Mijn achtjarig paard Kyron, heeft enorm veel last van kleine steekvliegjes, waardoor er zomerrui ontstaat.
Heb al vanalles geprobeerd, en niets hielp.
Tot ik dit weekend bij de dierearts kwam en zij sprak van een nieuw product, dat zij zelf op haar paarden heeft uitgeprobeert en volgens haar werkte het echt.
Het is het eerste farmaseutisch product dat op de markt gemaakt is en ik moet zegge,HET WERKT ECHT.
Het product noemt Centaura, het is een spray en het is een afweermiddel tegen insekten voor paard en ruiter.
Centaura beschermt paarden tegen vliegen en muggen tot 24uur.
Bv. paardenvlieg(daas),oogvlieg en stalvlieg.
Tegen teken(bv.ixodes ricinus)tot 4uur.
Het is heel gemakkelijk aan te brengen.
Je houd de spuitbus 10 a 15 cm van de huid tijdens het sprayen.
Je behandeld de huid met een traag zwaaiende beweging.
Voor op het hoofd aan te brengen, moet je eerst een kleine hoeveelheid in je handpalmen spuiten, om daarna te verspreiden op hoofd en nek.
De bescherming start onmiddelijk na het aanbrengen.
Dit is een echte aanrader voor paarden die veel in contact komen met bijtende insekten.
Bv. voor een buitenrit, een wedstrijd of beweiding.
Het is echt super, ik had het op kyron gespoten en al heel de week geen enkele daas of steekvlieg op hem te bespeuren.
Echt geweldig.
Ik kon het eerst ni geloven maar nu heb ik het met eigen ogen gezien.
Je ziet de dazen en vliegjes aankomen vliegen, en vanaf ze op de vacht van het paard komen vliegen ze direct terug weg.
Het is precies of ze komen op iets vies terecht.
Het beschermt zelfs de ruiter.
Het beschermt effectief tegen insekten.
Wanneer gelijkmatig over de huid aangebracht,beschermt centaura tot 8 uur tegen gewone en tropische muggen,
tot 5 uur tegen bijtende vliegen(dazen of paardenvliegen) en tot 4uur tegen teken.
Centaura voelt verfrissend aan en is gemakkelijk aan te brengen.
En ook bij de ruiter start de beschrerming onmiddelijk.
Er hangt wel een klein prijskaartje aan vast.
Hier bij ons kost het voor zo één bus van 250ml 32euro.
Groetjes
)