Ze vond het raar en stapte bij me vandaan. Bij andere paarden ging ze wel genegenheid
zoeken (doet ze in het filmpje ook even bij mij) en met haar hoofd tegen ze aan staan,
maar kroelen kwam er niet van..
Als ze haar hapjes gaven ging ze in het begin van ze weg.. een aantal keren later ging
ze ze likken..
Inmiddels komt na vele kroelsessies met mij (en soms ook aan mij incl. likken en hapjes
in mn trui.. vandaag ook even, maar toen had ik de camera er niet op staan) haar neusje
EINDELIJK eens in beweging.
Ze gaat er zelfs heeeelemaal voor staan.
Als ik dit zo vol houd.. zou ze dan met andere paarden ook de interactie "knabbelen" beter
begrijpen en ze terug kroelen? Of reageert ze nu enkel op mij? Aan haar orenspel te zien
vind ze het wel leuk..
(dit was trouwens de 1e keer dat ze ook echt als een giraffe ging staan om te genieten,
ze wordt er ook helemaal ontspannen van.. zie onderhals.. toen ik aan het einde wegliep..
niet te zien op de film.. en haar nog even een paar klopjes gaf ging ze haar lippen aflikken)
De vraag is dus (even voor de duidelijkheid)
Zou ze straks snappen dat dit sociale interactie is die met paarden onderling ook zo werkt?
En dus ipv hangen en likken andere paarden ook terug gaan kroelen??
En nog een extra vraag.. waarom gaan ze nu eigenlijk likken? Ze doet het wel vaker als ik
met haar aan het tutten ben of dingetjes oefen en ik merk dat ze "ontspant" Is het ontspanning?
Of het loslaten van stress??? Ze had niet echt stress vandaag.. was juist heel relaxed namelijk..
Of is het dat ze aangeeft dat ze op haar gemak is?
Ps. ik let heel veel op haar oren en neus idd
Dat doe je goed, je paard is ontspannen, geniet en staat heerlijk op rust achter.
en toen werd

.