Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ElineB schreef:Ik denk dat als je niet midden op de stoep rijdt en geen mest achterlaat het geen probleem is? Je moet namelijk op de weg rijden met een paard want je bent een 'bestuurder' volgens de wet. Tegenover onze stal moet ik eigenlijk officieel ook op de weg, maar ik doe dit niet hoor, mij veel ste druk! En niemand zegt er verder iets van als ik netjes in de berm rij

Lieszje schreef:ElineB schreef:Ik denk dat als je niet midden op de stoep rijdt en geen mest achterlaat het geen probleem is? Je moet namelijk op de weg rijden met een paard want je bent een 'bestuurder' volgens de wet. Tegenover onze stal moet ik eigenlijk officieel ook op de weg, maar ik doe dit niet hoor, mij veel ste druk! En niemand zegt er verder iets van als ik netjes in de berm rij
Als ik het goed heb mag je ook gewoon in de berm rijden.
Irma_Maandag schreef:Op wat voor een weg ben je bekeurd dan?
Reed je op een voetpad? Wandelpad? Eigen terrein? Natuurgebied?
Edit: inmiddels heb je locatie toegevoegd.
Da's wel apart dan, kun je de boete niet aanvechten omdat het ruiterpad ineens ophoudt en er verder niets aangegeven staat?

Sonja schreef:Op de acceptgiro die je thuis krijgt staat hoe je bezwaar aan kunt tekenen. Dat zou ik in dit geval zéker doen. Evt foto's van de situatie erbij, en uitgebreid beschrijven hoe het daar eruit ziet en wat je gedaan hebt.
. En daar wil je dan geen boete bovenop.. 
Adil schreef:Als er geen verbod is, kun je geen wet handhaven.
(heb ik bijv. al gedaan bij een boete voor verkeerd parkeren, gewonnen en een maand later stonden er meer uidelijke borden).