Waarom moet je in tenue prijsuitrijking?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_BC

Waarom moet je in tenue prijsuitrijking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 12:33

Hoi allemaal,

Zoals vandaag had ik wedstrijd, kringfinale en dan aan het einde prijsuitrijking. Maar in tenue. Ik vind dat beetje belachelijk, maar mijn vraag is waarom moet je in tenue? is dat een regel in de regelementen? of van de acomodatie zelf? wat vinden jullie er dan ook eigelijk van?

Gr, Fleur

Apple

Re: Waarom moet je in tenue prijsuitrijking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:42

In de reglementen staat dat je in tenue naar de prijsuitreiking moet. Eigenlijk zou je zelfs nog met paard en al in tenue naar de prijsuitreiking moeten. Heel vaak is de prijsuitreiking echter zonder paard en op kleinere wedstrijden hoef je ook niet in tenue, daar zijn ze dan niet zo streng op. Met kringfinale, toch een grotere wedstrijd, wordt weer wat strakker aan de regels gehouden.

In tenue naar de prijsuitreiking vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. Dan toon je ook je respect naar de jury en naar de sport in het algemeen. Het hoort er nu eenmaal bij.

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 12:48

Apple schreef:
In de reglementen staat dat je in tenue naar de prijsuitreiking moet. Eigenlijk zou je zelfs nog met paard en al in tenue naar de prijsuitreiking moeten. Heel vaak is de prijsuitreiking echter zonder paard en op kleinere wedstrijden hoef je ook niet in tenue, daar zijn ze dan niet zo streng op. Met kringfinale, toch een grotere wedstrijd, wordt weer wat strakker aan de regels gehouden.

In tenue naar de prijsuitreiking vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. Dan toon je ook je respect naar de jury en naar de sport in het algemeen. Het hoort er nu eenmaal bij.

Ja dat is ook zo, maar ik vind dat als je op je paard zit in tenue toon je al respect voor de sport en op kleine wedstrijden doe je het ook niet dus waarom dan wel op belangrijke wedstrijden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:51

In België moeten we altijd volledig in tenue zijn bij prijsuitreikingen. Icl cap eigenlijk. Al willen ze de cap wel eens door de vingers zien zonder paard. Paardensport is nu eenmaal veel traditie en daar hoort de tenue bij. Ik zou zeggen, waarom niet?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:53

Ayasha schreef:
In België moeten we altijd volledig in tenue zijn bij prijsuitreikingen. Icl cap eigenlijk. Al willen ze de cap wel eens door de vingers zien zonder paard. Dressuur is nu eenmaal traditie en respect en daar hoort de tenue bij. Ik zou zeggen, waarom niet?

Omdat ik in tenue ontzettend stink als ik al gereden heb :D

Ik heb het nog niet meegemaakt bij een prijsuitreiking zonder paard gelukkig, meestal heb ik wel mijn rijbroek nog aan maar ik trek nadat ik heb afgezadeld zo snel mogelijk een droog shirt aan hoor...Maar inderdaad, officieel hoort het wel en het staat volgens mij ook nog altijd in de reglementen...is alleen zo'n regel die alleen uit de kast komt op kampioenschappen enzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:04

Dan neem je toch een 2e shirtje mee dat in tenue past?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:08

Ayasha schreef:
Dan neem je toch een 2e shirtje mee dat in tenue past?

Ja zou ik ook wel doen als ik wist dat er zoiets kwam hoor, maar meestal heb ik twee witte shirts bij en rijd ik ook twee paarden (tussendoor even wisselen als er tijd is is soms wel lekker als het erg warm is) en daarna trek ik gewoon een topje aan, of in de winter een lekkere dikke trui. Maar ik heb het op een normale regionale wedstrijd echt nog nooit meegemaakt dus voorlopig laat ik het lekker zo! Voor kampioenschap oid zou ik er wel rekening mee houden, toch net even anders!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:14

Ik ben bijna altijd een van de heel weinigen die in tenue naar de prijsuitreiking gaat. Ik loop de hele dag in tenue als het zou moeten. Persoonlijk vind ik dat het zo hoort en ookal val ik behoorlijk buiten de boot, omdat de rest praktisch in normale kleding loopt, ik blijf het doen!

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:12

Ik heb een aantal keren meegemaakt dat er staat prijsuitreiking in tenue, kom je in je apenpakje dan zie je de rest in gewone kleding.
Voor mij hoeft het niet het wedstrijd tenue, alleen als het te paard is, is het veel leuker