Mn pony staat in een bijzonder ruime stal met uitloop, heeft 2 eigen stukken wei en qua ruimte is er echt niks in de weg.
Ik sta heel kleinschalig gestald. 3 paarden, de mijne meegerekend. 1 paard (kwpn van toch echt wel 1,75m) staat in pension, andere paard (grote Fries) is van de boer zodat de eerste niet alleen zou komen te staan en intussen is de Fries maar gewoon gebleven. Ik sta er nog maar kort. Stalletje ligt overigens niet aan de boerderij, ligt er een eindje vanaf, allemaal doe-het-zelf

Ik betaal 135 kale huur (dat betaalt de andere in pension ook) en daar komt dus hooi en stro bij, dat wordt nu door 3 gedeeld. Nu eet mijn ukje wel wat minder hooi en hij is erg netjes en verbuikt ook minder stro dan de andere 2 smeerkezen, maar daar kan ik me allemaal niet zo druk om maken. Om nou alles uit te gaan rekenen terwijl het in kosten wss niet eens zo heel veel scheelt...
Anyway, ik had een mailtje gestuurd over mijn idee om er een Shetje bij te zetten met de vraag hoe zij daar tegenover staan. Nu kreeg ik vandaag een mail terug dat dat prima was.
De kale huur zou dan 200 worden (waar ik eerst een beetje van schrok
Maar ok, is best logisch, prima). De voerkosten zouden dan door 4 gedeeld worden. Dat laatste val ik nu eigenlijk een beetje over.. Het houdt in dat ik voor een miniShet en een pony van 1,20m even veel betaal aan hooi als dat de andere pensionklant en de boer (die betaalt natuurlijk niet aan zichzelf, dat moge duidelijk zijn) betalen voor 2 echt grote paarden. Natuurlijk eet een Shetje ook hooi, das mn punt helemaal niet. Maar ik vraag me af hoe eerlijk het is.. Ik ''koop'' dan een halve baal hooi terwijl ze die helemaal niet zullen verbruiken en ik aan t slot van t liedje dus aan het betalen ben voor hooi dat naar de andere paarden gaat.
Ik had wel al het idee om terug te mailen met het verzoek even aan te kijken hoe veel die Shet erbij nou werkelijk zou verbruiken, maar wil dan wel eerst een beetje een globaal idee hebben van wat er waarschijnlijk aan verbruikt wordt en of hun voorstel inderdaad eerlijk is of iig een goede richtlijn is.