat schreef:
He gatverrrrr, gedragen schoeisel/laarzen overnemen en dan dragen, dat zou ik nooit doen.

Dat advies, heeft ze wat aan? :( Het is een vraag!!!

Bij de drogist of schoenmaker hebben ze wel een middel wat ontsmet in de schoen en dat ruikt ook lekker (sorry ik kan even niet op de naam komen, scholl? ) het is een spuitbus die op zijn kop gehouden kan worden. Maar of een muffe geur wegblijft weet ik eigenlijk niet.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:49

Ragdollcat schreef:

Groot gelijk. Tenzij je leren laarzen hebt die prima zitten! Nieuwe rijlaarzen kopen is zonde als je ze ook kan krijgen.
Ik zou er niet veel aan doen. Je voet zit er toch in dan ruikt niemand het. :Y)

Ragdollcat

Re: leren laarzen ruiken muf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:54

Toch zou ik t niet doen, je weet maar nooit wat er voor voeten in hadden gezeten, schimmel enz.

Nee voor mij is schoeisel/laarzen net zo persoonlijk als ondergoed, je geeft een gedragen onderbroek toch niet te leen?

Sorry maar dat is hoe ik over denk.

gewoon lekker buiten luchten hoor en sprayen maar met een deodorant ofzo.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:19

Ragdollcat schreef:
Toch zou ik t niet doen, je weet maar nooit wat er voor voeten in hadden gezeten, schimmel enz.

Nee voor mij is schoeisel/laarzen net zo persoonlijk als ondergoed, je geeft een gedragen onderbroek toch niet te leen?

Sorry maar dat is hoe ik over denk.

gewoon lekker buiten luchten hoor en sprayen maar met een deodorant ofzo.

Laarzen zijn verre van onderbroeken. Een onderbroek is logies dat niemand dat draagt van iemand anders. Als je een schimmel infectie hebt aan je voet moet je even verder denken. Er zit een sok omheen... Je moet niet naar al te vieze dingen gaan kijken. Het is pas vies als je in een muf geurende laars deo spuit, dat maakt de geur nog viezer. Ik accepteer dat jij er zo over denkt, maar ik denk dat TS hier niet veel aan heeft aan deze antwoorden en reacties.

xMarloes

Re: leren laarzen ruiken muf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:29

sorry maar sommige reacties slaan nergens op. De laarzen zitten me gegoten en nieuwe laarzen vind ik dan een beetje onzin, omdat ik weet hoe hard ik ervoor moet werken.
Bedankt voor sommige reacties, ik ga er van de week mee naar de schoenmaker en zal daar ook even om vragen/kijken. Ik heb ze ook al helemaal behandelt enz, dus nu ruiken ze ookal een stuk minder.

enuh vor de reactie dat het net ondergoed is, ik ga er echt niet met bloten voeten in hoor...