Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moonie schreef:Paard ten aller eerste nooit onderweg uitladen. Hij kan nog zo braaf zijn en nog zo makkelijk te laden zijn je zal altijd zien dat het je dan niet lukt

tjoppie schreef:ik zou niet in de nacht gaan rijden, en ik zou het in twee keer doen. Dus een dag 8 uur dan overnachten en dan de volgende dag gewoon bij daglicht de rest.
Als jij de nacht doorrijd, en je komt dan moe van het reizen de bergen in met je aanhanger met de twee paarden erachter is vragen om ellende. Beter fris van het slapen de bergen in gaan. Wij zijn bergen niet gewend, en als je al moe ben dan ga je inschattingsfouten maken. Moet je niet aan denken met een aanhanger met twee paarden achter je.
Ben je wel iets langer onderweg, ben je wel iets meer geld kwijt.
toen ik uit zuid frankrijk naar huis ging , reden we ook s'nachts om parijs te ontwijken kan daar giga druk zijn. dus denk dat je rond het middaguur beter kan rijden zodat je s'nachts eventueel parijs kan ontwijken. Kirrr schreef:ikke; leg me dan is uit, waarom ik overdag zou rijden? als ik daarmee het risico loop van de trip uren te verlengen en daarmee nog de kans loop pas als het donker wordt in de bergen aan te komen?
. Kirrr schreef:Het is met de gewone auto, 10 uur rijden. Luxemburg, Metz, Dijion, Lyon,...
We vertrekken rond 10 uur s'avonds. Zijn we rond een uur of 9-10 s'morgens in 'de bergen'. Komen we een uurtje later aan.
Zijn allemaal ervaren chauffeurs met de nodige kilometers op de teller, zowel zonder als met paarden. We zijn ons best wel bewust van alle gevaren ed.
Ik zou liever wat meer tips krijgen, waar ik echt iets mee ben, dan 10 reacties die allemaal op hetzelfde neerkomen.
Zorgen dat de paarden daar veilig geraken is prioriteit nummer 1.
Dat we s'nachts moeten rijden is iets dat we voorbije jaren zelf ondervonden hebben, toen we nog geen paarden mee namen. Is ook gewoon persoonlijke voorkeur. Zoals ik ook al eerder zei, gaat iedereen maar een uurtje of 3 moeten rijden, dus ik denk dat dat wel haalbaar is op vlak van concentratie.