boete bij slecht/niet aangegeven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovebinky

boete bij slecht/niet aangegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 23:23

hee,

Ik vroeg me af, mag de politie je een boete geven als het niet aangegeven staat dat je daar niet mag rijden?
En als het er slecht aangegeven staat?
Als je er 1 heb gehad, moet die dan betaald worden als het helemaal niet aangegeven stond?
ik hoor hier verschillende dingen over dus was er wel benieuwd naar..

groetjes.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:26

Het zal wel zo zijn dat je je te paard op "openbare wegen", dus ook zandwegen (waar bv auto's mogen komen) mag begeven, en daarbuiten enkel op aangegeven ruiterpaden. Smalle(re) paden zonder markering zijn dus "verboden".

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:28

Ik denk dat als je niet midden op de stoep rijdt en geen mest achterlaat het geen probleem is? Je moet namelijk op de weg rijden met een paard want je bent een 'bestuurder' volgens de wet. Tegenover onze stal moet ik eigenlijk officieel ook op de weg, maar ik doe dit niet hoor, mij veel ste druk! En niemand zegt er verder iets van als ik netjes in de berm rij :)

lovebinky

Re: boete bij slecht/niet aangegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 23:30

Het gaat trouwens om in het bos,
daar hebben we dan een zandpad die aangegeven is dat het voor ruiters is.
Op een gevenmoment houd dat pad op, dan zie je schuin voor je nog meer zand.
Het meest logische is dan op dat zand gaan rijden lijkt mij..
Er stond nergens aangegeven dat het niet mocht maar daar is de boete dus gekomen..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:32

ElineB schreef:
Ik denk dat als je niet midden op de stoep rijdt en geen mest achterlaat het geen probleem is? Je moet namelijk op de weg rijden met een paard want je bent een 'bestuurder' volgens de wet. Tegenover onze stal moet ik eigenlijk officieel ook op de weg, maar ik doe dit niet hoor, mij veel ste druk! En niemand zegt er verder iets van als ik netjes in de berm rij :)

Als ik het goed heb mag je ook gewoon in de berm rijden.

Irma_Maandag

Op wat voor een weg ben je bekeurd dan?
Reed je op een voetpad? Wandelpad? Eigen terrein? Natuurgebied?

Edit: inmiddels heb je locatie toegevoegd.
Da's wel apart dan, kun je de boete niet aanvechten omdat het ruiterpad ineens ophoudt en er verder niets aangegeven staat?

Barbulet

Oh sorry, ik begreep je verkeerd.

Nou ik zou gewoon lekker rijden, als iemand iets zegt dan vertel je hun gewoon dat het niet goed is aangegeven. :Y)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:33

Lieszje schreef:
ElineB schreef:

Als ik het goed heb mag je ook gewoon in de berm rijden.

Dat zeg ik toch ook ? :D

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 23:34

Irma_Maandag schreef:
Op wat voor een weg ben je bekeurd dan?
Reed je op een voetpad? Wandelpad? Eigen terrein? Natuurgebied?

Edit: inmiddels heb je locatie toegevoegd.
Da's wel apart dan, kun je de boete niet aanvechten omdat het ruiterpad ineens ophoudt en er verder niets aangegeven staat?

Dat is eigenlijk een beetje de vraag die ik heb,
ik was idd vergeten te melden waar het was en hoe sorry!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:34

Ik zou het naast het bezwaar dat je bij de politie aan kunt tekenen, ook doorgeven aan de gemeente waar het ruiterpad van is. Zij kunnen dan de markering evt aanpassen.

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 23:34

ElineB schreef:
Oh sorry, ik begreep je verkeerd.

Nou ik zou gewoon lekker rijden, als iemand iets zegt dan vertel je hun gewoon dat het niet goed is aangegeven. :Y)

daar komen boetes van, hoe rustig je ze ook verteld dat het niet /nietgoed aangegeven is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:36

Op de acceptgiro die je thuis krijgt staat hoe je bezwaar aan kunt tekenen. Dat zou ik in dit geval zéker doen. Evt foto's van de situatie erbij, en uitgebreid beschrijven hoe het daar eruit ziet en wat je gedaan hebt.

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 23:37

oke dankuwel!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:38

Sonja schreef:
Op de acceptgiro die je thuis krijgt staat hoe je bezwaar aan kunt tekenen. Dat zou ik in dit geval zéker doen. Evt foto's van de situatie erbij, en uitgebreid beschrijven hoe het daar eruit ziet en wat je gedaan hebt.

Zou ik ook doen, zeker als je ruiterpad ineens ophoudt. Ook niet erg handig :P . En daar wil je dan geen boete bovenop..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:39

Als er geen verbod is, kun je geen wet handhaven.

Is het verbod er, maar onduidelijk en heb je het over het hoofd gezien daardoor: Aanvechten, daar moet de gemeente wat aan doen (heb ik bijv. al gedaan bij een boete voor verkeerd parkeren, gewonnen en een maand later stonden er meer duidelijke borden).
Laatst bijgewerkt door Adil op 26-07-11 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:40

@ ElineB

Ja maar je zei er ook achter dat niemand er iets van zegt als je het doet.
Dus ik vond het een beetje overkomen of je niet zeker wist of het wel mocht.
Snapje? :P

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:42

Oh, ja.

Nou ja als er geen 'vervolg' pad is lijkt het me sterk dat ze er maar gewoon vanuit gaan dat je dan weer omkeert ofzo. Dus dan lijkt het me dat je lekker door kan rijden.
Waar ik altijd rij is niet echt een ruiterpad, maar het zijn allerlei velden, heides, bosjes, waar alleen ruiters, wandelaars etc komen.
Ik rij iig waar ik wil en natuurlijk waar het kan. Al hou ik wel rekening met mijn medemens :D

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:43

Adil schreef:
Als er geen verbod is, kun je geen wet handhaven.
(heb ik bijv. al gedaan bij een boete voor verkeerd parkeren, gewonnen en een maand later stonden er meer uidelijke borden).

Ik heb ook zo'n zelfde bezwaar uitstaan. Nog geen bericht, maar inmiddels zijn ze al maanden verder met reageren... Ik ben benieuwd, heb nl wel het idee dat ik sterk sta. Inderdaad juist omdat er niets stond aangegeven.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:49

Wie is terreineigenaar en wat zijn de daar geldende regels?

Voorbeelden:
- openbare weg: gelden de regels voor ruiters zoals voor bestuurders (auto'), dus dan mag je op de openbare zand- en verharde wegen, niet op fietspad, stoep en wegen die zijn uitgesloten van langzaam verkeer (en de ruiterpaden blauw rond bord met witte ruiter & paard zijn speciaal voor ruiters)
- opengestelde particuliere en SBB natuurgebieden bossen met vrij ruiteren: ruiters mogen op alle wegen en paden komen behalve de gemarkeerde wandel-, MTB- en fietspaden.
- opgenstelde particuliere en SBB natuurgebieden/bossen waar ruiters alleen op de ruiterpaden zijn toegestaan.
- opgestelde particuliere en SBB natuurgebieden/bossen: geen toegang voor voor ruiters.
- particuliere zandwegen (bijv. bij boeren): geen toegang, tenzij toestemming van eigenaar.