Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bij de boett en de rambo het onderste derde tot aan de schoft en bij de qhp waar de "afzakkende" elastiek van het nekgedeelde blijft hangen.IndianRose_ schreef:Bucas heeft heel goede dekens vind ik!
Sodeletuut schreef:Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody en een Boett. Bevallen me allebij erg goed, maar ik vind de Boett toch net wat fijner.
Mindim schreef:Sodeletuut schreef:Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody en een Boett. Bevallen me allebij erg goed, maar ik vind de Boett toch net wat fijner.
Boett is mooi, maar ook niet op alle paarden handig, vooral niet voor paarden met een korte rug en een giga boeg en korte nek.
Het nadeel van Boett vind ik dezelfde als die van de Pagony, wil je de hals controleren, moet de hele deken af. Ook de verzameling haar en dergelijke die onder in de buikflap blijft liggen vind ik rottig aan die dekens. Ook het elastiek om de nek.
Blijft Boet wel mooi liggen? Dat soort dekens trekt zo vaak scheef of naar achteren.

Hier had ze hem net 1 minuut, splinternieuw, dus nog brandschoon.
Sodeletuut schreef:Dat geloof ik zeker. Ik heb een paard met een redelijk normale bouw, en daar ligt hij super mooi op.. Het is inderdaad wel zo dat je hem dan helemaal af moet doen, maar zo veel werk is het niet om die deken op en af te doen.
Hij is qua stabiliteit heel anders dan de Pagony/EJ dekens. Ligt als een huis. Terwijl een stalgenootje een pagony heeft die regelmatig over de grond meesleept omdat hij weer eens scheef gezakt is. Waarom vind je het elastiek om de nek vervelend? Die van mij sluit nog niet eens strak aan als ik dat ding op z'n strakst zet. Haar in de buikflap zie ik het probleem ook niet van in?Hier had ze hem net 1 minuut, splinternieuw, dus nog brandschoon.

e_horse schreef:Baily12 schreef:@e_horse heb hetzelfde haha.195 voor een haf van 1.50 :p ook van hetzelfde merk hij valt denk ik klein
En deze past overal goed, behalve bij de boeg.. daar zit de deken best strak. Dus als de deken bevalt en de jeuk er minder door wordt ga ik voor een ander merk!
e_horse schreef:Sodeletuut schreef:Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody en een Boett. Bevallen me allebij erg goed, maar ik vind de Boett toch net wat fijner.
De Rambo Sweet Itch Hoody heeft geen buikbescherminig toch?
Joke13 schreef:Hoi,
ik heb een fries met zomereczeem. Ik lees al enkele maanden al jullie info over zomereczeem en dat heeft me ondertussen al echt goed geholpen.
Ik heb mijn paard nu 4jaar en heb ondertussen een boett, een namaakboett ( kerckhaert), een rambo sweet itch ( 2 maten) en een QHP voor friezen geprobeerd. Ze werken allemaal goed tegen zomereczeem, maar zijn manen vallen uit onder de dekens.Bij de boett en de rambo het onderste derde tot aan de schoft en bij de qhp waar de "afzakkende" elastiek van het nekgedeelde blijft hangen.
Ik heb nu info gevraagd bij Meulenkamp, fly-free, RSH en snuggy hoodies ( de bug body). Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens.