Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ninajojo schreef:Mijn verzorgpaard mocht vandaag niet op het land, dus had haar even in de bak gezet.
Zij trilde inderdaad ook toen ze weer op stal stond, maar na een kwartiertje stopte ze al. Omdat ze weer warm was.
Ik zou je niet te veel zorgen maken

ninajojo schreef:Stond hij in stal toen je hem liet opwarmen? Dan staat hij zonder zweetdeken beter
Het is er windstil en warmer dus zweetdeken is dan niet nodig, dan droogt hij zelfs sneller op zonder deken!
Een zweetdeken is eigenlijk alleen handig als je in een warme binnenbak hebt gereden en hij daarna op een koude stal moet
StalNollie schreef:mijn pony trilde vanmiddag ook en kan toch echt zelf kiezen of ze naar binnen wil waar het droog en veel warmer is maar hij stond gewoon rillend gras te eten buiten
Arabesk schreef:StalNollie schreef:mijn pony trilde vanmiddag ook en kan toch echt zelf kiezen of ze naar binnen wil waar het droog en veel warmer is maar hij stond gewoon rillend gras te eten buiten
Zo zijn die van mij dus ook, liever wegregenen op de open vlakte dan in een warm stalletje gaan staan.
Die behoefte om te schuilen voor slecht weer en wegkruipen in iets warms is vooral een mensen-ding.
Lees hier meer over
Heeft mijn paard het koud???
Stonden ze met zn 3en weggekropen binnen
En ja buiten hadden ze ook beschikking tot ruwvoer
oja en het zijn nog eens rasechte Shetlandpony's ook, maar dit weer werd ze toch wat te gortig.
Tancreda4 schreef:Zijn idd mensen die zeggen dat het geen probleem is, je ze lekker buiten moet laten staan. Misschien is dat wel zo, maar i vind dat je dat niet kan maken als je paard als een zielig hoopje flink staat te rillen en ook niet meer de tijd neemt om zich warm te eten. Mijn grote was altijd zo'n hoopje ellende, en die verkrampte na een tijd. Erg leuk en paardvriendelijk, uhum. Die staat nu blij met een dekentje op. Mijn shetlief had het echter vandaag ook! Daar schrok ik wel een beetje van, er is gewoon gras, en toch verroerde ze geen vin meer, was flink koud en rilde ongecontroleerd en was al wat stijvig in de achterbeentjes (verkrampt?) dus huppa, lekker in een warme stal. Als ik naar mijn twee rillende mietjes kijk dan geloof ik niets van wat er op zo'n site staat.... zal best dat sommigen zich met een beetje rillen warm houden en geen problemen geeft, maar dat verkrampen en verpieteren vind ik not done. Is het een tijdelijke flinke bui, ala, maar zoals vandaag FLINK veel regen en daarbij enorm veel wind, daar kunnen die dunnen vachtjes hier iig niet meer tegenop. Als zelfs die van mijn shetje gaat doorlekken is voor mij helemaal de maat vol.
Je hebt trillen, en trillen, en die van jou waren zo te horen al in een wat verder stadium van het koud hebben. Je wilt je paard ook niet spierbevangen hebben