Ik vraag me af welke weg het beste te bewandelen om in het lesgeven binnen het manege wezen te raken? Met betrekking tot toekomstplannen om paarden te gaan betrekken in mijn huidige professie, lijkt het me goed om hier al wat aanzet tot te geven. Het lijkt me bijvoorbeeld heel leuk om voor een aantal uren per week les te geven op een manege, maar heb niet echt zicht op de minimale eisen die hiervoor gesteld worden.
Heeft iemand een advies waar te beginnen? Dank je wel alvast!
vur
Geplaatst: 27-07-11 20:10
Ik heb het gevraagd aan de manege hier in de buurt en ik mocht toen oefenen op een groep ruiters die elke week daar kwamen lessen. Dat mocht dus. Na een aantal weken ben ik de instructeursopleiding gaan volgen bij de Orun en ben toen op die manege nog even door blijven "oefenen". Was achteraf heel fijn, want ik had ook ervaring en weet niet of ik het dan zo snel had geleerd tijdens de cursus. Dus voor mij was het erg goed dat ik vooral mijn schroom om les te geven al een heel eind kwijt was voordat ik de opleiding ging doen. Dat gaf me een voorsprong.
Dank je voor je reactie Vur. Vraag me echter af of je dus zonder diploma wel les mag geven op een manege. Dacht namelijk dat iedereen gediplomeerd moet zijn die lesgeeft?
Ik ben ook een uurtje in de week gaan oefenen op de manege waar ik zelf altijd heb gereden. Dit wel onder begeleiding van een gediplomeerde instructie zodat de manege verzekeringstechnisch nergens problemen mee kreeg.
bij een FNRS manege moet je gediplomeerd zijn, voor privéles heb je geen diploma nodig, maar heb je ook geen verzekering.
vur
Geplaatst: 28-07-11 16:52
Tja, dat met die verzekering dat speelde toen nog niet zo. Maar ja, onder begeleiding van iemand met diploma zou dat toch moeten kunnen.
Mies7
Geplaatst: 29-07-11 10:50
vur schreef:
Tja, dat met die verzekering dat speelde toen nog niet zo. Maar ja, onder begeleiding van iemand met diploma zou dat toch moeten kunnen.
Klopt, als je bijv. stage loopt op een manegebedrijf dan mag je als stagiaire ook lesgeven zolang je daarbij maar begeleid wordt/ onder toezicht staat van iemand die wél gediplomeerd is.