Wedstrijd set, toegestaan? En netjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Wedstrijd set, toegestaan? En netjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:44

Is de 'two tone' cap toegestaan op wedstrijden? En zoja, wat vinden jullie hiervan met wedstrijden? Ik ben bezig met een wedstrijdset.
Heb een hele donker blauwe Pikeur Diana, bruin zadel en hoofdstel, witte rijbroek, die ik dan nog kan vervangen door een creme kleurige, gezien de kleur in de cap. Hetzelfde geld voor het dekje, en ik wil dan uiteindeliijk bruine lakleren rijlaarzen. Denken jullie dat dit een mooie set zou zijn om te starten?
Hier een paar voorbeeldfoto's!

Tekna zadel
Afbeelding

Donkerblauwe pikeur Diana, mijn kraagje is erg vervaagd, heb gehoord dat dit vaker gebeurd bij 'Diana'. Dus ik denk erover om er een andere kleur overheen te zetten, creme of bruin?
Afbeelding

Two tone cap
Afbeelding

Bruine lakleren laarzen
Afbeelding

Witte rijbroek/creme
Afbeelding

Wit dekje/creme
Afbeelding

Premiera hoofdstel met gouden fournituren
Afbeelding

Dus wat vinden jullie? :D

Ik weet niet of hij hier goed staat!

chivaldi

Re: Wedstrijd set, toegestaan? En netjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:45

ik denk niet dat je zo goed kan oordelen zal je echt op je paard moeten zien maar denk wel dat het mooi is

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:46

Ik vind het setje wel mooi, maar zou het donkerblauwe jasje vervangen door een jasje waar het bruin in terug komt :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:48

Ja dat zou ik ook doen, als alles bruin / creme is zou ik ook voor zo'n soort jasje gaan om het in 1 geheel te houden. Verder mooie set, vooral het hoofdstel en zadel vind ik erg mooi!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:49

Ik zou in dit geval voor een bruin jasje gaan. :).

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:50

eilleen333 schreef:
Ik vind het setje wel mooi, maar zou het donkerblauwe jasje vervangen door een jasje waar het bruin in terug komt :)

Ja, vind ik eigenlijk ook, maar vind het wel zonde omdat ik het jasje nog maar zo kort heb en hij echt als gegoten zit! Daarom dacht ik: misschien kan ik er een 'nieuw kraagje' of laten zetten in het bruin? Of denk je dat dat niet mooi is? :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:50

chivaldi schreef:
ik denk niet dat je zo goed kan oordelen zal je echt op je paard moeten zien maar denk wel dat het mooi is

haha ja helaas heb ik het nog niet allemaal.. :o

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:01

Als ik jou was zou ik een bruine lap op het bloesje leggen om te zien of het wat is :)
Ben het wel met de andere eens dat blauw wel opeens opvalt tussen het bruin en creme of wit
Verder is het een hele mooie set!! :D

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:03

Ilse_1987 schreef:
Als ik jou was zou ik een bruine lap op het bloesje leggen om te zien of het wat is :)
Ben het wel met de andere eens dat blauw wel opeens opvalt tussen het bruin en creme of wit
Verder is het een hele mooie set!! :D

Slim plan! hmmm, jullie hebben wel gelijk inderdaad! haha! :D

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:03

Ik vind het hartstikke mooi! Een stalgenootje rijdt ook met alles bruin en die cap en dat mag.
Maar ik zou ook inderdaad kijken of je toch je jasje kunt vervangen door een bruine.
Tijdens het schrijven heb ik een jury daar ooit een opmerking over horen maken. De ruiter had ook alles mooi bruin en een blauw jasje en hij vond dat toch niet zo mooi. (kreeg ook een 6 voor verzorging)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:05

Lotje02 schreef:
Ik vind het hartstikke mooi! Een stalgenootje rijdt ook met alles bruin en die cap en dat mag.
Maar ik zou ook inderdaad kijken of je toch je jasje kunt vervangen door een bruine.
Tijdens het schrijven heb ik een jury daar ooit een opmerking over horen maken. De ruiter had ook alles mooi bruin en een blauw jasje en hij vond dat toch niet zo mooi. (kreeg ook een 6 voor verzorging)

Okeee bedankt voor je reactie! :D Dan wordt het toch ook maar eens kijken voor een ander jasje! Of misschien moet ik zelf eens creatief worden, haha! :o

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:05

tegenwoordig is veel qua kleur toegestaan :j
ik start met een two tone grijs/zwarte cap! :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:08

Ik vind het mooier als je het blauwe laat terug komen in de rest van het tuig of anders indd een bruin jasje neemt.

Zoiets als: Bruin zadel, bruin hoofdstel, bruine laarzen, bruine cap + blauw jasje met bruin biesje, creme dekje met blauw randje en creme rijbroek :)

Dan laat je de kleuren overal in terugkomen. Helaas wegens clubtenue zelf weinig keuze in rijasjes ;(
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 12-07-11 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:09

Bailey_4ever schreef:
Ik vind het mooier als je het blauwe laat terug komen in de rest van het tuig of anders indd een bruin jasje neemt.

