Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Altijd na het rijden gebruikt 'ie m'n been als krabpaal voor z'n hoofd. Ik vind het eigenlijk wel grappig, maarja, na een tijdje stopt 'ie er ook mee. Maar als het je echt hindert, moet je een zweepje erbij pakken en op je pony's bil slaan, en dan 'Nee' zeggen en het hoofd wegduwen. Zo leert 'ie 't wel.
) saskiakefie schreef:Tja bij beide problemen zal lief zijn niet werken. Bij het eerste probleem is het een kwestie van die leider weg jagen, komt ie gelijk terug? geef 'm maar een flinke klap met je halstertouw. Hij hoeft je niet te claimen, op het moment dat jij de wei in stapt ben jíj de leider.
Het tweede probleem is inderdaad een kwestie van consequent zijn zoals bovenstaande posters al schrijven.
WillBokkers schreef:Op je 2de probleem kan ik je niet echt helpen het paard van mijn vriendin doet precies het zelfde mijne heeft het een heel stuk minder ik denk gewoon dat het een teken is dat ze je lief vinden ofzo als ze het heel hard doen moet je ze gewoon hard wegduwen
sillyhorse schreef:WillBokkers schreef:Op je 2de probleem kan ik je niet echt helpen het paard van mijn vriendin doet precies het zelfde mijne heeft het een heel stuk minder ik denk gewoon dat het een teken is dat ze je lief vinden ofzo als ze het heel hard doen moet je ze gewoon hard wegduwen
Geen teken dat ze je lief vinden hoor, teken van geen respect. Ze respecteert je net zo veel als een paal waar ze lekker tegenaan schuurt. Niet toestaan dus.