Kür op muziek, Z2, Zigzag appuyement

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Kür op muziek, Z2, Zigzag appuyement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 12:10

Hallo,

ik ben bezig met een kür op muziek voor in het Z2 en nu was mijn vraag of een zigzag appuyement in draf is toegestaan?
Ik kan namelijk niks vinden over dat het niet mag en op het protocol staat als onderdeel: appuyeren in verzamelde draf naar rechts en appuyeren in verzamelde draf naar links, dus het leek mij dat dit gewoon is toegestaan?

Kan iemand me trouwens helpen aan de regelementen voor de kür op muziek?

l0esjj

Re: Kür op muziek, Z2, Zigzag appuyement

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:11

Je mag niet boven je gewone niveau uit, als je Z2 bij de paarden rijd kun je volgens mij prima een zig-zag laten zien, die zit immers ook in de gewone proef (5-10-5 meter).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:16

Mag gewoon, het is immers Z2 niveau.. :j Galopappuyement zigzag met wissels mag volgens mij niet, omdat dat een hoger niveau is dan Z2.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:17

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:18

galop zigzag mag wel :j ik zou zo niet weten waar ik het terug kan vinden maar we hebben het bij het rondje instructie ook een keer voorbij zien komen en ik heb het zelf ook 2x in mijn Z2 kür zitten

Draf mag sowieso

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 12:18

Heel erg bedankt voor de reacties en verwijzing naar regelementen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:19

Jiill_ schreef:
galop zigzag mag wel :j ik zou zo niet weten waar ik het terug kan vinden maar we hebben het bij het rondje instructie ook een keer voorbij zien komen en ik heb het zelf ook 2x in mijn Z2 kür zitten

Draf mag sowieso

Kan zijn dat het inmiddels veranderd is, maar lag mij altijd als voorbeeld bij dat dit niet mocht :)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 12:19

Jiill_ schreef:

Draf mag sowieso

in galop gaat me nog niet lukken hihi

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:29

Specifiek voor Junioren en klasse Z2:
a. In het geval de volgende oefeningen opzettelijk worden getoond wordt het desbetreffende onderdeel aangemerkt met een 0 in het technische deel en maximaal een 5 voor de choreografie en moeilijkheidsgraad. Wordt het onderdeel daarna alsnog op correcte wijze uitgevoerd, dan wordt hier gewoon een cijfer voor gegeven:
– een keertwending van meer dan 180 graden
– galopchangementen die exact worden gereden om een bepaald aantal sprongen, zoals om de vier, drie, twee of één
bij galopappuyementen waarbij meer dan 1x van richting wordt veranderd.
b. In draf is het meermaals van richting veranderen toegestaan.
c. Onmiddellijke uitsluiting vindt plaats indien oefeningen met een hogere moeilijkheidsgraad zoals galoppirouettes, piaffe of passage bewust gereden worden.

Dus je mag één keer van richting veranderen, dus een simpel zigzag appuyement in galop, geen 5 ofzo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:32

Ah, dus toch :D Ik wist dat er iets mee was ;)