Ik ga dus met mijn pony Majoor in september een weekendje naar Riel. Wij doen dit met veel mensen van de vereniging met ook eigen paarden, dus we kunnen samen de bossen in.
Hij heeft nooit eerder een buitenrit gedaan, wel bij zijn oude baasje over de weg daar gereden en met de hand gestapt.
Ook heb ik laatst met hem in de springweide gereden. Hij heeft daar nooit eerder gelopen, en was super braaf.
Majoor is vijf jaar, en heb hem nu bijna een jaartje. Toen ik hem net had ging hij er vaak vandoor en schrok van werkelijk alles. Gelukkig is dat nu niet meer, en is hij superbraaf.
Nu vroeg ik mij dus af, hoe ik me met majoor op stal al kan voorbereiden op zo'n buitenrit?
We willen misschien ook nog voor we naar Riel gaan, gaan oefenen met een paar anderen van de vereniging.
Ook vraag ik me af, met welke paarden ik dan mee zou moeten gaan op buitenrit in Riel. Aangezien de meeste paarden toch wel druk zijn als ze op de hei lopen, en mijn pony snel daardoor afgeleid is en ook druk word.
Alvast bedankt

Ik zou met een rustig paard een keer een buitenritje gaan maken, kijken hoe dat gaat. Meestal valt het allemaal wel mee, schrikken ze een paar keer, of niet. Als je eenmaal weet wat je pony spannend vindt en wat de reactie is kan je daar op inspelen.

Wij doen dit zelf met hondjes op het strand, had er nog niet over nagedacht dat je dit ook met auto's kon doen
. Klinkt logisch en lijkt me ook lollig voor het paard als hij na een aantal keer de bedoeling snapt