Leren paardrijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valruiter88

Leren paardrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:51

Hallo,

Ik wil graag leren paardrijlaarzen, maar heeft iemand tips over het kopen? ik denk dat ik wel moet aanmeten omdat ik best dikke kuiten heb. Maar hebben jullie tips? Ik heb wel heel wat eisen(Met een * hoeft niet per sé)

-Geen laklederen of die goud- of zilverkleurige laarzen van de Epplejeck
-geen Petries tenzij ze met elatische inzet in de kuit en veters en rits zijn.
- Betaalbaar(en dan geen opmerkingen als:''Kijk maar op Marktplaats!")
- Ze mogen best tweedehands zijn maar niet zo dat ze afgedragen zijn. Maar het allerliefst moeten ze nieuw zijn? Er mag ook wel een heel klein defectje aan zitten als ze tweedehands zijn. Maar dat moet wel repareerbaar zijn door een schoenmaker.

Hebben jullie misschien laarzen te koop zo oed als nieuw? Of tips over het opmeten van je leren rijlaars?

Ik ben je heel dankbaar voor deze tips!

valruiter88
Vriendelijke groeten

Jitske

Re: Leren paardrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:24

YRT -> HAR

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:55

Misschien is Mauntain horse iets voor jou? De prijs is niet schrikbarent, er zit meestal elatiek bij de kuit en er zijn zijn verschillende kuitmaten. Ook die gaud/zilvere rijlaarzen van EJ zijn er ook in het zwart hoor. Moet je maar even bij de kuitmaten kijken:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:40

Ga naar Lipica, een iets wat duurdere laars maar je kunt zelf helemaal bepalen hoe en wat! :)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:43

1997suus schreef:
Misschien is Mauntain horse iets voor jou? De prijs is niet schrikbarent, er zit meestal elatiek bij de kuit en er zijn zijn verschillende kuitmaten. Ook die gaud/zilvere rijlaarzen van EJ zijn er ook in het zwart hoor. Moet je maar even bij de kuitmaten kijken:)

mee eens, mountain horse is een heerlijke laats!
heb ze zelf ook gehad, alleen bij mij is de rits stuk gegaan.

ik ben daarna wel over gegaan naar de petrie laats (heb zelf ook brede kuiten |( )
maar ik heb wel mazzel gehad met de petrie laars die mij goed paste!

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:32

Wat is betaalbaar voor jou ? :+
Ik heb er hele leuke van cavallo , het zijn zwarte leren laarzen zonder veters :)
De kosten zijn 210,-

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:35

Misschien dat de Ariat H20 iets voor je is? Ik vind die zelf echt heel fijn. Heb eerst de petrie hampshire gehad, maar wat een verademing die laarzen van Ariat.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:00

Ik zou naar een ruitersportzaak bij jou in de buurt gaan, daar kijken wat je wilt hebben en laten aanmeten door winkelpersoneel, die hebben er vast wel verstand van. En bevalt het niet: je bent niet verplicht om te kopen ;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:03

Ik heb ook de Ariat H2O en ik vind ze fantastisch. Had voorheen Königs, maar die zitten een beetje veel buiten het budget nu. Verkoper kwam met de Ariats aan en ik heb ze niet meer uitgedaan. En de prijs is ook nog zeker redelijk.

valruiter88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:44

laura123456 schreef:
Wat is betaalbaar voor jou ? :+
Ik heb er hele leuke van cavallo , het zijn zwarte leren laarzen zonder veters :)
De kosten zijn 210,-

Ik denk dat je ze niet meer hebt, maar 210 euro vind ik toch iets te duur, ik heb namelijk een setje gezien bij de Divoza(Mondoni) van 100,- en dat vind ik betaalbaar(alleen mama niet)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:05

ik heb nog nieuwe mountain horse laarzen in de aanbieding(zie onderschrift)
Het zijn hele fijne laarzen die erg lekker zitten.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:09

als je moeder €100 al te duur vind ben ik bang dat je gen aangemeten laarzen kunt kopen, lipica laarzen beginnen bij €210 en dan zijn ze wel geheel aangemeten, ik dnek niet dat aangemeten laarzen goedkopen kunnen?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:30

HAR-->RUI
En meteen een slotje, over dit onderwerp zijn echt ontzettend veel topics geweest, gebruik dus even de zoekmachine.
Een recent topic waar je info uit kan halen en eventueel vragen kunt stellen is deze: CorkyLover @ [RUI] Leren rijlaarzen ervaring!