Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ebakker schreef:quartel, bedankt voor de reactie. Dacht zo langzaam aan dat ik veel verkooptrucs en valkuilen wel kende... niet dus. Eigenlijk had ik me al achter mijn oren moeten krabben dat de pony afgezonderd in een wei stond.. de pony stond nl. altijd in een kudde. Het is hoogzomer dus het is niet abnormaal dat ponies buiten lopen. En dat je ze daarom niet op stal ziet. Hij gooit me alle bakken van de wand, blijft maar rondjes lopen en heen en weer, ogen scheef in het hoofd.. Ik vind het ook nog heel zielig, neemt af een toe een zenuwachtig plukje hooi. Wat is dit voor gedrag..
aerdenhout1 schreef:Inderdaad FuegoJoy, ik zou even met de dierenarts over leggen of er iets is waardoor hij wat kalmer word.
Ik begrijp volkomen dat je gillend gek word van zo'n dier op je stal! Ik zou ook tegen de muur op vliegen!
Misschien een kleine pony bij hem in de box zetten? In elk geval zorgen dat er een naast staat waar hij contact mee kan hebben en een die koel in z'n kop is en zich weinig aantrekt van het gestoorde gedrag van zijn buurman.
Vaak geeft dat ook al wat rust. En natuurlijk zo veel mogelijk buiten, maar dat doe je al. Werk je al met hem??
Zolang er niemand in de buurt is, valt zijn druktemakerij heel erg mee (gefilmd al meerdere malen).
cissy schreef:Het is een fokker en dus zal hij wel vaker paarden verkopen, de wet ziet hem dan waarschijnlijk als professional en dan heb je dus iets meer rechten dan bij koop van een particulier. Ik zou de rechtsbijstand even inschakelen en verzoeken tot ontbinden van verkoop door karakterfouten oid. Niet geschikt voor hetgeen je hem gekocht hebt etc.
En voor de helft van het geld terugkopen....?? klinkt als: misschien heeft ie dat zo al een paar keer gedaan en leuke winst op die pony gehad. Niks helft van het geld, gewoon de volle mep terug graag!
Hoe is hij als je hem buiten laat? LDRD schreef:Ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar ik was in dat geval de verkoper.
Ik heb een paard gefokt, opgefokt, als 3 jarige aangereden en toen verkocht. Een lievere bravere sukkel kan je je niet voorstellen. Er waren zelfs potentiele kopers die ronduit gevraagd hebben of hij soms gedrogeerd was, zó braaf. Ook altijd gewoon met andere paarden op de wei gelopen, geen probleem.
Paard is rondom gekeurd waarbij de veearts ook nog eens aangaf wat een superbraaf dier het was voor zijn leeftijd.
Daarbij was hij bloedmooi, veel sportpotentie. Een droompaardje dus gewoon.
Paard is verkocht aan een zeer ervaren amazone voor een sportcarriere.
Na 5 weken kreeg ik de koopster helemaal over de zeik aan de telefoon.
Hij was inmiddels 2x door de draad gegaan en had daarbij ook 2x een ander paard aangevallen en ernstig verwondt. Hij had de eigenaresse geslagen op stal en ze was er inmiddels doodsbang voor. En als klap op de vuurpijl beet hij zichzelf tot bloedens toe in zijn borst op stal.
Uiteraard wilde ze dat ik hem terugnam, maar dat heb ik geweigerd. Wat er gebeurd is in die 5 weken, geen idee, maar dit had niets te maken met het paard dat ik verkocht had.
Ik vertel het maar even ter illustratie. Het is zeker niet onmogelijk dat jouw pony bij de oude eigenaar totaal ander gedrag vertoonde. Ik heb het zelf mogen ervaren hoe een paard zó kan veranderen.
LDRD schreef:Ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar ik was in dat geval de verkoper.
Ik heb een paard gefokt, opgefokt, als 3 jarige aangereden en toen verkocht. Een lievere bravere sukkel kan je je niet voorstellen. Er waren zelfs potentiele kopers die ronduit gevraagd hebben of hij soms gedrogeerd was, zó braaf. Ook altijd gewoon met andere paarden op de wei gelopen, geen probleem.
Paard is rondom gekeurd waarbij de veearts ook nog eens aangaf wat een superbraaf dier het was voor zijn leeftijd.
Daarbij was hij bloedmooi, veel sportpotentie. Een droompaardje dus gewoon.
Paard is verkocht aan een zeer ervaren amazone voor een sportcarriere.
Na 5 weken kreeg ik de koopster helemaal over de zeik aan de telefoon.
Hij was inmiddels 2x door de draad gegaan en had daarbij ook 2x een ander paard aangevallen en ernstig verwondt. Hij had de eigenaresse geslagen op stal en ze was er inmiddels doodsbang voor. En als klap op de vuurpijl beet hij zichzelf tot bloedens toe in zijn borst op stal.
Uiteraard wilde ze dat ik hem terugnam, maar dat heb ik geweigerd. Wat er gebeurd is in die 5 weken, geen idee, maar dit had niets te maken met het paard dat ik verkocht had.
Ik vertel het maar even ter illustratie. Het is zeker niet onmogelijk dat jouw pony bij de oude eigenaar totaal ander gedrag vertoonde. Ik heb het zelf mogen ervaren hoe een paard zó kan veranderen.