Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tamary schreef:Zelfde einddoel, maar Parelli geeft betere begeleiding over hele traject (kan blijven doorgroeien/leren) en neemt de tijd die nodig is om een probleem op te lossen. Monty Roberts staat veel meer bekent van race tegen de klok werk. Plus dat ik (zelf parelli student) filmpjes van hem gezien heb met paard dat bij zijn binnenkomst al vragen stelde en contact zocht, maar toch weggejaagd werd. Ik heb er mijn twijfels over of dat nou nodig/nuttig is.
Het zijn 2 methodes die ik niet door elkaar zou willen gebruiken, terwijl ik wel voor suggesties naar bv Mark Rashid of TTEAM oefeningen kijk.
Laaavo schreef:Precies mijn vraag:
Is de Parreli-methode in strijd met het werk van Monty Roberts?

Waratje schreef:Laaavo schreef:Precies mijn vraag:
Is de Parreli-methode in strijd met het werk van Monty Roberts?
Wil je beide methodes bij hetzelfde paard gaan toepassen, dan? Persoonlijk heb ik met beide methodes niet zoveel, maar als je dan toch ermee bezig wil, neem dan liever Parelli. Dat heeft een redelijk logische opbouw en geeft bovendien veel meer praktische handvaten om mee te werken.
Ik denk niet dat het nou direct in strijd met elkaar zal zijn, maar ik zie het nut niet zo van MRs methode gebruiken naast Parelli.