Derby laarzen met lak kap, wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZieJeWel

Derby laarzen met lak kap, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:45

Ik wil voor mezelf derby laarzen kopen met een lak dressuurboog en de swarovski steentjes aan de zijkant.. Nou heb ik het KNHS gebeld, omdat ik ooit eerder begrepen heb dat je met dressuur maar met 1 kleur laarzen mag rijden..
Dit is dus ook zo, maar lak is wel ook gewoon zwart, de vrouw van het KNHS zegt dus, het zit op het randje..

Wat zouden jullie doen? Ik wil graag de laarzen maar het zit dus wel in de gevarenzone! Het KNHS zei me dat het enige wat er kon gebeuren was, slechte punten voor de verzorging..

Heeft iemand van jullie misschien ervarting met dressuur en de lak-kap of lak-dressuurboog? :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Derby laarzen met lak kap, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:51

Oh, dan heb ik misschien ook wel een probleem straks: mijn nieuwe laarzen worden donkerbruin met crème piping... Nooit aan gedacht...

Eigenaresse van mijn bijrijpaard rijdt ook met laarzen met een lakleren kap en neus, nog geen commentaar op gekregen :n Denk niet dat het zo erg opvalt dat juryleden erover gaan vallen, komt vast goed!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:12

Zover ik weet mag je sinds het nieuwe regelement eris toch met elke kleur rijden?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:50

Ultimoo, daar gaat het ook niet om toch?
Het gaat juist om laarzen met meerdere kleuren geloof ik.

Zouden stiksels ook mee tellen als andere kleur?
Vind lak eigenlijk lange niet op 't randje, dus gewoon doen :D

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:51

UltimOo schreef:
Zover ik weet mag je sinds het nieuwe regelement eris toch met elke kleur rijden?

Ja je mag met alle kleuren rijden maar ze mogen maar 1 kleur hebben(egaal)
Nu is een lak kap wel wat anders, het is gewoon zwart, het is geen andere kleur maar inderdaad 2 kleuren bruin bv zou als het reglement strikt wordt genomen niet mogen. Nou zie ik ook daar er genoeg mee rondrijden zonder commentaar.

Maar die lak zou geen probleem mogen opleveren, dus gewoon doen!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:31

Iemand van onze vereneging heeft zwarte laklaarzen met knal oranje afgewerkt, ze start er al een tijd mee en heeft er nog nooit commentaar op gehad. Heb zelf ook nieuwe wedstrijdlaarzen bestel, donkerblauw met creme, en ik ga er hoe dan ook gewoon mee starten! :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:01

Ik zie er op wedstrijd regelmatig die 2 kleuren hebben. In piping, of neusje, kap e.d.

Zwart om zwart kan zeker wel. Ik heb ook Derby zwart met lakaccenten voor de wedstrijden gehad. ( rijd geen wedstrijden meer)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:05

mijn dressuur laarzen zijn ook zwart met een zwarte dressuurboog in ander leer , hierop ook 3 swarovski stenen.
Zie ze steeds vaker in de wedstrijden ook laarzen met 2 kleuren idd in de piping of neusje . Heb er nog nooit commentaar over gehoord .