Zoiets als: Bruin zadel, bruin hoofdstel, bruine laarzen, bruine cap + blauw jasje met bruin biesje, creme dekje met blauw randje en creme rijbroek :)

Dan laat je de kleuren overal in terugkomen. Helaas wegens clubtenue zelf weinig keuze in rijasjes ;(

Dat zou evt. ook nog een oplossing kunnen zijn.. Maar dan moet ik wel een dekje vinden waarbij je het blauwe ook echt goed ziet!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:11

Edit: en gouden fournituren op je hoofdstel horen ook goude details bij op je zadel, laarzen en jasje. Denk aan gouden knopen, goudkleurige beugels, goud gespje op de laars!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:11

ik zou als ik jou was alles in bruin creme doen...dus ook een bruin jasje...
bruin/wit zou evt. ook kunnen en dan bijv. de lichte kleur van de cap in het jasje terug laten komen...

maar een blauw jasje bij de rest bruin/wit of bruin/creme vind ik persoonlijk niet mooi bij elkaar...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:12

Ik heb zelf een roonbruine set alleen met nog een keer die kleur laarzen is gewoon TE en niet mooi meer.

Niet alle kleuren bruin zijn hetzelfde waardoor je een onrustig beeld krijgt. Ik heb zelf dus een roodbruin zadel en hoofdstel met zwarte laarzen en blauw jasje en cap. Doe je teveel verschillende kleuren wordt het niet echt mooi.

Trouwens zo'n rondgedraait hoofdstel vind ik niet echt mooi als je paard een groot en breed hoofd heeft.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:12

Bailey_4ever schreef:
Edit: en gouden fournituren op je hoofdstel horen ook goude details bij op je zadel, laarzen en jasje. Denk aan gouden knopen, goudkleurige beugels, goud gespje op de laars!

jeeee, daar had ik nog niet eens aan gedacht! wel de gouden knopen, maar niet het gespje en de beugels! goed dat je het zegt! :D

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:15

mooi setje, maar als je alles bruin hebt zou ik creme broek doen en ook een bruin jasje... Blauw is beetje raar dan.. :o

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:16

Prisca schreef:
Ik heb zelf een roonbruine set alleen met nog een keer die kleur laarzen is gewoon TE en niet mooi meer.

Niet alle kleuren bruin zijn hetzelfde waardoor je een onrustig beeld krijgt. Ik heb zelf dus een roodbruin zadel en hoofdstel met zwarte laarzen en blauw jasje en cap. Doe je teveel verschillende kleuren wordt het niet echt mooi.

Trouwens zo'n rondgedraait hoofdstel vind ik niet echt mooi als je paard een groot en breed hoofd heeft.

Ja daar heb ik ook al overin gezeten.. Ik heb de cap,het hoofdstel en de laarzen ook nog niet, daarom vraag ik me af wat netjes is.
Ik heb verder geen duidelijke foto van haar hoofdje, maar bij haar?
Afbeelding

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:46

Of je koopt een mooie donkerblauwe (Owen) cap. Dan hou je alles op je paard bruin en bijjezelf blauw/wit creme. Dat kan prima. alleen een blauwjasje is net te weinig.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:57

muc schreef:
Of je koopt een mooie donkerblauwe (Owen) cap. Dan hou je alles op je paard bruin en bijjezelf blauw/wit creme. Dat kan prima. alleen een blauwjasje is net te weinig.

En dan zwarte laarzen? of bruine laarzen?

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:00

Je bruine laarzen kunnen dan prima. Wat heb je eigenlijk al en wat wil je nog kopen?

edit, kijk anders is in mijn profiel, ik heb daar ook hetzelfde jasje als dat jij hebt aan met bruin tuig. Alleen mijn cap is zart, dat vindt ik dus storend. Als je dan een mooie donkerblauwe charles owen cap hebt waar het kinbandje bruin is, ziet dat er chique uit.
Laatst bijgewerkt door muc op 12-07-11 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:04

Bruin zadel, (ander) bruin hoofdstel, blauw jasje, wit blouseje, zwarte cap, zwarte laarzen, wit dekje.
Dus evt als nieuw: Bruine laarzen, bruine cap, nieuw bruin hoofdstel..

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:06

Persoonlijk vind ik een donkerblauw of zwart jasje erg chique. Dit kan toch ook prima met bruine laarzen/cap. Is weer eens iets anders! Op dit moment zie je op concours al zo veel bruin/beige/creme.
Creme rijbroek met creme dekje wat nooit goed bijelkaar past vind ik niet fraai. Ik zou kiezen voor witte broek met wit dekje, je eigen pikeurjasje. Gewoon doen wat jezelf mooi vind. Succes