Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ik zal vragen of de band af mag en of ze mag worden nagekeken door de veearts! bedankt! 
1997suus schreef:Een graasmasker kan ook helpen. Ze kan gewoon blijven eten eventueel met bix dat je er even bij blijft en als het op is de masker weer om te doen. Zo kan de band gewoon af en kan ze voldoende eten. Een pony op stal heeft sinds kort ook een masker omdat het te erg werd.
c_alsemgeest schreef:band af laten... als ze er toch mee zuigt beschadigd die haar enkel.
De band is om te voorkomen dat er gezogen wordt... als er gezogen wordt met band heeft hij geen nut.
Verder voldoende activiteiten en/of weidegang/paddock. Veek ruwvoer (liefst hooi ipv kuil ivm zuurgraad). en nakijken van de maag door de va
Cowgirl schreef:Het is jammer dat een pony zo zijn leven moet slijten op een manege. Ben bang dat TS er dan ook weinig tot niets aan kan doen.
c_alsemgeest schreef:Cowgirl schreef:Het is jammer dat een pony zo zijn leven moet slijten op een manege. Ben bang dat TS er dan ook weinig tot niets aan kan doen.
Dit vind ik wel erg kort door de bocht... bij ons staan de manege paarden ook gewoon de hele dag buiten wanneer het weer het toelaat en anders per twee in de overdekte padock.
Be de vorige stal wara ik stond was het net zo. Dus wanneer het woord 'manege' valt niet direct ervan uitgaan dat de beesten het slecht hebben en/of nooit in het land staan