Welke verzekering voor mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrizz

Welke verzekering voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 19:04

Hallo,

Graag zou ik van jullie meer willen weten over verzekeringen.

Het volgende wil ik graag weten;
-Welke maatschappij zit je bij
-Wat vergoeden ze in welke soort verzekering (of wat je hebt afgesloten)
-Kosten per maand/jaar
-Hoe tevreden ben je
-Etc etc

Alle info is handig ;)

Ik heb een friese merrie van 10. Zit er over na te denken om haar in de verzekering te zetten voor het geval er iets mocht gebeuren (ooit)
Maar ook om het feit dat ik vaak naar een osteopaat/da/chiropractor etc ga en ik hoorde dat dit ook (deels) vergoed word.

Nou iig bedankt allemaal :j

friesiszwart

Re: Welke verzekering voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:36

ik denk dat het niet makkelijk is een nu 10 jarige merrie nog te verzekeren. Zelf zit ik bij de EFO en heb rubriek A met brand. (door en blijvende ongeschiktheid)
Helaas een keer gebruik van moeten maken en heel tevreden over de verzekering.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:43

Met 10 jaar kan je je paard nog verzekeren, als het gezond is en dmv een DA keuring en foto's, ligt aan verzekerde bedrag. Mijn paard had ik bij interpolis, heet nu anders. De meest volledige verzekering op ongeschiktheid en alles. Nooit nodig gehad en nog gedacht om het op te zeggen toen we meerdere paarden hadden, niet van gekomen tot ze ingeschikt werd en ik voor de moeilijke keuze kwam te staan, ze had veel pijn. Werd allemaal netjes geregeld door interpolis. Ik kreeg het verzekerde bedrag, daar had ik mijn paard niet voor terug maar heb het apart gehouden en uiteindelijk een veulen voor gekocht.
DA verzekering heb ik nooit aan gedaan, deze vond ik best prijzig. ook om dat je eigen bijdrage moet bijbetalen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:52

als je haar onder een bedrag van 4500 in de ziektekosten wilt hebben kan dat geloof ik wel nog bij Hippo Zorg.
Heb je wel een klinische keuring zonder bemerkingen voor nodig.
Ik heb de meest uitgebreide ziektekosten verzekering bij Hippo.
En heb mijn paard verzekerd voor 3.200 euro.
Ik mag dus per jaar 3.200 euro caliemen aan ziektekosten.
scans, fotos,opnames, suplementen, 2x speciaal beslag en alternatief genezen zit in het pakket (en nog veeeeeel meer)
Ik betaal 50 euro in de maand en heb mijn premie voor dit jaar er al dik uit :j
Bij Hippo kan je je paard in de verzekering houden tot aan het 20ste levensjaar.
Bij andere verzekeringen houd het bij de 15 jaar al snel op.
Mocht mijn paard 21 worden dan word het hele bedrag uitgekeerd.
Word mijn paard afgekeurd door de verzekering ben ik niet verplicht mijn paard aan de verzekering te geven.
Ik kan zelf kiezen welke kliniek ik heen wil ook mag ik steeds een andere kiezen.

dit vond ik allemaal voordelen die je bij een andere maatschappij niet snel vind.

Ook als je een rekening in dient krijg je na een week de goed of af keuring en 2 weken daarna heb je het geld gewoon op je rekening.
Ik ben er erg tevreden over en heb nog geen nadeel kunnen vinden.....en ik ben best een lastige klant :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:25

als je al dit soort dingen (fysio, osteo of chiropraktor) mee wil verzekeren betaal je echt de hoofdprijs en je paard moet voor een minimaal bedrag verzekerd zijn.
Ik vrees dat de kosten voor deze verzekering hoger worden dan de kosten die je jaarlijks maakt aan deze dingen.

Als je alleen de DA meeverzekerd vallen de kosten wel mee (€175-200 per jaar boven op de basis verzekering, de basis is een bepaald percentage van de (verzekerde) waarde van je paard).

LET WEL, bij veel verzekeraars vergoeden ze de ziektekosten alleen als dit onder de basisverzekering valt, dus als je voor alle wiswasjes vergoedingen wil hebben moet je je paard uitgebreid verzekeren in de basis.

Overigens, de jaarlijkse inentingen, tandarts en wormenkuren worden nooit vergoed.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:33

Chrizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 06:17

ingvdh schreef:
als je al dit soort dingen (fysio, osteo of chiropraktor) mee wil verzekeren betaal je echt de hoofdprijs en je paard moet voor een minimaal bedrag verzekerd zijn.
Ik vrees dat de kosten voor deze verzekering hoger worden dan de kosten die je jaarlijks maakt aan deze dingen.

