Helaas hebben we het weidemaatje van mijn paard vorige week moeten laten inslapen. Nu staat hij dus helemaal alleen op het weiland.
Dit is helemaal niks voor hem en is nog steeds fel aan het rouwen en is redelijk schrikkerig geworden (de pony kalmeerde hem fel). Nu woon ik in een omgeving waar paarden niet dik opeen zitten en slechts hier en daar een paardje staat, dus andere paarden komt hij bijna niet tegen. Nu wou ik eerder een ander paardje een goede kans geven zodat hij de rest van zijn leven nog kan slijten bij mij en mijn paard. Ik kwam testraks een 10 jarige ex-draver tegen waarvan de eigenaar 500 euro vroeg of anders naar de slacht ermee achter een paar dagen. Hij wou er snel vanaf zei hij, maakte niet uit hoe en volgens hem was hij in goede conditie en goede gezondheid etc. Nu zou hij bij ons dienen als weidemaatje voor mijn paard met nu en dan een ritje, wat vrijheidsdressuur etc. dus geen zwaar werk (als je het al werk kan noemen
). Nu vroeg mijn pa testraks of het dan wel nodig is om hem te keuren aangezien de keuring voor mijn paard rond de 450 euro zouden zijn geweest vorig jaar, en om dan de aankoopprijs van het paard te verdubbelen door de keuring vond hij wat "zonde". Hij vond dat het al wel voldoende zou zijn om gewoon te kijken of hij goed at, of hij braaf was en geen hoef of huidproblemen had, zijn tanden eens na te kijken, ... zo van die dingen omdat ik sowieso al wat extra kosten ga hebben aan een nieuw zadel, halster, hoofdstel en andere toebehoren. Nu is mijn vraag of het eigenlijk wel nodig is voor een paard van die prijsklasse. graag heb ik jullie mening hierover en wat julie zouden doen.
groetjes
sorry als het hier verkeerd staat
Kost inderdaad iets van 100 euro, en kan je veel leed (en medische kosten) besparen...