Wedstrijd verzet... startgeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Wedstrijd verzet... startgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 09:30

Ik ben onlangs met een bokker gaan lunchen en die vertelde mij van een vierdaagse wedstrijd in augustus. Ik gebeld naar ons eigen wedstrijdsecretariaat, en die wisten idd de data te melden.
'Goh wat jammer,' zei ik, 'Dat valt dan tegelijk met die wedstrijd in XXXXX, waar ik dan al start.'
'Oh nee, die wedstrijd is verzet naar de laatste week van juli hoor.'
'O nee toch :oo , die week start ik al ergens anders.'

Ik heb me dus afgemeld en wordt nu geacht om de startgelden te betalen (80 Euro :$ )
Maar eigenlijk ben ik er best pissig over, als die wedstrijd niet verplaatst was op de kalender, was ik nl. gewoon gestart.

Aan het begin van het wedstrijdseizoen krijgen we de kalender, dan geef ik op waar ik start, de vereniging schrijft de kringwedstrijden in en ik doe de wedstrijden die erbuiten vallen zelf. Het is dat ik toevallig belde voor info over die andere wedstrijd anders had ik zelfs niet geweten dat de wedstrijd op een andere data viel...

Heeft iemand hier ervaring mee?

realmagic

Re: Wedstrijd verzet... startgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:34

ik zou de knhs even bellen het lijkt me dat de vereniging niet kosten mag doorberekenen.
Tevens zijn ze volgens mij ook verplicht om wijzigingen door te geven aan de op dat moment ingeschreven
personen. Lijkt mij iig.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:37

Ik zal er zeker achteraan gaan bellen, 80 euro is niet niets!
En jij kunt er eigenlijk weinig aandoen dat je je nu MOET afmelden, gezien je een andere wedstrijd gepland hebt staan voor die dag.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:39

Ik denk dat je pech hebt,die wedstrijd is vast niet op het laatste moment verplaatst dus het vraagprogramma was vast in orde met de juiste data.
Dat de onjuiste datum op die kalender staat is waarschijnlijk niet de fout van de organiserende rijvereninging.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:48

Als ik je topic nog eens doorlees lijkt het me een foutje van jouw eigen rijvereniging?
Diegene die de inschrijvingen regelt had toch moeten zien dat de data veranderd was en de leden op de hoogte moeten brengen.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:53

Waarom zal dat met haar eigen verening hebben te doen?
Haar eigen vereniging en een andere hadden beiden een wedstrijd gepland op dezelfde dag. Alleen die andere moest zo nodig hun wedstrijd op het laatste moment verschuiven. Aan de ene kant misschien leuk voor de TS dat ze aan de wedstrijd van haar eigen vereniging kan meedoen, maar ze mag wel even die andere organisatie 80 euro betalen, gezien die hun wedstrijd verplaatst hebben, op de dag dat de TS een wedstrijd heeft van een nog andere vereniging...
Dat kan ik ervan maken. Evt. vragen wat ze bij de 3e vereniging willen hebben, omdat je niet meedoen, omdat de 2e hun wedstrijd verplaatst hebben?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:08

ik begrijp dat jouw eigen vereniging de inschrijvingen doet en jou dus heeft ingeschreven voor een datum waarvan ze niet wisten of je dan wel kon. je zult dus met hen in overleg moeten om dit op te lossen. Daar is de fout gemaakt, niet bij de andere vereniging, want het gaat in feite niet om het verplaatsen van de wedstrijd. Ik heb er geen ervaring mee, doe gelukkig al mijn inschrijvingen zelf.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:13

De vraag die nu eerst duidelijk moet worden, is wanneer de wedstrijd verzet is. Is dat ná het uitkomen van de kalender, maar vóór het inschrijven? Dan moet je bij je vereniging zijn. Is de wedstrijd ook ná het inschrijven verzet, dan lijkt mij dat je bij het wedstrijdsecretariaat moet wezen.
Ik kan uit je bericht niet halen welke van de twee situaties van toepassing is.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:16

Navraag doen bij de KNHS hoe te handelen in dit soort situaties.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:16

ielsjj_ schreef:
Waarom zal dat met haar eigen verening hebben te doen?
Haar eigen vereniging en een andere hadden beiden een wedstrijd gepland op dezelfde dag. Alleen die andere moest zo nodig hun wedstrijd op het laatste moment verschuiven. Aan de ene kant misschien leuk voor de TS dat ze aan de wedstrijd van haar eigen vereniging kan meedoen, maar ze mag wel even die andere organisatie 80 euro betalen, gezien die hun wedstrijd verplaatst hebben, op de dag dat de TS een wedstrijd heeft van een nog andere vereniging...
Dat kan ik ervan maken. Evt. vragen wat ze bij de 3e vereniging willen hebben, omdat je niet meedoen, omdat de 2e hun wedstrijd verplaatst hebben?

