Zo'n 8 jaar geleden kwam er op Manege Nieuw Hagenauwe(nu de vier hoeven) in Leusden een nieuwe pony.
De naam was Liberty en kwam zover ik weet bij een andere manege vandaan(ik geloof Manege Kraay of nieuw eldorado).
Liberty heeft een aantal weken bij ons gestaan en in die tussentijd heb ik Liberty gereden.
Het bleek geen geschikte pony te zijn voor het manegewerk, kon flink steigeren en bokken.
Wat overigens bij mij nooit gebeurde en ik heb zelfs meerdere 1e prijzen gewonnen in springen en dressuur.
Helaas is Liberty weer weggegaan naar de vorige eigenaar en vanuit daar verder de handel in gegaan.
Helaas loopt dan het spoor dood, ik zou graag willen weten waar Liberty is en hoe het gaat?
Wat ik weet is dat Liberty niet van longeren hield(ging heel hard rennen met het hoofd dicht bij de grond en was amper te stoppen)
Ook was Liberty toen der tijd erg onrustig in hoofdhouding omdat zij moest leren om nageeflijk te lopen maar haar spieren waren nog erg kort.
Kon goed springen en was flink snel! Kon wel een heethoofdje zijn.
Wie kent Liberty?
Ruin
E-pony
Vos met bles en heeft wit op de voeten en links achter liep hij binnen wat hoger door.
Hier de enige foto van Liberty met mij