Paard zelf importeren vanuit Ierland? Mogelijk?en de kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie89

Paard zelf importeren vanuit Ierland? Mogelijk?en de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 13:03

Ik ben opzoek naar een irish Draught, een kleinschalig ras uit Ierland.
Daarom ben ik van plan om zelf naar Ierland te gaan, omdat er daar meer keus is.
Alleen ik heb geen idee van het transport, zouden we zelf de trailer mee kunnen nemen? en gevult weer terug nemen naar Nederland? Zo niet, wat zijn dan de kosten? en de veiligste manier? Hoe zit het met het overschrijven van paspoort en wat zijn de kosten? Is er iemand die er ervaring mee heeft, en wat zijn de dingen waar ik ECHT op moet letten, en wat is het betrouwbaarst?

Ik ben benieuwd! En ik hoop dat er iemand is die me kan helpen hiermee.

Alast bedankt!!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:56

Misschien kun je eens contact opnemen met stallen die regelmatig paarden importeren uit die hoek. Of anders met een paardentransportbedrijf.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 15:45

Oh, dat zou ik eventueel ook kunnen doen ja :D zelf niet aan gedacht dankjewel! :o

Diaz

Re: Paard zelf importeren vanuit Ierland? Mogelijk?en de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:05

Ik heb geen idee of je dit zelf kunt doen.
Je gaat dan met auto's en op de boot neem ik aan?
Ik denk dat een transport die er voor bedoeld is een stuk sneller en daardoor aangenamer gaat voor een paard.

Apple

Re: Paard zelf importeren vanuit Ierland? Mogelijk?en de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:10

Met Ierland heb ik geen ervaring, met Engeland wel.

Het is gemakkelijker om een paardentransporteur het te laten regelen. Er moet nl ook vaak iets van een dierenartsverklaring bij dat het dier gezond is om te vervoeren. De transporteur die wij hadden haalde paarden uit heel Engeland op, liet de hele bups in 1 keer keuren en dan vervolgens op de vrachtwagen en op de boot.

Vanuit Engeland was dit alles bij elkaar iets van 500 euro.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:50

ik heb ook ervaring met Engeland. wij hebben het door een paardentransporteur laten doen. ze gingen met een super de luxe vrachtwagen (echt heel netjes zag er super uit en alle andere paarden op de vrachtwagen zagen er ook gezond en goed verzorgd uit).

Ze gingen met de vrachtwagen naar belgie/frankrijk en daar onder het water door op de trein naar Engeland vanaf daar weer met de vrachtwagen naar de eindbestemming. De paarden kregen voor ze onder het water door gingen 24 uur rust en mochten op stal. Ik was hier zeer over te spreken. Heb daarna ook nog contact gehad met de kopers en foto's en filmpjes gezien het paard zag er nog steeds super goed uit en ook de kopers waren zeer tevreden.

waar je inderdaad even op moet letten is een verklaring van een dierenarts. wanneer deze is afgegeven moet het paard binnen 24 of 48 uur (weet niet helemaal zeker meer) op transport.