Kan aan mij liggen maar ik zie nergens staan dat haar eigen rijvereniging die dag ook een wedstrijd heeft?
Ik zie ook nergens staan dat die wedstrijd op het laatste moment wat betreft datum is verschoven.

Als ik het goed heb begrepen heeft zij zich via haar eigen vereniging laten inschrijven voor die wedstrijd want ze laat zich voor de kringwedstrijden inschrijven via haar vereniging en ik neem aan dat er op de kalander de data's van de kringwedstrijden staan.
Zoals TS zelf vermeldt Aan het begin van het wedstrijdseizoen krijgen we de kalender en waarschijnlijk is er daarna wat veranderd?

De vraag is dus bij wie ligt de fout?
Als er in het vraagprogramma de juiste datum staat vermeld is de organiserende rijvereniging naar mijn mening niet fout.
Als het anders is dan hoor ik het graag.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:44

Nou dan begrijp ik niets meer van het bericht van de TS.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:51

Als jij zelf inschrijft op een datum en de wedstrijd wordt verplaatst dan lijkt me niet dat ze het startgeld in rekening moeten brengen.
Als jij echter inschrijft via de secretaresse van je eigen vereniging dan kan het zijn dat die de fout heeft gemaakt. En dan moet je bij je eigen vereniging verhaal gaan halen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:27

Even een kleine toevoeging, ik heb TS namelijk eergisteren hier ook over gesproken. TS heeft zich via haar eigen vereniging laten opgeven voor de Goubergsche Zomerdagen, daar gaat het om. Die dagen stonden gepland voor na de Waspikse Ruiterweek welke deze week wordt gehouden en waar ze nu dus ook rijdt. De Goubergh zou aansluitend zijn. De Goubergh heeft besloten om hun wedstrijd te vervroegen, gelijktijdig met Waspik, echter is TS hier niet van op de hoogte gebracht door haar vereniging of heeft ze zelf niet gezien via startlijsten dat deze wedstrijd dus verzet is.
Ik kan me als vereniging (Goubergh) voorstellen dat zij het startgeld alsnog willen ontvangen omdat TS zich na de sluitingsdatum dus pas afmeldt. Echter, ik zou toch proberen een coulanceregeling te treffen met de Goubergh. Geval van overmacht. Ik denk dat je via de KNHS nul op je request krijgt. Zij zullen als argument aanvoeren dat je zelf verantwoordelijk bent voor heb bijhouden van de wedstrijden via internet/startlijsten. Je zou nog via je eigen vereniging kunnen proberen die 80 euro terug te krijgen. In hoeverre zijn er afspraken dat je eigen vereniging de leden op de hoogte houdt van veranderingen in vraagprogramma's etc?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:15

Als de vereniging leden inschrijft, zou ik verwachten dat die ook hun leden informeert over veranderingen in data. De Goubergh staat er in ieder geval buiten, het is IMO uitsluitend tussen Urielle en haar club.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 18:14

Oei, ik had expres geen namen van verenigingen genoemd om niemand onbedoeld in diskrediet te brengen hihihi :o

Het is voor mij ook niet duidelijk wanneer de data veranderd zijn.
(het ging idd niet om een wedstrijd van mijn eigen vereniging maar DG valt in mijn kring en de WRD buiten mijn kring. Deze zouden idd aanvankelijk op opeenvolgende weken plaatsvinden en worden nu tegelijk georganiseerd - wat ik dus vorige week ineens ontdekte.)

Ik zal toch eens navraag doen bij de KNHS en wellicht kan het kringbestuur iets vertellen over wanneer de wedstrijd nou exact verzet is, want dat weet ik dus zelf ook niet.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:06

Tja, niet over nagedacht :o . Maar niemand wordt in het diskrediet gebracht hiermee. Elke vereniging staat in zijn recht om een wedstrijd te verplaatsen. Belangrijk is om uit te zoeken wanneer ze dit hebben gedaan, of er meerdere mensen er te laat achter zijn gekomen (ik denk aan mensen die vakanties gepland hadden voorafgaand of na de zomerdagen). Zo ja, dan heb je een sterkere zaak om het startgeld niet te hoeven te betalen.
Ik zou je eigen vereniging vragen of zij als bemiddelaar dan kunnen optreden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:13

Toevallig heb ik na Oudenbosch zitten kijken o ik roosendaal en of waspik op een doordeweekse dag kon starten.(had 8 maanden niet gestart en NA het rijden bedacht ik dat ik me maar weer eens vaker moest inschrijven) Toen stonden ze nog achter elkaar gepland. Maar door mijn diensten niks ingeschreven.
Oudenbosch is altijd het eerste weekend van juli, dus toen stond nog op internet dat het verschillende weken waren.

