Welk merk winterdeken heeft wijde borst ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Welk merk winterdeken heeft wijde borst ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 15:02

Hoi,

ik heb een ouderwets type Haflinger die behoorlijk breed geschouderd is en een brede borst heeft, en daardoor ontstaat het probleem dat veel dekens niet dicht kunnen bij hem ! Max heeft maat 185 en tot nu toe heb ik altijd de HH Thor deken op hem gehad, deze kan goed dicht maar ik vind hem dan toch weer wat strak liggen bij zijn schouders en schoft... Ik wil de deken ook weer niet zó los doen dat de voorkant niet netjes op elkaar aan sluit. Ik zoek voor de winter weer een deken, maat 185 200 grams. Weet iemand een ander merk die rond de schouders en borst net zo wijd of nog wijder valt dan de HH Thor ? Ben ook benieuwd of de HH Pro hetzelfde valt... Mss zou iemand zo vriendelijk willen zijn om het eens op te meten van de loopsplit tot de voorkant. Qua staldekens pasten Powerhorse dekens ook goed, maar ik weet niet hoe daar de outdoor dekens van zijn. Global is iig veel te smal en BR denk ik ook... Bijv. deze deken leek mij wel wat : http://www.libellaruitersport.nl/index. ... t&Itemid=1
Iemand ervaringen mee ?

Groetjes Maxielover

Maxielover

Re: Welk merk winterdeken heeft wijde borst ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 01:17

Niemand ???

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 01:25

je zou eens kunnen kijken bij westernwinkels, daar hebben ze dekens met een goede pasvorm voor breed geschouderde paarden aangezien veel quarters en paints dat hebben.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 01:31

lovekembely schreef:
je zou eens kunnen kijken bij westernwinkels, daar hebben ze dekens met een goede pasvorm voor breed geschouderde paarden aangezien veel quarters en paints dat hebben.

Oké, weet je daar webshops van ? Ik vroeg me overigens ook af of iemand het merk Nika kent, die lijken me ook vrij wijd.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 01:36

Je kunt ook gewoon een los borststukje kopen, maar die zullen wel niet op alle dekens passen. Bovendien zakt de boel dan waarschijnlijk te veel naar achter.

Bij mijn quarter paste de Bucas Irish Turnout heel mooi om zijn schouders. Dekens met een klein halsje zitten ook vaak goed, zoals de HH Thor Highneck.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 01:38

LindyH schreef:
Je kunt ook gewoon een los borststukje kopen, maar die zullen wel niet op alle dekens passen. Bovendien zakt de boel dan waarschijnlijk te veel naar achter.

Bij mijn quarter paste de Bucas Irish Turnout heel mooi om zijn schouders. Dekens met een klein halsje zitten ook vaak goed, zoals de HH Thor Highneck.

Oke... Bucas vind ik wel wat te duur, en een halsdeken waag ik me niet aan met die prachtige manenbos van mijn Haflinger !

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 02:20

ja nika kan ook (prijs kwalteit is zeer goed maar je kan er natuurlijk niet alles van verwachten voor die prijs), altans ik heb de 0 grams dekens en die zitten goed ik was net alleen de naam vergeten. En verder je kan op google zoeken op quarter dekens. Maar evt op justwestern, ultimate horse grooming, arthurs westernstore, lone star stor vind je ook wel wat. Bij die laatste heb ik laatst voor onze belg een stars and stripes deken gekocht die goed paste om de borst.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 02:41

Bucas vind ik best breed. Sowieso geen HH of BR want die vallen naar mijn mening klein uit.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:20

De Pro outdoordekens van HH vallen wat breder uit dan de HH Thor's. M'n friese ruin past de Thors niet en de Pro's wel.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:25

BR zeker niet doen, de mijne is ook best breed in de schouders en die was na 2 weken kaal door een BR deken.
Ik heb nu Horseware en die passen perfect. Je hebt van de Horseware een quarter model die breder is dan gemiddeld.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:26

Mijn paard had ook een brede boeg en diepe halsinzet. Bucas passte hij echt niet.

Ik was zeer tevreden over de Rhino dekens, Josie op bokt verkoopt ze voor een leuke prijs.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:32

lampenkap schreef:
Bucas vind ik best breed. Sowieso geen HH of BR want die vallen naar mijn mening klein uit.

HH past die van mij tot nu toe als enige goed, BR heb ik geen ervaring mee maar ziet er smal uit. Ik vind BR meer een merk wat gericht is op rijpaarden / dressuurpaarden en HH is wat veelzijdiger.

MontyRulezz schreef:
BR zeker niet doen, de mijne is ook best breed in de schouders en die was na 2 weken kaal door een BR deken.
Ik heb nu Horseware en die passen perfect. Je hebt van de Horseware een quarter model die breder is dan gemiddeld.

Horseware dekens vind ik ook mooi, maar ik vind het nadeel dat die dekens (en Amigo volgens mij ook) vaak geen schoftbontje hebben, ik ben bang dat het dan schuurt op de manen van mijn paard...

