Veewagen kopen die niet gekeurd is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lousje22

Veewagen kopen die niet gekeurd is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 15:44

Ik heb een veewagen op het oog, maar deze is niet gekeurd. De reden hiervoor is dat er een tijd geen wedstrijden gereden zijn en hij dus alleen maar in de schuur heeft gestaan. Er zou niks aan moeten mankeren.
Hij staat een eind bij mij vandaan en als er teveel werk aan moet gebeuren na evt afkeuren dan hoeft het van mij niet. Hoe kan ik dit het beste oplossen. Degene die hem verkoopt wil er geen kosten meer aan maken voor een keuring, wat ik ook wel kan begrijpen.
Zelf dacht ik eraan om daar in de buurt naar een garage te rijden om hem te laten keuren, maar weet niet hoe lang dit duurt en of dit mogelijk is.

Daks

Re: Veewagen kopen die niet gekeurd is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:45

kan je niet vragen de keuringskosten delen en bij afkeuring dat hun het betalen?

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:47

Het is vast mogelijk, wij hebben ook een APK keuringsstation en doen regelmatig aankoopkeuringen. Mocht het tegenvallen dan kun je nog van je eventuele aankoop af (als je dit tenminste goed met de verkoper afspreekt) en betaal je alleen de keuring bij de garage. De veewagen staat niet toevallig in Friesland?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 15:51

Daks, ja daar dacht ik ook maar hij wilde echt geen kosten meer maken en hij mag al voor een leuk prijsje weg.

Roosje1978, wil hem dan evt op mijn kosten laten keuren (dit moet niet zo duur zijn geloof ik) en heb al aangegeven dat ik hem niet wil als hij afgekeurd word of er teveel aan moet gebeuren dit snapte hij wel.
Nee hij staat in Zeewolde.

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:55

Ik vind het heel normaal dat het keuren idd op jouw kosten gebeurt, de prijs is ws ook zoals hij daar staat, en uit een APK kunnen hele bedragen komen of het kan heel erg meevallen, dat kun je met het blote oog vaak niet zomaar zien. Jammer dat hij niet in de buurt staat, anders hadden we hem graag voor je willen keuren. Maar idd niet zomaar kopen, of het moet een spotprijs zijn! Bij ons kost een keuring 29 euro (benzine) of 50 euro (diesel), dus een hele buil van je daar niet aan, al wordt het niets. En naar wat er uitkomt kun je altijd nog beslissen of je het doet of niet. Succes in elk geval, en mocht je nog vragen hebben, pb gerust!

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:00

Je mag de advertentie ook doormailen als je wilt, wij weten vaak wel wat de (mogelijke) mankementen zijn van auto's/veewagens/campers etc. van bijv. een bepaald type en bouwjaar. Dan kun je daar extra op letten en van te voren al nagaan of het zin heeft er een keuring tegenaan te gooien. Let er trouwens ook goed op of de paperen kloppen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:01

Lousje22 schreef:
Daks, ja daar dacht ik ook maar hij wilde echt geen kosten meer maken en hij mag al voor een leuk prijsje weg.

Roosje1978, wil hem dan evt op mijn kosten laten keuren (dit moet niet zo duur zijn geloof ik) en heb al aangegeven dat ik hem niet wil als hij afgekeurd word of er teveel aan moet gebeuren dit snapte hij wel.
Nee hij staat in Zeewolde.

Mhh niet zo duur?. pas op daar kan je nog van gaan schrikken. Een keuring voor een vrachtwagen ligt tussen de 65,00 en hoger....kan nog wel eens verschillen.

Om te voorkomen dat je opeens voor hoge kosten komt te staan zou ik iemand meenemen die er vanstand van heeft. belangrijke zaken die veel geld kosten zijn: distributieriem, remmen, banden en koppeling.

Als je er geen verstand van hebt zou ik eerder wat meer uitgeven aan een wagen waar je zo mee weg kan rijden en een aankoopkeuring doen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:03

Volgens mij kan je zo'n wagen niet bij elke garage laten keuren. Wij gingen altijd naar een speciaal keuringsstation. Wij waren in elke geval nooit voor 50 euro klaar.

Ik vindt het toch wel een groot risico. Neem aan dat je bij afkeuring ook het garagebedrijf moet betalen. Hoe lang staat de wagen al stil en van welk bouwjaar is deze?

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:05

Ik ben er vanuit gegaan dat het een veewagen is op klein rijbewijs. Voor groot rijbewijs ben je idd meer kwijt.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:06

Wij hadden ook een vrachtwagen op klein rijbewijs maar met 50 euro ga je dat niet redden.

