Gat ik leren jodphurs, kan dat worden gemaakt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Gat ik leren jodphurs, kan dat worden gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:05

Tja, je kan stallen uitmeten, of je kan het niet. Ik val in de tweede klasse geloof ik :o Ik heb namelijk gisteren met een riek een gat in de neus van mijn relatief nieuwe Ariat jodphurs gestoken. Ze zijn net ingelopen en zitten heerlijk, dus ik wil ze niet kwijt, maar ze zijn nu niet meer vuil en waterdicht, dus dat is niet handig. Het gat zit in de neus, precies in een vouw. Nu is mijn vraag, is dat nog te maken? de toplaag is gescheurd, het gat bij de teen in niet zo groot, misschien een millimeter. Aangezien het dus wel in een vouw zit moet het wel flexibel blijven. Heeft iemand ervaring met een reparatie daaraan, en waar hebben ze dat laten doen? (gewoon de schoenmaker, ruitersportzaak?). En hoeveel koste dat ongeveer? Het zijn gewone zwartleren veterlaarsjes.

Alvast bedankt :o

Benfan

Re: Gat ik leren jodphurs, kan dat worden gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:09

Ga er anders even mee langs een schoenenmaker, die kan je zo vertellen of ze te maken zijn.

En kijk direct bij een boerenbond of ze veiligheids rieken hebben :P met nopjes aan het eind

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:11

Hahahaha :') Klopt. Maar ik zoek wel iemand die zoiets ook al heeft laten doen :) als het namelijk erg stug of lelijk blijkt te worden laat ik het gat liever voor wat het is :')

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:42

Ik heb wel eens een gat in een kruiwagenband gestoken met een hooivork maar nog nooit in mijn schoenen :D . Wel balen hoor, maar ik denk dat je toch het beste naar een schoenmaker kunt gaan om het te vragen. Hij kan wel inschatten of het netjes wordt of niet..Hangt ook af van het vakmanschap van de schoenmaker...

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:45

Ik zou langs de schoenmaker gaan of even bellen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:20

Even langs (eventueel verschillende) schoenmakers langsgaan en kijken wat die er over denken :j

Wel ongelofelijk snuggere actie trouwens _O-

sandersander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:21

je kan alles toch wel laten maken? maar het wordt er meestal niet mooier op!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 15:07

Nee, vreemd genoeg kom ik altijd bloedend weer van stal af, maar dit is een primeur, zelfs voor mij :') Gelukkig gaat het me op de rug van de dieren wel een stuk beter af :P

Ik hoop nog wel dat er iemand reageerd die zoiets al heeft laten maken, liefst met foto :)) maar in ieder geval bedankt voor het meedenken tot nu toe +:)+

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:53

De schoenmaker kan ze vast wel fiksen. Een tip is om even rond te bellen onder verschillende schoenmakers, zodat je weet wat die er ongeveer voor vragen en je niet ontzettend duur uitbent. Ze zullen alleen niet zo mooi worden als ze waren.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:59

Ze worden niet meer waterdicht in iedergeval.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 22:29

WinBinChes schreef:
Ze worden niet meer waterdicht in iedergeval.

Hoe dat zo?

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:05

Ik heb ooit die vouw bij de neus (wat gestikt is) gescheurd, doordat er een paard op is gaan staan en het leer daar al wat kapot was. Ze hebben dat bij de schoenmaker gemaakt door er een stukje leer overheen te maken. Het was netjes afgewerkt en kostte maar een paar euro! Schoenen werden er overigens niet stugger door. Ik zou gewoon even langs de schoenmaker gaan, die kan je waarschijnlijk wel helpen :) .

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:07

Je bent niet de enigste. :P
Ik heb het gedaan in me stalen neus..
Direct me eerste dag dat ik die dingen aan had. Gelukkig hoefde het niet ter reparatie.

Maar ik heb geen idee of het gemaakt kan worden.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 01:24

Soof89 schreef:
Ik heb ooit die vouw bij de neus (wat gestikt is) gescheurd, doordat er een paard op is gaan staan en het leer daar al wat kapot was. Ze hebben dat bij de schoenmaker gemaakt door er een stukje leer overheen te maken. Het was netjes afgewerkt en kostte maar een paar euro! Schoenen werden er overigens niet stugger door. Ik zou gewoon even langs de schoenmaker gaan, die kan je waarschijnlijk wel helpen :) .

Dankje voor je reactie :j bleven die van jou daarna ook goed waterdicht?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:36

:)) Sinds ik de greep in mijn voet heb gehad mest ik alleen uit op veiligheidsklompen. Ik had het dus nog drastischer gedaan; gat van 2 cm diep. Kon zo een middenvoetsbeentje zien liggen. Lang leve de soda. Heb er verbazingwekkend weinig last van gehad.

Maar goed. Gewoon even verschillende schoenmakers bellen. Zit een boel verschil in prijs maar ook in kwaliteit in.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 01:39

Anne_GTI: Auwauwauw %) Ik had gelukkig alleen een blauwe teen, en dat is nu ook zo goed als weg, heb behoorlijk geluk gehad :))