springwedstrijd waar in het algemaan niet zwaar gebouwd word

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gretoes

springwedstrijd waar in het algemaan niet zwaar gebouwd word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:03

ik ben op zoek naar een leuke springwedstrijd, ik wil graag gaan crossen (ook blijven springen)
maar heb hiervoor mn punt in B springen nodig
nu weet ik dat op sommige wedstrijden ''zwaarder'' gebouwd word bij andere...

weet iemand een wedstrijd locatie in de buurt van amersfoor/ utrecht/ nijkerk waar over het algemeen niet
extreem gebouwd word?
Ik snap dat het altijd op de hoogte van de klasse gebouwd word, maar sommige parcoursen zijn beter te doen dan andere...
en om te beginnen zoek ik een ''makkelijkere'' wedstrijd op.

(de hoogte zal het probleem niet zijn, meer mijn zenuwen bij een eerste springwedstrijd)

iemand een idee?

Sim

Re: springwedstrijd waar in het algemaan niet zwaar gebouwd word

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:21

In Soest bij Laseur, Gooische in Huizen, Kootwijk, terrein Gert vd Hoorn, Marcroix Amersfoort (maar zij hebben maar weinig springwedstrijden).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:01

Als je wat verder wilt reizen: in het westen (Wassenaar, Aerdenhout) valt het vaak ook wel mee :-) Nieuwe Wetering is ook een goede :-)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 09:13

top! ga ik eens kijken, het lijkt me zooo leuk om een springwedstrijd te rijden,
dressuur kost me een jaar van me leven per wedstrijd!
ik ga eens kijken wat de eerste word!

bedankt!!!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:53

Als je wil crossen kan je kan niet eens een normaal B parcours rondkomen vraag ik me toch af wat je daar te zoeken hebt...

In het westen bouwen ze over het algemeen veel lager dan in het oosten, daar kan je rekening mee houden. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:30

Er zit een groot verschil tussen SGW en gewoon springen, waardoor je wel heel goed een SGW wedstrijd goed kunt afleggen, maar problemen kunt hebben in een B-springparcours. Dat is nu de discussie niet in dit topic lijkt me.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:32

Dat weet ik ook best, maar een B parcoursje is de wereld niet.. en dan kijk ik ook vooral naar veiligheid van de sport. Je kan beter investeren in goede lessen denk ik. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:34

Het is niet voor niets dat B springen + 1 winstpunt als ingangseis wordt gesteld voordat je officieel mag gaan crossen.

Sommige ruiters zien ook zelf op tegen de hoogte. Bedenk wel, een B-springparcours is 1 meter. In de B SGW is een B springparcours 80, misschien soms tegen de 90. Je komt een springparcours 1 meter pas weer tegen als je M-SGW start, tegen die tijd ben je er wel aan gewend :D.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:35

Dat ben ik zeer zeker met je eens Henkjan. Daarnaast staan sommige hindernissen ind de cross ook wel iets hoger dan de 80 cm in het springparcours voor de cross.
TS geeft ook wel duidelijk aan dat ze parcoursen zoekt waar minder zwaar gebouwd wordt "OM MEE TE BEGINNEN" dat vind ik helemaal zo gek nog niet. Lekker opbouwen bij de wat makkelijker gebouwde parcoursen.