nou het staat al in de titel hoeven uitkrabben... Mijn verzorgpony weigert het om de achter hoeven uit te laten krabben. Ik kan de hoef voor ongeveer een halve seconde vasthouden en dan begint ze te schoppen. Ik heb verschillende manieren geprobeerd om haar er aan te laten wennen, door bijvoorbeeld al bij de kleinste beweging dat ze doet haar uitgebreid te belonen. En het langzaam opbouwen tot dat ik de hoef echt kan oppakken hoe het hoort. Maar ik ben hier dus al een paar weken mee bezig en ik zie helaas geen verbetering. Nu kan ik dus de achter hoeven niet uitkrabben en dit lijkt mij niet zo goed... Volgens mij zijn de hoeven veder ook nooit echt eerder uitgekrabt. De voorhoeven gaan trouwens wel prima(na veel oefenen
)! Maar mijn vraag is dus heeft iemand hier tips of trucjes voor?? O ja het is een shetlander!
Alvast bedankt!

. Als ik met mijn hand haar voet pak dan is het wel weer mis maar we oefenen elke dag. Na veel oefenen gaat dit goed en trapt ze al wat minder. Ik heb haar in het begin ook veel beloond met snoepjes en de voor voetjes gaan goed. Ik zou zeggen probeer dat eens. Klinkt niet echt natuurlijk, maar het helpt bij mij merrie wel.
.