Outdoorwedstrijden bodemsoort in vraagprogramma?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Outdoorwedstrijden bodemsoort in vraagprogramma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 11:01

Hallo bokkers,

Ik heb al gezocht naar gelijksoortige topic's maar die waren al vaak te oud. Excusses als dit hier niet hoort.

Sinds een jaar heb ik mijn startkaart en ben een paar keer gestart waar ik de bak kende. Nu ik nieuwe wedstrijden wil plannen zit ik vaak met de vraag wat voor soort bodem het is.
Persoonlijk rij ik liever op zand maar het is moeilijk terug te vinden of een wedstrijd op zand of gras word gehouden. Vaak staat dit niet aangegeven en moet ik de verenigingen mailen. Dat is opzich het probleem nog niet, maar ik ben vaak niet teruggemaild voor de inschrijfsluitingsdatum of gewoon helemaal niet.
Ik ben nog niet zo vaak gestart en heb de kennis niet van de accomodaties die andere misschien wel hebben doordat ze al langer wedstrijden rijden.

Nou bedacht ik me iets wat misschien wel voor veel meer mensen makkelijk zou zijn. Waarom word het soort bodem niet (verplicht)opgenomen in het vraagprogramma? Dat scheeld denk ik voor zowel ruiters als wedstrijdseceratriaat een hoop mail verkeer.

Misschien is het wel een stom idee, maar ik zou graag jullie mening erover willen horen. :).

groetjes,

Mootje

Re: Outdoorwedstrijden bodemsoort in vraagprogramma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:08

De wedstrijdlocatie staat wel aangegeven op het vp. Vooralsnog ben ik geen locatie tegengekomen zonder website met een beschrijving van de faciliteiten en /of foto's van de afgelopen wedstrijden.
Of anders je instructeur? Die van mij kon zo opnoemen waar je wel en niet 'moest' starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:14

Als jet het adres weet -> google maps en streetvieuw :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:17

Vaak staat zoiets ook wel op de website van de vereniging toch? Of bij de informatie op startlijsten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:18

Juliette86 schreef:
Als jet het adres weet -> google maps en streetvieuw :D

Daar heb je bijzonder weinig aan, er kan wel een bak zijn, maar dan kan de wedstrijd alsnog wel op gras verreden worden :Y)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:08

De wedstrijden die op zand gereden worden vermelden dit volgens mij vrijwel allemaal op het vraagprogramma, of op wedstrijdplatform staat het dan in dat blokje tekst links op de pagina waar je het vraagprogramma moet downloaden zegmaar (hoe lekker uitgelegd).
Staat er niks, kan je er hier in ieder geval gerust vanuit gaan dat het op gras verreden wordt. (oosten van brabant en noordlimburg)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 21:14

Op het wedstrijdplatform word dit dus duidelijker aangegeven?

Over het al gemeen kijk in namelijk voor wedstrijden in de wedstrijdkalender van de KNHS. Daar staat dan soms aangegeven als het bijvoorbeeld beide is ( B t\m L2 op gras en de rest op zand), maar voor de rest kan ik het vaak niet terug vinden.

Soms probeer ik het inderdaad via de website van de vereniging. Vaak word daar dan wel de accomodatie verteld maar vaak ontbreekt de informatie over de rijbakken tijdens wedstrijden. En zoals Nibbit al aangeeft kan als er een bak aanwezig is de proeven alsnog op gras gereden worden.

Maar iedereen alvast bedankt voor de tips! :)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:17

Het zou eigenlijk wel handig zijn als je daarop kon selecteren op wedstrijdplatform. Nu moet je idd hopen dat het erbij vermeld wordt en anders mail ik de vereniging altijd even.