Vragen over kalkoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lui_

Vragen over kalkoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 15:45

Hallo bokkers,

ik weet dat er veel topics over zijn maar toch een aantal dingen kan ik er niet goed over vinden en wil toch duidelijkheid :)

Ik heb voor het eerst wedstrijd op gras en heb nu vierkante kalkoenen. Hoe kun je die het makkelijkst erin draaien? Dat moet met die tab toch? Moet van de week even keer proberen. Ze lopen dan als het ware op hakken toch?
En wanneer draaien jullie ze in? Bij de trailer? Kun je er ook mee inrijden als het inrijden bijv. in de binnen/buitenbak is? Mij is wel verteld dat het makkelijk is een dag van te voren vettige watten in de gaatjes te doen zodat het de volgende dag minder werk is om de gaten schoon te krijgen.

Bedankt voor het advies alvast :)

MarloesRixt

Re: Vragen over kalkoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:47

Wij doen inderdaad watjes als een propje rollen en die een dag voor de wedstrijd vast in de gaten. Zo blijven ze inderdaad schoon en gaat het wat sneller. De kalkoenen draaien doen we bij de vrachtwagen/trailer. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. :)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 15:48

Oke bedankt :) je rijd er dus ook mee in in de bak?
En hoe kun je ze het makkelijkst erin draaien?

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:55

Wij doen ook eerst vette watten in de gaten.
Dan kan je die de volgende dag er zo uit halen en ze dan erin draaien bij de trailer.
Als het in een buitenbak inrijden is heb ik ze er ook gewoon in.
Wij draaien ze erin met een steeksleutel.

Menna11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:17

Eerst vette watten erin is wel verstandig, kan ook zonder maar dan heb je meer werk op de wedstrijd zelf.
Je kan ze gewoon bij de trailer al indraaien, het kan geen kwaad dat ze er al opzitten als je ook nog op een zandbodem gaat rijden.
Eerst draai ik ze er altijd een beetje in en daarna pak ik mijn steeksleutel, daar draai ik ze er stevig mee in totdat alleen nog de noppen boven het hoefijzer uitsteken. Dan zitten ze goed.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:08

Ik doe er geen watten in van te voren ofzo, mijn vriend doet altijd mijn proppen erin en maakt de gaten dus ook wel schoon haha! :) Heb dus geen idee hoe die dat doet, heb het dan zelf druk genoeg en hij vindt dat hij dat beter kan dan.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 09:27

Ok bedankt allemaal! :)