Hoe hard kan jou paard ?? En welk ras ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Hoe hard kan jou paard ?? En welk ras ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 09:48

Hallo

Hoe hard kan jou paard in stap draf en galop ?
De mijne in stap 9 in draf 47 en in galop vertrouw ik de gps meting nog niet.
Met een draf van 47 hoef ik het ras er niet bij te vertellen :Y)

Ben benieuwd omdat iedereen vind dat zijn paard heel snel is..... :j

Nu de echte getallen !

Stap 9 KMPU
Draf 47 KMPU
Galop x KMPU

1234

Re: Hoe hard kan jou paard ?? En welk ras ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:05

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:10

ik heb een fries en ik heb zijn snelheid nooit gemeten, maar die kan verrekte hard lopen voor een fries. Ben vorig jaar een aantal keer met een meisje meegeweest met een draver van 10 cm groter en die liep hij eruit! Wel in galop overigens :D draf gaat niet lukken denk ik haha!

Tranen over mijn wangen... Dus dat ging echt hard...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 10:34

Iedereen vind dat zijn/haar /3 verekkes hard kan :Y)

Mijn 47 in draf is ook niet voluit... Maar vind het wel goed zo.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:38

Geen idee hoe hard we qua km per uur gaan, maar we gaan goed hard.

21 jarige Pools gefokte ruin. In draf, draaft ie iedereen eruit. Dat kan ie echt kneiterhard. En gisteren tijdens een galop(je) op een lang zandpad met nog een ander paard, hebben we de 7e versnelling gevonden. Hij hield de dame van 5 jaar prima bij. Ik vond het zo stoer van mijn opaatje, dat ik lachend over dat zandpad ging. KABAMKABAMKABAM hoor je dan onder je. Oren strak naar voren en maar rennen. Lache! Toch eens meten hoe hard dat is... Misschien eens iemand met een scooter meenemen...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:47

Wafel schreef:

Dus dat is gewoon per definitie niet waar als het niet opgemeten is? :') dat is ook apart...
Ik ga er geen moeite voor doen om het op te meten, want geeneen meting is precies, dat blijkt wel weer uit dat andere topic...

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:50

hey wat een leuk topic,
mijn paardje gaat absoluut niet hard hoor, maar ik ben het tegenwoordig wel aan het meten, gewoon voor de leuk.
zijn max was 43 in galop, tot nu toe, maar wij hebben niet echt hele lange zandpaden, en ik hou het altijd graag nog onder controle.

goede tip om het te meten als je geen duur gps-systeem wil aanschaffen:

er zijn heel veel apps voor op smartphones waarbij je de snelheid kan meten. ik heb sportstracker gedownload (bij mij was hij gratis, ligt aan je besturingssysteem), (heel handig want ik ben aan het trainen voor endurance) dat is eigenlijk een aplicatie om mee te hardlopen of wielrennen ofzo maar paardrijden kan natuurlijk ook.
hij houd o.a het volgende bij:
-gemiddelde snelheid
-maximale snelheid
-afgelegde afstand
-je route
-etc.

Dus voor iedereen die de snelheid wil meten, zet het programmatje op je telefoon, of leen van iemand even een smartphone.
Bespaart je gedoe met scooters..hihi
succes er mee!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:31

@lindar1985

Ik heb de app Sport Tracker meteen gedownload op mijn Iphone. Ga m morgen meteen testen. Ben benieuwd. Mooie app! Ik ben aan het trainen voor een cross. Oefencross. Toch benieuwd wat de gemiddelde snelheid van mijn paard is...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:53

Als je betrouwbaar wil meten moet je een afstand markeren en met een stopwatch de tijd opnemen die je nodig hebt om van het begin naar het eind van je afstand te komen. GPS geeft een leuke indicatie, maar is meestal niet zo heel nauwkeurig.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 13:45

Met gps kan er idd wel eens naast zitten. Maar dat wil niet zeggen dat dat wat die aangeeft nooit klopt.
Als je gemiddeld genomen altijd je max snelheid in bijvoorbeeld draf meet en het komt elke keer het zelvde uit ongeveer zal het wel kloppen.

Ik heb een gps met een extra gevoelige sensor. Speciaal om in het bos nog redelijke ontvangst te hebben. Het zal dus wel een end goed gaan. Maar geen garantie dat het altijd goed gaat.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 13:46

Wen_en_Jelle schreef:
Wafel schreef:

Dus dat is gewoon per definitie niet waar als het niet opgemeten is? :') dat is ook apart...
Ik ga er geen moeite voor doen om het op te meten, want geeneen meting is precies, dat blijkt wel weer uit dat andere topic...

Zeg ik niet maar ik wil de ''ECHTE'' getallen wel eens weten. Hard is voor iedereen anders..... Dat is een mening... Het zegt dus niks...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:11

ja maar hoe echt is het als (zoals in het vorige topic) geen een meting betrouwbaar is? Daar werd gesteld dat een van die paarden 62 km per uur ging in galop... terwijl op een renbaan gemeten werd dat de supergetrainde dieren op topsnelheid 70 km per uur liepen... dat kan in mijn ogen niet hoor...
Dus zo 'echt' zijn die zelfgemeten snelheden ook niet... Pas als ik dat op een renbaan gemeten zie worden door apparatuur die ervoor gemaakt is geloof ik die snelheden pas :D

Mijn gevoel zegt om die reden genoeg voor mij :D Mijn paard kan vet hard :Y)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:29

Ik heb een Arabier gereden die ging 50 km/uur. Ik denk dat ze nog wel iets harder kon maar dan is ze haar balans meer aan het zoeken in de galop ;).

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:39

Illusion1990 schreef:
@lindar1985

Ik heb de app Sport Tracker meteen gedownload op mijn Iphone. Ga m morgen meteen testen. Ben benieuwd. Mooie app! Ik ben aan het trainen voor een cross. Oefencross. Toch benieuwd wat de gemiddelde snelheid van mijn paard is...

succes er mee, ben benieuwd wat je er van vindt!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:47

Leuk topic dit, weet iemand toevallig een app die het meet voor op de blackberry? :)

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:37

mijn paard kan hard genoeg voor mij, ik ben zelf iets angstig met buitenrijden, nouja, niet als het gaat om stap,draf, rustig galopje, water en springen enzo. maar ik vind het een beetje eng om keihard te galloperen, omdat mijn dame dan nogal druk word en weleens met haar achterwerk de lucht ingaat. dus ik gallopeer hard, mar met mate haha ! ik denk wel dat ze heel hard zal gaan :D

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:44

Gemiddeld loopt mijn verzorg halflinger 8 km/h voor de koets! Heb ik bijgehouden met de mobiele app 'runkeeper' (kan je ook voor fietsen of hardlopen gebruiken)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:42

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-10-23 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:01

Lekkere snelheid! Bedankt voor de tipp van runkeeper!