Heeft de Goubergh de vereniging op de hoogte gebracht of de individuele starters? stond er een datum op de ingevulde coupon?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 08:51

Ik zal bij ons secretariaat checken of zij wel op de hoogte gesteld zijn. Bij mij zat er gewoon een bevestigingsmail in de inbox per start waar de datum opstond. Die heb ik in eerste instantie ook nog over het hoofd gezien (Oh, donderdag om .... uur, zaterdag om ... uur, zonder naar de data te kijken)
Ik zou even moeten kijken van welke data die mails zijn.
Volgens het secretariaat van Den Goubergh heb ik me ergens in de laatste week van juni ingeschreven blijkbaar, misschien weet mijn eigen secretariaat te vertellen of zij al wel aangepaste data hadden gebruikt. In dat geval hebben zij zelf natuurlijk een steek laten vallen want dan hadden ze wel even moeten checken of ik die andere week kon.
Maar als de eerste week van juli er nog op stond dat het komende week was ipv deze week, is iig de bewering van DG niet waar dat het al sinds opening van de inschrijving op de nieuwe datum staat (en jij bent niet de eerste die zegt het nog op internet gezien te hebben trouwens).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:55

Riv, ik heb mijn eigen administratie nog even nagekeken. Ik heb nl half juni gekeken naar de kalender van Waspik, Roosendaal en Oudendijk. Ik had nl het briefje nog bewaard waar ik alles op had geschreven en de mailtjes die ik verstuurd heb naar Waspik. De datum van Roosendaal stond half juni al op de huidige data. De vraag is dus wie er nu fout zit? Jouw vereniging? Wist jouw vereniging dat jij ook in Waspik ging starten? Zo ja, dan hadden ze jou moeten doorgeven dat je dan dus dubbel had moeten starten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:16

Waar had jij dan gekeken???
In juli heb ik het toch echt nog zo zien staan....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:24

Startlijsten.nl. Ik weet dat de data verzet zijn (heb van het voorjaar er ook naar gekeken) maar toen ik mij ging inschrijven voor Waspik (richting eind juni) heb ik dus uiteindelijk voor Waspik gekozen ivm dubbele dagen en ik wilde in eerste instantie ook in Oudendijk starten. Ik vond 3 weken wedstrijd een beetje teveel van het goede (van mijn vakantie).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:53

Vreemd, ik had 8 maanden niet gereden en toen het proefje eigenlijk wel lekker ging heb ik gekeken naar wat ik kon inschrijven op een doordeweekse dag. Toen stond het echt nog achter elkaar, maar ik weet niet meer waar ik gezocht had. Misschien op de kringkalender of anders ook startlijsten.

Ik hoop inieder geval dat je tot een goede oplossing kunt komen. Misschien mag je andere wedstrijden voor dat geld starten?

fysio_juul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:08

Ik zou sowieso even een melding maken bij de KNHS. Die organistaies gaan altijd vrijuit en blijven rekeningen sturen....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:25

Ik heb het 1 keer gehad. Ingeschreven voor een wedstrijd op zondag. Het vraagprogramma was ook echt uitgeschreven voor alleen de zondag.
2 weken voor aanvang van de wedstrijd kwamen de startlijsten op startlijsten.nl waarbij stond dat wegens de vele inschrijvingen de L en de M naar de zaterdag waren verplaatst. Toen kon ik onmogelijk omdat ik met de merries en veulens naar de keuring moest op zaterdag.Meteen gebeld maar helaas bleven die klasse op de zaterdag en dus moest ik mij afmelden.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik na de wedstrijd een nota thuis wegens het afmelden na sluitingsdatum.

Ik heb het hele verhaal naar de KNHS gestuurd en netjes een mail terug gehad dat de vereniging mij niet kon verplichten tot betalen van het startgeld omdat de 'fout'bij de vereniging lag. Die mail heb ik weer naar de vereniging gestuurd en ik hoefde niet te betalen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:48

Wat balen ja dat het zo gelopen is!
Ik ben wel benieuwd waarom je 80 euro moet betalen. Dat is wel erg veel geld! Zou je met meerdere paarden starten?