BopjeBo schreef:
De Pro outdoordekens van HH vallen wat breder uit dan de HH Thor's. M'n friese ruin past de Thors niet en de Pro's wel.

Goed om te weten ! Volgens mij zijn de Pro dekens ook net iets langer en steviger, dat is wel fijn in de wei, zeker als het nat is.

lovekembely schreef:
ja nika kan ook (prijs kwalteit is zeer goed maar je kan er natuurlijk niet alles van verwachten voor die prijs), altans ik heb de 0 grams dekens en die zitten goed ik was net alleen de naam vergeten. En verder je kan op google zoeken op quarter dekens. Maar evt op justwestern, ultimate horse grooming, arthurs westernstore, lone star stor vind je ook wel wat. Bij die laatste heb ik laatst voor onze belg een stars and stripes deken gekocht die goed paste om de borst.

Is Nika qua maat en kwaliteit ong. gelijk aan HH dekens of minder ? Een paard die bij mij op stal stond had zo'n deken, zij was niet zo heel breed maar die deken leek wel wijd. Hoor er tot nu toe geen slechte verhalen over maar je ziet ze weinig.

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:20

Bucas is geweldig, ik moest ook even slikken van de prijs, maar de pasvorm is heel erg comfortabel. Euroriding heeft ook een brede schouderpartij en is gunstiger qua prijs.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:29

Bucas heeft een speciale deken voor paarden met een brede schouder/boeg/halsaanzet: De Bucas Big Neck. Goede ervaringen mee! Kost wel wat, maar gaat jaaaren mee en is superkwaliteit. Vriendin heeft hem op een ouderwetse en breedgebouwde Fjord maat Tank liggen en is er erg blij mee :j

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 00:07

Ik ken een aantal mensen met Bucas dekens op stal en die vind ik er toch best smal uit zien... Maar wel mooi dat die Big Neck dus bestaat. Ik vind Bucas erg duur, ik ga denk ik voor een HH Pro 200 grams, de chestnut (bruin).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:30

Bucas dekens vallen naar mijn idee vaak smal (maar het is al jaren geleden toen ik de laatste kocht). Zelf heb ik voor mijn brede paard vooral horseware dekens. Die vallen vaak erg goed uit. Zelf heb ik een grote voorkeur voor de Rhinodekens. HH valt ook best goed uit, valt ook goed ruim.
Overigens heeft bokker horseware vaak erg goedkope dekens liggen van horseware. Misschien kun je daar eens kijken. Iets duurder, maar gaat vaak langer mee dan HH.

gracegin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:19

weather beeta lag goed op een merens met brede borst

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:43

Ik en meerdere mensen met koudbloeden op stal hebben horseware dekens op. Bij geen één schuren de manen eraf door geen bontje bij de schoft, heb hier ook nog nooit iemand over gehoord!
Heb zelf een bucas op mijn brede haf gehad maar die smoorde hem af :o Harry's horse past wel goed br is te krap.

gracegin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:45

bucas is inderdaad krap, de volbloed van mijn vriendin heeft die en die is juist erg smal van voor

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:23

Bucas heeft meerdere modellen.. De bucas smartex valt echt smal, de Irish al een stuk breder en de big neck is extra breed.
Op mijn hele brede haf lagen eigenlijk alleen Rambo (horseware dus, hoewel de amigo weer smaller valt) en de bucas big neck goed. Ik had ook nog een Global regendeken die goed pastte, maar de kwaliteit was bagger, die lekte veel sneller door dan de rambo en bucas.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:18

Nika dekens heb ik altijd en voor die prijs is het zelfs te doen om ieder jaar een nieuwe deken te kopen indien dit nodig is.

Ik heb de dekens alleen op normaal geschouderde paarden en pony's gehad en daar lagen ze perfect op, met breedgeschouderde paarden heb ik geen ervaring

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:23

Ik vind de gewone Bucas dekens vaak juist vrij smal vallen voor.
Van Horseware zijn er volgens mij speciale quarterdekens met een wijdere voorkant.

Dominick valt ook vrij ruim voor en schuurt absoluut niet op de manen en de schouders.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:26

De Bucas model Big Neck valt breed bij de borst, en als je die te prijzig vindt kun je van Amigo XL winterdekens krijgen, ook die zijn extra breed bij de hals. Beiden staan op de site van de paardendrogist.

Ik heb zelf beide dekens voor 1 van mijn paarden en ze vallen echt een stuk breder dan de reguliere modellen. Mijn paard met wat rankere bouw "verzuipt" er aan de voorkant in.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:27

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:30

wouterpaard schreef:
Ik en meerdere mensen met koudbloeden op stal hebben horseware dekens op. Bij geen één schuren de manen eraf door geen bontje bij de schoft, heb hier ook nog nooit iemand over gehoord!
Heb zelf een bucas op mijn brede haf gehad maar die smoorde hem af :o Harry's horse past wel goed br is te krap.

Ik heb dan wel geen koudbloed maar bij de mijne schuurde de manen wel kapot bij horseware.