Dromen paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mandy358

Dromen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 19:59

Hallo,

Ik vraag me af of paarden dromen?

want:
Pas gingen ik en een vriendin van mij even bij haar paard liggen toen hij ook lag.
Gewoon even lekker knuffelen. En we gingen even naast hem zitten kletsen.
En toen viel hij in slaap.
En opeens doet hij zijn oren in zijn nek en bijt hij in de grond. En hij kreeg ook
soms een rillen over zijn hele lichaam.
En vandaag weer. We gingen even knuffelen. En op een gegeven moment
ging hij platliggen en valt in slaap. En hij had weer allemaal rare bewegingen.
En een paar seconden maakte hij echte galop bewegingen.

Groetjes,

mandy358

Re: Dromen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:26

Hij heeft ook wel eens dat hij opeens (tijdens het slapen)
zijn lip beweegt of een soort van met zijn been schopt.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:48

Je kan het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen maar je hoort wel vaker van paarden die in de wei liggen en dan lijken te dromen, hier op bokt was er geloof ik al een topic over met een filmpje erbij.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:53

ik denk wel dat ze dromen, de veulens op mijn werk liggen soms ook uitgebreid te galoperen!
een ander paard op stal valt soms bijna om als staand slaapt, heel leuk gezicht! :=

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:59

tinkerfunss schreef:
ik denk wel dat ze dromen, de veulens op mijn werk liggen soms ook uitgebreid te galoperen!
een ander paard op stal valt soms bijna om als staand slaapt, heel leuk gezicht! :=

Haha ja

Ik vond het zo raar dat hij opeens helemaal in de grond ging bijten

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:05

Ik dacht dat ook al over mijn pony, hij ligt ook tijdens het slapen met zn oortjes en neusje te bewegen.. Afentoe een loop beweging, terwijl zn ogen dicht zitten, en hij ook niet meer reageert op het blikje met snoepjes. haha

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:20

Volgens mij dromen alle 'redelijk' intelligente dieren, je ziet honden ofzo ook weleens dromen. Ik denk alleen niet dat een mier o.i.d droomt=)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:39

Ik heb geen idee of het echt dromen is of gewoon spiertrekkingen. Honden zie je het ook regelmatig doen dat ze liggen te piepen en bewegen net of ze achter een konijn aanzitten ofzo. Eigenlijk geloof ik er niet in dat paarden op die manier denken dus ik weet ook niet.

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:51

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:30

hmmmm katten kunnen ook dromen dus waarom paarden niet :D

Edfaulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:15

Die van mij dromen wel. Die liggen inderdaad soms uitgebreid te galopperen of te hinneken. Het is echt te grappig om te zien!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:21

Ja, ze dromen. Alle zoogdieren dromen, hoewel ik van dolfijnen het niet durf te zeggen, omdat bij hen maar steeds 1 kant van hun hersens slapen (anders zouden ze verdrinken).

Dromen is een manier om de hersens te schonen, te ontspannen en om dingen te verwerken. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat alleen mensen het via dromen doen.

Ze "denken" dan wellicht niet zoals wij, maar maken natuurlijk wel dingen mee en er komen indrukken binnen. Die kunnen ze dus gewoon opnieuw beleven.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 21-07-11 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

weegschaal84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:24

Ezz93 schreef:
Volgens mij dromen alle 'redelijk' intelligente dieren, je ziet honden ofzo ook weleens dromen. Ik denk alleen niet dat een mier o.i.d droomt=)

mieren zyn super intelligente en sterke dieren, dus waarom niet ???

ik denk wel dat paarden dromen die van mij was soms erg druk in z'n slaap met whatever en had soms echt even nodig om bij te komen en te acclimatiseren :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:25

Lusitana schreef:
Ja, ze dromen. Alle zoogdieren dromen, hoewel ik van dolfijnen het niet durf te zeggen, omdat bij hen maar steeds 1 kant van hun hersens slapen (anders zouden ze verdrinken).

Dromen is een manier om de hersens te schonen, te ontspannen en om dingen te verwerken. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat alleen mensen het via dromen doen.

Dromen was toch ook om je dag te evalueren, om te leren handelen met situaties die je mee maakt zodat je 'evaren' raakt in bepaalde gebeurtenissen? Interessant, wist dat van de dolfijnen niet.. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:27

weegschaal84 schreef:
Ezz93 schreef:

mieren zyn super intelligente en sterke dieren, dus waarom niet ???

ik denk wel dat paarden dromen die van mij was soms erg druk in z'n slaap met whatever en had soms echt even nodig om bij te komen en te acclimatiseren :D

Hoe kom je erbij dat mieren intelligente dieren zijn?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:41

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:29

Mieren zijn ontzettend onintelligente dieren. Hun lichaam is al kleiner dan een honderdste van onze hersenen, laat staan het gedeelte dat ze over houden als hersenen. De hersenen van mieren hebben meer een functie als ons ruggenmerg. Prikkels ontvangen en versturen, ze maken geen of nauwelijks nieuwe verbindingen aangezien hier geen ruimte voor is. Simpel gezegd; ze hebben eigenlijk geen geheugen. Daarom neem ik aan dat mieren niet kunnen dromen. Ik denk dat bijna alle dieren met geheugen kunnen dromen. Maar de dieren die geen geheugen hebben kunnen dat zeker niet.