De eerste paar keer dat ik haar het masker op heb gedaan ging het eigenlijk super goed. Ze brieste in het begin wel heel veel, maar ze heeft er absoluut geen last van. Ze vind het niet super, maar wordt er ook niet helemaal gek van oid.
Helaas heeft ze nu dus door hoe ze hem af kan krijgen. Ik doe hem lekker strak vast onder de kaak met het klittenband (ze kan dan nog prima eten) en er zitten ook oren aan (dat zou nog beter blijven zitten, helaas zijn de oren wel veels te groot, misschien dat ik die nog op maat laat maken) maar nu gaat ze dus rollen en met haar hoofd over de grond schuren, net zo lang tot hij ineens afvalt.....
Heb hem op 1 dag al 2x in het weiland gevonden. Dus heb ik haar gisteren (om te laten wennen, en kijken of het lukt) de masker opgedaan maar dan met een halster er strak over heen.
Buiten dat dit écht geen gezicht is (dat masker ook niet, maar dat boeit me niet) lopen ze bij mij eigenlijk altijd zonder halsters op de wei, omdat het niet nodig is, en ik vind het toch wat eng omdat mijn omheining niet altijd je-van-het is (niet mijn eigen wei) en ook in de stal zijn er veel dingen waar ze anders achter kunnen blijven haken.
Wie o wie heeft de oplossing??

ik vrees dat die maat misschien te klein zal zijn, maar zeker weten doe ik het idd niet zonder te passen. Helaas woon je idd nogal ver weg.... die nieuwe constructie met klittenband ken ik niet, als ik dat had geweten had ik dat graag willen hebben.

die dacht denk hij geen gras meer mocht eten ofzo