[EG] Sir Romeo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

[EG] Sir Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:43

Hallo!

Wij hebben (al weer meer dan een jaar) een E-pony op de manege.
We hebben wel meer maar goed.
Dit is een bruine pony, met lange voorpluk wat in een scheiding valt.
Hij had altijd lange manen maar vanwege manege regels werden die ingekort.

Zijn naam is Sir Romeo. Stokmaat rond de 1.55 schat ik. Ruin. Super lief karakter. Met rijden ook. Je kunt hem gewoon los in de stal hebben staan als je poetst en zadelt. Hij likt graag aan je handen of stal deur. Hij wordt op dit moment wel geleased en heeft dus ook een zoutblok...
1 opvallend puntje is dat hij heel veel moeite heeft me de galop.
Ik weet niet hoe oud die is. Ik schat hem rond de 11 jaar ofzo.
Even over de galop.
Hij springt meestal goed aan, maar valt snel terug omdat hij overspringt of overkruist springt.

Wie is de vorige eigenaar van Sir Romeo en kan mij meer over hem vertellen?

Dit is zijn foto:
Afbeelding
Afbeelding

tamara1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 00:47

lijkt beetje op een draver

Malkesta

Re: [EG] Sir Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:13

100 procent draver, maar ja moeilijk om wat over heem te vinden. Er staat geen Sir Romeo ingeschreven bij NDR, dus niet zijn echte naam...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:33

Ook het eerste wat ik dacht, een draver. Vergeet niet dat een hoop dravers voor een slachtprijsje doorverkocht worden omdat ze, na hun carriere gewoon weinig tot niks meer waard zijn voor de eigenaren. Deze paarden worden ook vaak gewoon weggegeven. De vorige eigenaar was waarschijnlijk iemand die het niet over zijn hart kon verkrijgen om het paard naar de slacht te brengen, maar ook niet echt behoefte heeft aan enig contact, of wat er is geworden van het paard.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:44

Xyris schreef:
Ook het eerste wat ik dacht, een draver. Vergeet niet dat een hoop dravers voor een slachtprijsje doorverkocht worden omdat ze, na hun carriere gewoon weinig tot niks meer waard zijn voor de eigenaren. Deze paarden worden ook vaak gewoon weggegeven. De vorige eigenaar was waarschijnlijk iemand die het niet over zijn hart kon verkrijgen om het paard naar de slacht te brengen, maar ook niet echt behoefte heeft aan enig contact, of wat er is geworden van het paard.

vergeet niet dat veel dravers verkocht worden zonder papier omdat de eigenaar niet wil dat het paard weer op de baan terecht komt!zonder papier kun je nooit meer koersen met het paard.
dat betekend dus niet dat de eigenaar niet wil weten hoe het met het paard gaat.
juist ter voorkoming van het opnieuw trainen en uitproberen van het paard verkoopt hij zonder papier.
onder het mom van het paard is niet geschikt als koerspaard welke reden dan ook.dus wil de eigenaar ook niet dat het paard weer op de koersbaan verschijnt.het is dus dan niet zo dat hij niks meer met het paard te maken wil hebben.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:49

knooopje schreef:
Xyris schreef:

vergeet niet dat veel dravers verkocht worden zonder papier omdat de eigenaar niet wil dat het paard weer op de baan terecht komt!zonder papier kun je nooit meer koersen met het paard.
dat betekend dus niet dat de eigenaar niet wil weten hoe het met het paard gaat.
juist ter voorkoming van het opnieuw trainen en uitproberen van het paard verkoopt hij zonder papier.
onder het mom van het paard is niet geschikt als koerspaard welke reden dan ook.dus wil de eigenaar ook niet dat het paard weer op de koersbaan verschijnt.het is dus dan niet zo dat hij niks meer met het paard te maken wil hebben.

Erg verhelderend, thanks. Ik heb zo mijn verhalen gehoord over diverse dravereigenaren waarvan de vorige eigenaar bekend was, (direct doorverkocht) en daarop was dit verhaal van toepassing, gaat om 3 verschillende eigenaren van 7 dravers. Dan creeert zich toch al gauw een steriotype.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 13:59

Dussss volgens jullie is hij een draver, met als uitkomst dat je nooit meer te weten zou komen over hem?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:34

Nee hoor, maar Sir Marco is dus niet zijn echte naam. Die staat of in zijn paspoort, of je kan zijn chip laten uitlezen en dan het NDR bellen. Als je dan zijn echte naam hebt, kunnen we je misschien verder helpen :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 09:25

Sir Romeo :')
Maar goed, ik ben dus nu al tijdje weg bij manege omdat ik ergens anders ben gaan rijden en hoorde laatst dus dat hij weer weg is omdat er bijna niet meer op gereden werd...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:00

Sorry, het was laat ofzo... :+ ,komt omdat ik wel een sir marco ken :)