Ik heb namelijk gisteren met een riek een gat in de neus van mijn relatief nieuwe Ariat jodphurs gestoken. Ze zijn net ingelopen en zitten heerlijk, dus ik wil ze niet kwijt, maar ze zijn nu niet meer vuil en waterdicht, dus dat is niet handig. Het gat zit in de neus, precies in een vouw. Nu is mijn vraag, is dat nog te maken? de toplaag is gescheurd, het gat bij de teen in niet zo groot, misschien een millimeter. Aangezien het dus wel in een vouw zit moet het wel flexibel blijven. Heeft iemand ervaring met een reparatie daaraan, en waar hebben ze dat laten doen? (gewoon de schoenmaker, ruitersportzaak?). En hoeveel koste dat ongeveer? Het zijn gewone zwartleren veterlaarsjes.Alvast bedankt
met nopjes aan het eind
Klopt. Maar ik zoek wel iemand die zoiets ook al heeft laten doen
als het namelijk erg stug of lelijk blijkt te worden laat ik het gat liever voor wat het is
. Wel balen hoor, maar ik denk dat je toch het beste naar een schoenmaker kunt gaan om het te vragen. Hij kan wel inschatten of het netjes wordt of niet..Hangt ook af van het vakmanschap van de schoenmaker... 
maar in ieder geval bedankt voor het meedenken tot nu toe 
Ik had gelukkig alleen een blauwe teen, en dat is nu ook zo goed als weg, heb behoorlijk geluk gehad