Als je alleen de DA meeverzekerd vallen de kosten wel mee (€175-200 per jaar boven op de basis verzekering, de basis is een bepaald percentage van de (verzekerde) waarde van je paard).

LET WEL, bij veel verzekeraars vergoeden ze de ziektekosten alleen als dit onder de basisverzekering valt, dus als je voor alle wiswasjes vergoedingen wil hebben moet je je paard uitgebreid verzekeren in de basis.

Overigens, de jaarlijkse inentingen, tandarts en wormenkuren worden nooit vergoed.

Naja goed, ben nu al gemiddeld 400 euro kwijt voor fysio, osteopaat etc dus dan valt een verzekering mee als die minimaal de helft vergoed toch?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:25

Ik denk dat het tegenvalt, een kleine berekening via Hippo zorg (een van de twee (geloof ik) die een dergelijke verzekering aanbied)

Het paard moet voor minimaal €5000 verzekerd zijn = premie minimaal +/- 350 per jaar (als het paard voor €5000 verzekerd is, als dit hoger is is de premie ook hoger)
Extra uitgebreide ziektekosten verzekering = €450 per jaar

Dus totaal al €800 pj aan premie's ongetwijfeld komt hier nog assurantiebelasting bij.

Je mag alleen fysiotherapie declareren tot €600 per jaar. Alleen door erkend iemand, andere behandelingen alleen door erkende DA's
Het eigen risico is 25% met een minimum van €50 per keer.

Ik denk dat wat je uiteindelijk uitgekeerd krijgt vies tegenvalt. Als je €600 pj aan kosten hebt is de premie al hoger dan dat wat je kan terugkrijgen van de verzekering, ik zou hier nog eens goed over nadenken.

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:29

Denk dat het goed is om te berekenen. Wat het op jaarbasis een fysio, osteo etc kost en wat het aan extra verzekeringspremie zal zijn. Ik laat mijn paarden 2x per jaar door osteo behandelen en ben € 200 kwijt, ik denk niet dat dit aan extra premie zal zijn.

ingvdh schreef:

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:44

Chrizz schreef:
ingvdh schreef:

Naja goed, ben nu al gemiddeld 400 euro kwijt voor fysio, osteopaat etc dus dan valt een verzekering mee als die minimaal de helft vergoed toch?

Niet om het een of ander, maar als je dergelijke bedrag "standaard" op moet hoesten voor je paard; zou je je wellicht eens af kunnen vragen waar oorzaak en gevolg liggen? Onder het hoofdstuk "normaal" valt het in ieder geval niet......

Chrizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 22:39

@ Ikke iets nader uitleggen als het kan.
In welk opzicht bedoel je standaard etc? Dat het niet normaal is dat ik zoveel per jaar uitgeef aan dat soort mensen (om het zo maar even te noemen) ???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:46

Chrizz schreef:
@ Ikke iets nader uitleggen als het kan.
In welk opzicht bedoel je standaard etc? Dat het niet normaal is dat ik zoveel per jaar uitgeef aan dat soort mensen (om het zo maar even te noemen) ???

Zoiets, maar vooral zou je je af moeten vragen wat de achterliggende oorzaak is. Waarom "moet" je er zoveel aan uitgeven? En de volgende sap: kan ik daar iets aan doen? (zodat hij minder vaak hoeft te komen).

Chrizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 22:50

Nou ik vind het belangrijk om me paard iedere 3 maanden iig te laten checken, daarnaast heeft zij een moeilijk karakter waar door ze beter tot rust komt op deze manier. Dus vandaar eigenlijk.
Ik ga ook maandelijks naar de masseur etc gewoon omdat je je er beter bij voelt. Ik wil dat ook graag voor mijn paard (beetje verwend he :D )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:39

Chrizz schreef:
Nou ik vind het belangrijk om me paard iedere 3 maanden iig te laten checken, daarnaast heeft zij een moeilijk karakter waar door ze beter tot rust komt op deze manier. Dus vandaar eigenlijk.
Ik ga ook maandelijks naar de masseur etc gewoon omdat je je er beter bij voelt. Ik wil dat ook graag voor mijn paard (beetje verwend he :D )

Maar preventieve "behandeling" is zelden verzekerd, als osteopaat al wordt verzekerd.

Let dus erg goed op wat je wil en wat er daadwerkelijk onder de dekking valt! Lees de kleine lettertjes heel erg goed, voordat je de verzekering afsluit! Doe je dat niet, dan kon je weleens van een hele kouwe kermis thuis komen.........