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:07

Bij ons keuringsstation hanteren we 50 euro voor een diesel, dus het kan wel. En we zijn een groot keuringsstation met meer dan 1000 APK's per jaar. Uiteraard is dit zonder bijkomende reparaties, maar wel inclusief BTW en afmeldkosten.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:07

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:18

als het deze inderdaad is:
Let vooral op rottigheid bij de dorpels, daar hebben ze wel regelmatig last van. En let op olielekkage. Aan het laadvermogen te zien is hij teruggekeurd en nu klein rijbewijs, maar check zeker de papieren goed. Een benzine van dit type is niet gebruikelijk, de meeste MB zijn diesel en die motoren zijn over het algemeen vrij goed, ook van oude bouwjaren. Maar van een benzinemotor durf ik dit niet te zeggen.
Is het inderdaad een benzinemotor en een B-rijbewijs vrachtwagen, dan zou je bij ons 29 euro betalen voor een complete APK keuring. Heb je een beetje een richtprijs qua keuringsprijs... (maar wij zijn niet de duurste, dus het zou kunnen dat je meer kwijt bent)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem op de foto's er niet heel fris uit vind zien, maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je ervoor moet betalen en wat voor reparaties er uit de keuring komen.
Nogmaals heel veel succes met je beslissing!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 16:30

Dat is hem idd. Ik heb een bod gedaan van 750 euro. Mijn vriend heeft er verstand van en weet ook waar hij naar moet kijken. Wil wel wat aan de binnenkant veranderen hoor, deze vind ik niet veilig op deze manier. Maar gaat me vooral om de technische kant nu.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:31

Maare het laadvermogen???. Daar heb je gewoon niets aan.
en achter geeb dubbel wielen en idd de staat van de wagen is niet echt top. Ook kan je zien dat de hoogte is aangepast ivm een paard.
Ik weet niet wat ze ervoor willen hebben maar ik zou er niet veel voor willen geven.

vind deze dan leuker:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ind=9&fs=1

Kan je nog laten aanpassen qua gewicht :D.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:35

das ook wel ff een ander prijsje hé :Y)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:35

Ik zou persoonlijk m'n paard er niet in durven zetten. Zou dan nog even doorsparen voor een goede solide wagen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:38

maar dan zit je ook in een hele andere prijsklasse grauwman ;)
TS heeft een bod gedaan van 750 euro, geloof niet dat je die andere daarvoor meekrijgt.

ik vind het erg verstandig om hem te laten keuren. op een foto is het toch lastig beoordelen. daarnaast zul je zelf
een beetje handig moeten zijn met zo'n wagen.

edit; iemand was me al voor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:39

750 voor een veewagentje? Dat is wel erug weinig! Ik zou hem echt laten keuren, kosten delen.
Ik denk dat er wel een en ander aan mankeerd voor die prijs.
Laat de moter in elk geval keuren en de vloer!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 16:39

@ prisca, die is ook wel wat duurder ;) en heb dan wel mooiere gezien voor 2000 euro. Had er ook een van die prijsklaase gezien in de buurt, maar omdat we midden in een verhuizing zitten is het budget daar even niet naar.

Ik ga nu ook steeds meer twijfelen :) Het is een stuk rijden en best een gedoe en omdat ik al twijfelde wilde ik jullie mening ook even weten.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:42

Geen idee hoe dat in Nederland geregeld is, in België moet er een verkoopskeuring bij zitten. Dit zijn dus altijd kosten van de verkoper.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:45

Dat snap ik loulou, ik heb voor m'n oude wagentje destijds veel meer moeten betalen. Ben ook al een poos op zoek naar iets betaalbaars maar het is lastig te vinden als je niet zoveel wil uitgeven. De staat van sommige wagens is echt om te huilen.

Let er wel op dat als de wagen niet stabiel is je paard er mogelijk ook niet in wil.

Wagen zonder dubbele wielen achter en een zeiltje aan de bovenkant is voor mij echt een no go.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 16:50

@ grauwman, nou vind ik dat er best wel goede wagens bijzitten voor 2000 - 3000 euro hoor en kijk ook daar wel naar. Had ook in m'n hoofd zitten om te wachten tot na de verhuizing en dan zoiets te kopen. Maar deze kwam ik toevallig tegen en ben dan weer lekker impulsief door te willen gaan kijken :)
Onder dat zeiltje zit hout, maar was je zegt geen dubbelen wielen en mijn paard is al zo'n muts die de trailer niet zomaar inloopt. Niet omdat ze bang is maar gewoon eigenwijs maar toch.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:54

Lousje22 schreef:
@ prisca, die is ook wel wat duurder ;) en heb dan wel mooiere gezien voor 2000 euro. Had er ook een van die prijsklaase gezien in de buurt, maar omdat we midden in een verhuizing zitten is het budget daar even niet naar.

Ik ga nu ook steeds meer twijfelen :) Het is een stuk rijden en best een gedoe en omdat ik al twijfelde wilde ik jullie mening ook even weten.

En ik was daar het dubble van kwijt maar heb wel een super fijne wagen met bijna 1300 laadvermogen dus knibbel niet op zo'n goedkope en ook niet op een oldtimers dat kost uiteindelijk geld. Alleen het onderhoud is soms wel balen. Distributieriem vervangen kost hoop centjes....
Maar hij is het mij dubbel en dwars waard.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:59

Ik zou gewoon gaan kijken en als jij denkt dat je paard erin gaat en de wagen er goed uitziet en goedgekeurd wordt dan heb je een wagen voor een leuk prijsje. Vergeet ook niet naar de staat van de laadklep te kijken ;)

Persoonlijk heb ik al iets te veel gezien en er zelf ook 1 gehad en daarom vindt ik het niets voor mijn paard.